Polisjakt på E14, Sundsvall

Status
Ej öppen för fler svar.

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
sala har numera ingen tingsrätt...utan alla förhandlingar sköts i v-ås.

En polisman i Västmanland är anmäld för tjänstefel då han kan ha använt sig felaktigt av pepparspray. En förundersökning har nu inletts och polisen ska förhöras av riksenheten för polismål i Göteborg.


:tungan ?

Polisen skrek - Polis! händerna mot väggen...
Med draget vapen närmade dom sig..
Händerna mot väggen, o handfängsel sattes på..hårt!!

Knuffades mot bilen och in i baksätet på civilbilen..

Väl på station, av med fängsel o strippning...

Sen efter förhör släpptes jag...

Mmm... Jag var väl inte helt oskyldig :gnissla
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
lite så här över denna tråd

[YOUTUBE-ID]ltreh6lFrsA[/YOUTUBE-ID]

nån från SH?
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
:rofl

Jag vill se ett enda bevis som stödjer ditt påstående. ETT enda..

Och då menar jag inte ett random klipp från en tidning som kan vara angående precis vad/vem som helst. Scanna dommar, polispapper visa en film, precis VAD som helst som inte jag eller annan internetanvändare kan skaka fram via youtube eller lokalblaskan.se

Har du inte läst hans andra historier han berättat om här på SH?
Klart bästa läsningen på detta forum :D
I varje tråd är han värst, i min tråd om galna ex så har ju självklart han de mest crazy exen som gjort de mest galna sakerna, o självklart har ju han kraschat hårdast av alla men överlevt med alla ben i kroppen brutna...hilarious :D :rofl
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Det som gjorde att jag började garva och inte tror på historien är dels misshandeln samt att det inte verkar som din polare fick några allvarligare skador (i proportion till misshandeln då).

Slagen med batong 30-40ggr över ben och rygg?
Jo tjena.

Nej, det tror jag inte på.

Men jag tittar gärna på klippen på youtube där detta visas :D

XXXXXX hade full utrustning som de beslagtog...

batongslagen var 30-40 ggr..

XXXXXX vänster vad var rejält blå-svart efter detta.. lksom randig på sidan av överkroppen även hans diskbråcksskada gick upp och muskelskadan i nacken gjorde att han fick ligga på sjukan 1 dag med massa röntgen och skit...

ryggen klarade sig bra då han hade ryggskydd....
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Har du inte läst hans andra historier han berättat om här på SH?
Klart bästa läsningen på detta forum :D
I varje tråd är han värst, i min tråd om galna ex så har ju självklart han de mest crazy exen som gjort de mest galna sakerna, o självklart har ju han kraschat hårdast av alla men överlevt med alla ben i kroppen brutna...hilarious :D :rofl

Jo jag har sett.. Och man behöver inte ha högskolepoäng i partikelfysik för att lista ut vad det är som pågår. Ska bli roligt att se den där filmen. Min gissning är att den inte kommer att visa/bevisa ett djävla något förutom en random-ifrånkörning av polisen.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Anmäla polis= slöseri med tid. vad beträffar skador av batong, om jag inte missuppfattade så va det en batong typ ASP. Har du en tjock dun jacka blir de bara ett litet blåmärke av dom. har du skinnställ med skydd och ett rygg skydd blir de inte så stora skador. Dom är värdelösa om du inte träffar med kulan fram. vikten är helt felfördelad. Kolla den gammla "gummiklubban" där har du något som skadar när du slår. Har själv fått stryk av harryhaffa då jag liknade någon som misshandlat 2pers under kvällen.

precis:tummenupp

Jo jag har sett.. Och man behöver inte ha högskolepoäng i partikelfysik för att lista ut vad det är som pågår. Ska bli roligt att se den där filmen. Min gissning är att den inte kommer att visa/bevisa ett djävla något förutom en random-ifrånkörning av polisen.

filmen e filmad från patrullbil...OCH vad fan vill du ha mera???

tror du alla för ta del av filmer i ett brottsmål innan dom!!!

du fattar då fan inte mycket hur rättvisan funkar....om den funkar...:mad: :mad:

Har du inte läst hans andra historier han berättat om här på SH?
Klart bästa läsningen på detta forum :D
I varje tråd är han värst, i min tråd om galna ex så har ju självklart han de mest crazy exen som gjort de mest galna sakerna, o självklart har ju han kraschat hårdast av alla men överlevt med alla ben i kroppen brutna...hilarious :D :rofl

ett crazy ex. har jag:tummenupp och du din dumfan har ju snackat me henne på EFTERFESTEN.com så hon finns bli ihop me henne så du se:D :D :pannkyss

nja...landar man i passargerarsätet på en bil så kraschar man då fan hårt....

info om detta fanns bilder i "crash rider goes crzy in sala"....

vad e ditt problem din wannabepolis??
 
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
filmen e filmad från patrullbil...OCH vad fan vill du ha mera???

tror du alla för ta del av filmer i ett brottsmål innan dom!!!

du fattar då fan inte mycket hur rättvisan funkar....om den funkar...:mad: :mad:

Som jag trodde. En film om ett random snutjag. Otippat.

Tja.. Du kan välja vad som helst som styrker din historia. Något relevant öht.

EDIT: Ett exempel: OM det nu var 20-30 vittnen till en misshandel som måste tagit minst 20 minuter att genomföra från början till slut så skulle någon av dem fått upp en telefon. En film från någon av dem kanske?
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
En polisman i Västmanland är anmäld för tjänstefel då han kan ha använt sig felaktigt av pepparspray. En förundersökning har nu inletts och polisen ska förhöras av riksenheten för polismål i Göteborg.


:tungan ?

Polisen skrek - Polis! händerna mot väggen...
Med draget vapen närmade dom sig..
Händerna mot väggen, o handfängsel sattes på..hårt!!

Knuffades mot bilen och in i baksätet på civilbilen..

Väl på station, av med fängsel o strippning...

Sen efter förhör släpptes jag...

Mmm... Jag var väl inte helt oskyldig :gnissla

vem som drog snuten låter jag vara osagt... men polisen kan ju inte dela ut fysiska straff... tänk om XXXXXX frias i rätten då... då ligger ju polisen illa till..

Som jag trodde. En film om ett random snutjag. Otippat.

Tja.. Du kan välja vad som helst som styrker din historia. Något relevant öht.

EDIT: Ett exempel: OM det nu var 20-30 vittnen till en misshandel som måste tagit minst 20 minuter att genomföra från början till slut så skulle någon av dem fått upp en telefon. En film från någon av dem kanske?

enda filmen jag har e när XXXXXX ligger bojad o klar på backen...

filmat av min polare med bebis i sele på magen... så han höll sig borta...

polisen var rätt duktiga att hålla folk på avstånd då de var 8 st totalt..

vad e det som gör det så otroligt??? flera inlägg från andra medlemmar vittnar om exakt samma brutalitet...

lite så här över denna tråd

[YOUTUBE-ID]ltreh6lFrsA[/YOUTUBE-ID]

nån från SH?

den var ju fan rätt skön:D :D
 
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
enda filmen jag har e när XXXXXX ligger bojad o klar på backen...

filmat av min polare med bebis i sele på magen... så han höll sig borta...

polisen var rätt duktiga att hålla folk på avstånd då de var 8 st totalt..

vad e det som gör det så otroligt??? flera inlägg från andra medlemmar vittnar om exakt samma brutalitet...

Jag säger inte att det INTE kan ha hänt. Jag säger bara att jag finner det osannolikt att det hänt och väldigt osannolikt att allting händer dig eller folk runt omkring dig.

Dessutom så kan inte rätten bortse från 8-30 vittnen "bara sådär". Och isf varför har inte någon hört av sig till media? Plus att när 99% av befolkningen idag har mobiler med kamera så borde något vara filmat under de ~20 minuter misshandeln pågick.

Jag tror dig helt enkelt inte.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Han orka inte stanna helt enkelt. P.g.a att det blir massa följder efter åt som man inte kan styra över. Det var selånger marknad denna dag. Och mc-janne älskar ju o smyga runt o trackka alla sporthojsåkare.

Ni som bor i Sundsvall och inte upplevt detta vill jag bara gratulera. Men jag lyckas alltid möta han el nån annan på mc/bil och var sej ja kört lungt el inte. Alt förföljer dom oss/mej i mil el så stoppar dom mej/oss. Kollar hojen körkort och få blåsa. Ev får föjla med på drogtest ala 4timmar gå tillbaka där dom tog mej. Fatta ni inte att man blir less på att bli trakaserad.

Killen som körde 140Km/h på motorvägen (E4) sprang dom fram till och tröck tårgasen innanför hjälmen på och skrek i deras adrenalin kick "Ska ja GASA DEJ... Ska ja GASA DEJ"


Jag är goda vänner med han på E14 och han på E4.

Har en annan kompis dom ramma rätt in i härnösand tidigare i sommar för han körde mot enkel riktat i 50m han råka komma in på den gatan efter som han inte bor där i slutet av vägen möter han en civ bil som trycker upp han i ett stacket dock kanske han körde 20Km/h men hojen och han skades ändå. Det hette att han körde in i dom.

Jag har sålt min hoj för det känns som om ja är olaglig bara för ja kör Mc. Ja orka inte me deras jävla trams. Sen vet dom vem jag är och det kanske ligger mej i fatet men ja måste ju kunna få vara i fred på vägarna när ja sköter mej.


Sen till polisen i sala. Till du som känner killen kan ju berätta för dom att alla svensk sålda Gsxr 1000 -03 har TOY som bokstäver.


Sen är jag helt övertygad att om dom fortsätter så här så kommer det slå tillbaka på dom. Om det inte redan har gjort det. Men man kan tex inte spöa människor för dom inte följer lagen SPEC inte polisen. Och det har ju vart vida känt om man kör i från dom få man stryk när dom får tag på en. Men nånting dom inte får glömma bort är att dom är vanliga människor dom med som kan få motgångar i livet.

i sala så fäller de uppvisiret åt dig ...sén gasar de dig...

TOY!!!! jo sett flera hojar me regnr. TOY XXX så det finns det gott om.....

detta ärrende har redan börjat slå tillbaks mot dem....

de ger ju inte fan i XXXXXX heller då de LOB:at honom 2 ggr efter detta för fylla o skit...

ex. dagen efter vart XXXXXX LOB:ad ...kommer fram en polisbil efter att XXXXXX varit i dispyt me en kille...

polis=P

XXXXXX=X

P: du e röd i ögonen...

X:ja konstigt...ni pepparspraya mig igår era jävlar....

P: leende... tror du e drogpåverkad......

X: dra åt helvete...jag kan väl pissa på dig så kan du vrida ur din äckliga uniform o kolla!!!

P: nä hä... nu följer du med här...

X: försök!!!!!

tumult... sen cellen.... XXXXXX får dock sova i "sin" cell i mitten av häktet...

misstänkt för ringa narkotikabrott... (håller då fan inte på med sånt..) och våldsamt motstånd.....

LOB nr.2...

XXXXXX bryter ett gräl med 3 idioter som tjafsar med hans vän..

1 minut senare kommer gänget tillbaks 7-8 st... blir knuffar o skit... patrullbil kommer.. och stannar framför hopen... då blir XXXXXX bitchslapad.... sen tillknuffad.. tror ni snuten gör nåt...NEJ!!! sen börjar XXXXXX gå mot patrullbilen...då ger bråkmakaren XXXXXX en loska i nyllet 0,5 m från patrullbilen....XXXXXXX tittar uppgivet mot snuten som sitter kvar...tar sedan tag i bråkmakaren och drar han me huvet rakt ner i huven...
då kommer de utspringade och börjar bryta på XXXXXX så inte gör nåt...

cellen över natten...

misshandel, våldsamt motstånd skadegörelse.. fast de la ner det när de släppte XXXXXX...

Jag säger inte att det INTE kan ha hänt. Jag säger bara att jag finner det osannolikt att det hänt och väldigt osannolikt att allting händer dig eller folk runt omkring dig.

Dessutom så kan inte rätten bortse från 8-30 vittnen "bara sådär". Och isf varför har inte någon hört av sig till media? Plus att när 99% av befolkningen idag har mobiler med kamera så borde något vara filmat under de ~20 minuter misshandeln pågick.

Jag tror dig helt enkelt inte.

läs tråden....tvärsnytt hade ett reportage om det... reportern frågade vakthavande befälet varför de använde så mycket våld vid gripandet..

SVAR: han körde tydligen ruskigt fort säger vakthavande befäl hos polisen i västmanland.

reportern: jo men han stog ju still vid gripandet... ja polisen sa ju inte så mycket mera..
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Om du inte verkade så obehaglig skulle ditt inlägg vara vansinnigt roligt. "Skippa rättvisa"...
Nåja, jag tror inte mycket på din historia. Och om nu din polare faktiskt blev misshandlad så tror jag att hade gjort värre saker och är kriminell.
Passa på att ta lite lärdom av historian och undvik att hamna i trubbel själv vettja.

hade han varit hårt kriminell så hade de inte gripit honom ens..

ex. XXXXXX skulle in på stationen och prata me krimchefen stefan johansson i sala.... han var då i sällskap med 2 st 130 kg biffar som är med i ett annat "mcgäng" än sporthoj.com om vi säger så.. :D :D ena av dem ville prata med nån ansvarig om en litet tumult som skett innan...

ut kommer salapolisens största stöddiga fitta...(för övrigt en fjant:tummenupp )

man hör honom komma runt hörnet med attityden i rösten VEM VAR DET SOM VILLE NÅ!!! när han sedan ser att det e lite "tyngre" killar än salas vanliga småbus så kissar han nästan på sig....sitter nästan och ber om ursäkt för saker... vilken jävla fjant..... han var så rädd för biffen...

"biffen" berättar sedan att fittsnuten + en annan kommit hem till honom 1-2 mån. innan detta för att hämta honom till ett "förhör"..... vad det egentligen handlade om var att "biffen" skulle anhållas... fast det nekade snuten till då "biffen" fråagde snutfjanten om han blir där över natten.....

på det så hade fjanten be om ursäkt till "biffen" genom krimchefen då han inte vågade säga det själv..

Som jag trodde. En film om ett random snutjag. Otippat.

Tja.. Du kan välja vad som helst som styrker din historia. Något relevant öht.

EDIT: Ett exempel: OM det nu var 20-30 vittnen till en misshandel som måste tagit minst 20 minuter att genomföra från början till slut så skulle någon av dem fått upp en telefon. En film från någon av dem kanske?

folk kommer ju känna igen sala i filmen...:va :va

finns bara en "person" i sala som rejsat snuten de senaste 3 åren..

Tveksamt till att man kan köra hoj om man är 50% invalid, att bli av med en fot räknas ungefär som 10%...

polaren krossa benet ..blev 2,5cm kortare...han blev 20% invalid..

jag har 2 cm kortare.. + en hela massa andra frakturer.......+ hjärnskador som bedöms högt..

får se vilket low life som skämtar rill om det...:va :va

fanns en kille har på SH som var 86% invalid o körde:tummenupp

lite mera på fötterna tack!!

får man skadorna utspridda på kroppen så blir det höga% men det betyder ju inte att du ser det... när jag berättar om mina skador för nån så tror de ju att det var 7-8 år sen jag kvadda...nix.. 2 år sen..
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Det här blir bara bättre & bättre:hihi

Jag nominerar den till "Trådar att minnas 2008".
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Hahaha mjo, vet mycket väl vad du menar, jag körde tydligen in i dom jag med, när dom körde in i arslet på mig, så jag flög 5 meter.

vet inte hur gravitationen/fysikens lagar funkar till 100% men jag vet att det dom påstår är lika omöjligt som det är att bygga en tidsmaskin.

dom menar att jag gjorde en heelflip aka crazyassmothafucking U Turn of the century, och vände om i farten och smackade in i fronten på deras bil... hahaha
vet inte riktigt hur dom tänkte när dom sa så, men men....

ha ha störtskönt inlägg mann:tummenupp

liknade historia: hände för 11 år sen i sala...

polaren kommer åkande på sin fs1 toktrimmad... snuten börjar blinka blått... polaren kör gettaway sala på några cykelbanor där det var gräsmatta brevid...han vill inte gina över den då de var halt o regnigt...

snuten ginar dock och kör rakt in i polaren som hamnar under bilen..

snuten kliver ur och börjar fråga polaren varför han smet... han sitter fortfarande klämd under bilen......

skador: polarens ben var uppbränt av kröken på moppen och sönderskrapad av bilens regskylt...

hans fs1 var helt paj , hela svingen och bakdäcket var totalt snett av kollisionen me bilen...

fronten på bilen var paj och regplåten lossna när de backa loss från polaren...

enligt snuten så hade aldirg nån kollision inträffat ..utan polaren hade vurpat på gräsmattan.. jp jo...polaren slapp böter och olovlig körning men ingen polis blev fälld.... svensk rättvisa..:mad: :mad:

fy fan.... bomba den jävla stationen
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
SHcoolingar; skrev:
...ujujuj att polisen inte kan bry sig om något viktigare än folk som kör i bara 200 blås på allmän väg....

Det är jävligt märkligt att så många människor vägrar använda huvudet i det här sammanhanget. NATURLIGTVIS vill polis och medtrafikanter få stopp på svinkörning på allmän väg. Hade man skött sin svinkörning med lite finess så hade inte så många stört sig.

Och om folk verkligen inte vet varför de flesta inte vill ha svinkörande hojar runt sina bilar så kommer här lite pedagogiska bilder.
Är verkligen så många hojförare oförstående till motviljan mot stollkörning?

MotorcycleCrash200w.jpg


3.jpg
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Bilder på tanter som kört rakt ut i korsningen utan att se sig för och en oskyldig hojförare fått sätta livet till trots att han kört med reflexväst och 10km/h under max tillåtna hela livet. Med smord kedja och inkörda däck och bromsbelägg hade han ändå ingen chans att reagera, tragiska bilder.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Bilder på tanter som kört rakt ut i korsningen utan att se sig för och en oskyldig hojförare fått sätta livet till trots att han kört med reflexväst och 10km/h under max tillåtna hela livet. .....

Tror du att det bara är så olyckor händer?? Saker som rörelse-energi i förhållande till hastighet, reaktionsträckor, bromssträckor och det faktum att bilar har kortare bromssträckor än hojjar?

200 blås är alltid ok så länge kärringar ser sig för och kedjan är smörjd eller vad är det du menar?

Förtydligande:
För min del är det ok om du kör 400 blås på allmän väg så länge ingen annan är i närheten. ...
 

amosohman

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Korpilombolo
Hoj
Suzuki Hayabusa
hade han varit hårt kriminell så hade de inte gripit honom ens..

ex. XXXXXX skulle in på stationen och prata me krimchefen stefan johansson i sala.... han var då i sällskap med 2 st 130 kg biffar som är med i ett annat "mcgäng" än sporthoj.com om vi säger så.. :D :D ena av dem ville prata med nån ansvarig om en litet tumult som skett innan...

ut kommer salapolisens största stöddiga fitta...(för övrigt en fjant:tummenupp )

man hör honom komma runt hörnet med attityden i rösten VEM VAR DET SOM VILLE NÅ!!! när han sedan ser att det e lite "tyngre" killar än salas vanliga småbus så kissar han nästan på sig....sitter nästan och ber om ursäkt för saker... vilken jävla fjant..... han var så rädd för biffen...

"biffen" berättar sedan att fittsnuten + en annan kommit hem till honom 1-2 mån. innan detta för att hämta honom till ett "förhör"..... vad det egentligen handlade om var att "biffen" skulle anhållas... fast det nekade snuten till då "biffen" fråagde snutfjanten om han blir där över natten.....

på det så hade fjanten be om ursäkt till "biffen" genom krimchefen då han inte vågade säga det själv..



folk kommer ju känna igen sala i filmen...:va :va

finns bara en "person" i sala som rejsat snuten de senaste 3 åren..



polaren krossa benet ..blev 2,5cm kortare...han blev 20% invalid..

jag har 2 cm kortare.. + en hela massa andra frakturer.......+ hjärnskador som bedöms högt..

får se vilket low life som skämtar rill om det...:va :va

fanns en kille har på SH som var 86% invalid o körde:tummenupp

lite mera på fötterna tack!!

får man skadorna utspridda på kroppen så blir det höga% men det betyder ju inte att du ser det... när jag berättar om mina skador för nån så tror de ju att det var 7-8 år sen jag kvadda...nix.. 2 år sen..


Vet du vad jag tror... jag tror att du snackar så mycket skit så att det inte är sant. Det är bara vanligt folk som är rädda för mc-busar. Alla poliser jag känner tycker inte att de är särskilt imponerande. Det är ju samma gamla busar som var med i nassegängen m.m. på 90-talet men som nu tagit på sig en väst för att få självförtroende. De har ju inte direkt bara ploppat fram från något hål utan förvarning. Själv tycker jag det är ganska ledsamt att se vuxna karlar som måste ha en väst på sig för att känna sig tuffa. Ungefär som när ungarna startar en liten klubb i sin koja ute på gården och leker omkring. De är ganska söta när de springer omkring på stan i västarna. Ungefär som ett knattelag i hockey i sina lagjackor :D

Sedan kommer vi till dig då. Min gissning är att du är kriminell. Då refererar jag till uttryck som "fittsnut" och att du verkar vara sådan bekant med den sk. "biffen" m.m. Det är ju bara tjuvar och slödder som använder sådana uttryck och umgås med sådana. Så för att inte behöva bli associerad med sådant föreslår jag att du byter vokabulär och umgänge.

Sedan är det ju så att ju hårdare kriminell man är ju större sannolikhet är det att man grips. Och det är ett faktum i alla fall i den stad jag bor i.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top