Cool flattrack Harley

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Sprang på denna coola hoj i somras när jag gled omkring i Red Light District, skumt med clipon kanske men hojen var kanske den coolaste Sportster jag sett ( förlåt Jörgen:) )

Om det nu varit en Sportster?

Var köper man sån cuts, fortfarande Omar´s?

Vill ha!
 

Bifogat

  • Harley Red Light.JPG
    Harley Red Light.JPG
    199.5 KB · Visningar: 208
  • Harley Red Light en till.JPG
    Harley Red Light en till.JPG
    214.3 KB · Visningar: 152

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag vet inte var de fått tag i den där yxiga kutsen, det är inte Sceramin eagle eller storz iaf, de är mycket linjeskönare. Sedan är det inte så mycket gjort på den där hojen. Den tunga yxiga plåtoriginalframstänkan, tunga originalfälgar, tunga originalbromsar och skivor. HD-originalmotor (som förfulats genom att hela blocket och transkåpan lackats gul), vanliga snik sportstergaffeln utan ställbar dämpning och fjäderförställning som på S-gaffeln. Klena tunga originalsvingen. Osv osv. Tom de urkassa kromade tunga originalstötdämparna sitter kvar :D Sämst är ju dock att den inte har upplagt avgassystem.

(Förlåt Chronic) :tungan

/J
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Blah blah:pannkyss


Så bra då, att det kan bli så coolt med så få ändringar.

Ps, du glömde det svindyra luftfiltret ds


:)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Blah blah:pannkyss


Så bra då, att det kan bli så coolt med så få ändringar.

Ps, du glömde det svindyra luftfiltret ds


:)
Jo det är kul att det går att bygga om en hoj med så små medel, det är ju det som är kul med streetrackerhojar! Det skiljer säker 200 000 i budget mellan den där hojen och min, det estetiska är rätt billigt att fixa.

Ja jag tänkte ta upp det, de kallas ju forcewinder eller nåt sånt, de är kassa effektmässigt tyvärr, dessutom måste man fräsa om dom så att de inte blockerar venturit i förgasartratten till emulsionsröret.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Blah blah:pannkyss


Så bra då, att det kan bli så coolt med så få ändringar.

Ps, du glömde det svindyra luftfiltret ds


:)

Jag kom på en sak, Det är en likadan kuts som jag har, dvs Screamin Eagle, jag hade bara glömt bort att jag har skurit ren kanterna på min så att den blir smäckrare samt bättre följer hojens linjer. Jag sydde även om sadeln så att den inte klättrar upp som ett pungskydd på tanken, ville framhäva hojens midja bättre samt få bort bananformen på sadeln iom detta. Den andra killen har bara lackat kutsen och monterat den plus dynan direkt som den är. Jag lade även 8 lager riktad 140-gramsmatta och epoxy på insidan om min kuts för att styva upp den. I originalutförande så spricker gelcoaten upptäckte jag 2003

visabild.php
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Det du skar bort är ju nummerskyltsfästet, genuine racing:D


"fräsa om" i detta fall är ju bara att borra ett litet jävla hål i luftfilterfästet mot förgasarhalsen.

Att ni trimmare ska göra allt så krångligt:gnissla


Den hojen stod ut, det lovar jag dig, trots orginal framskärm och stötdämpare...


Jag ska skaffa en billig japs och bygga flattrack, är inte tillräckligt mentalt instabil för att trimma en HD för 150" och få ut hundratio hästar...:huvet

Luftkyld japsfyra med ormbo och hög ljuddämpare, japp så får det bli:yoparty
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
men jag vill juinte ha ngn nummerskylt där, den skulle ju dölja mina fina öhlinare, ISR-skiva och ok samt min fina Metmaches alusving. Killen på bilden skull ju dock behöva en nummerskylt för att döja 3 tons originalbromsarna, kromfjädrarna och sugrörssvingen ;)

Nä det ska inte vara ngt hål, det ska vara en liten kanal. Men skit i det, det går som sagt fort att fixa om man vill ha en sån luftburk.

Jo jag vet att du tyckte den stod ut! :) Jag ville bara påpeka hur dålig smak du har som kunde jämföra den med min :gråta :gråta den hade ju tom de fula gjutna originalhjulen kvar. Däremot tyckte jag att det var ball.

137 häst på bakhjulet och 178 NM har jag, inte 110 :arsele

Ja bygg en flattracker!
Nu är vi fyra som kör såna här i stan som jag känner till, vi var tre stycken ute och brände i stan tillsammans i fredags. Rätt maffigt ljud!

Det du skar bort är ju nummerskyltsfästet, genuine racing:D


"fräsa om" i detta fall är ju bara att borra ett litet jävla hål i luftfilterfästet mot förgasarhalsen.

Att ni trimmare ska göra allt så krångligt:gnissla


Den hojen stod ut, det lovar jag dig, trots orginal framskärm och stötdämpare...


Jag ska skaffa en billig japs och bygga flattrack, är inte tillräckligt mentalt instabil för att trimma en HD för 150" och få ut hundratio hästar...:huvet

Luftkyld japsfyra med ormbo och hög ljuddämpare, japp så får det bli:yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top