Polisjakt på E14, Sundsvall

Status
Ej öppen för fler svar.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
lite fakta om s-svall.. poliserna har gett fan i alla mc en längre tid.. så fort en mc dratt på rullen så skiter dom i det. nu har dom förklarat krig enligt tidningarna efter mycket klagomål.. kanske därför som ens försökte.
men fortfarande enlig källor så när man passerar dom på motorvägen
(ståt där nästan varje dag hela sommarn) så gör dom nada. :)
 

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen
Om man läser texten talar allt för att det var polis MC:n som börja vobbla

"Strax efter kommer polismotorcykeln och rätt vad det är så börjar han vobbla nå jävulst"
 

gear

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Ort
sundsvall
Hoj
no one
Nja dom har stoppat 2 denna sommar på E4 sundsvall.....
En efter en jakt. (misstänkt hastighet 190km/h samt körning mot rött ljus)
En stannade själv visste inte dom var bakom.(hastighet 140km/h på bakhjulet)
Rättegången väntar bakhjulsåkaren nu, han hävdar kontrollerad körning.
Att köra på ett hjul är inte olagligt, däremot vårdslöshet i trafik är olagligt.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Nja dom har stoppat 2 denna sommar på E4 sundsvall.....
En efter en jakt. (misstänkt hastighet 190km/h samt körning mot rött ljus)
En stannade själv visste inte dom var bakom.(hastighet 140km/h på bakhjulet)
Rättegången väntar bakhjulsåkaren nu, han hävdar kontrollerad körning.
Att köra på ett hjul är inte olagligt, däremot vårdslöshet i trafik är olagligt.

190 är väl ingen jakt :rolleyes:

sen den som körde på baken va de nån ur stuntgänget? :va (nyfis)
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Stämmer bra det Ozeo säger, nästintill varje dag från timrå till stan har dom stått vid fickor sammt viadukter och lekt med lasern för att skicka ut mc-polisen eller vinka in längre fram.
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Det var ett kortare efterföljande, när han började köra upp i 200 kilometer i timmen släppte vi, säger Stig-Allan Persson, vakthavande befäl vid Sundsvallspolisen.
Polisen kunde dock notera motorcykelns registreringsnummer.


Ojoj, 200km/h.
Det är ju inget, det gör en normal sporthoj på 3'an växel :gnissla
I massmedierna är 200 km/h lika med ofattbart hög hastighet som man endast med en stor portion tur kan hålla utan att dö.

:skrämd :skrämd :skrämd TVÅHUNDRA KILOMETER I TIMMEN!!!:skrämd :skrämd :skrämd

typ...
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
I massmedierna är 200 km/h lika med ofattbart hög hastighet som man endast med en stor portion tur kan hålla utan att dö.

:skrämd :skrämd :skrämd TVÅHUNDRA KILOMETER I TIMMEN!!!:skrämd :skrämd :skrämd

typ...
Det är en hastighet som 80% av Sveriges befolkning endast upplevt sittandes i ett flygplan alternativt X2000, så för många är det faktiskt ofattbart. :)
 

Tommy.exe

Guest
Det är en hastighet som 80% av Sveriges befolkning endast upplevt sittandes i ett flygplan alternativt X2000, så för många är det faktiskt ofattbart. :)


Fan va sjukt... jag har ALDRIG tänkt på det så.... Att så många tycker att 200km/h är riktigt, riktigt fort. :näsblod
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
I massmedierna är 200 km/h lika med ofattbart hög hastighet som man endast med en stor portion tur kan hålla utan att dö.

:skrämd :skrämd :skrämd TVÅHUNDRA KILOMETER I TIMMEN!!!:skrämd :skrämd :skrämd

typ...

Tidningarna har en förmåga att överdriva det mesta. :tungan
Kommer ihåg när det var ett jävla liv i pressen bara för att kungen hade tryckt lite på gasen med sin Porsche. :D
"Vettskrämda medtrafikanter har rapporterat om kungens vansinnesfärd på motorvägen. Vissa sträckor i farter upp emot 160-170 Km/h"
Herre gud!! :näsblod
Likadant när det varit någon fartsyndare som brännt på lite i stan. "Vansinnesfärd i bebyggt område. Föraren höll vissa sträckor hastigheter runt 100 Km/h" :skrämd

Det gör man ju nästan dagligen, både med bil och motorcykel för fan. :va
 

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Ort
Söderut
Hoj
ingen
Tror det är BS att de släppte av vid 200 km/h jag tror snarare att de inte hängde med längre

Har svårt att se att en mc-polis inte kan hänga med i 200 blås på en sådan väg. Har hört lite om deras övningar på vårkanten, däribland typ tvärnita från 180, men vad vet jag, är som sagt bara vad jag hört.
Vore ju dock rätt så logiskt om en mc-polis vore jävligt bra på att köra och att inte bara skicka ut nån till det för att han har A-kort eller hur?
Låter dock lite lurigt att han fick rejäl wobbling, så kanske stämmer att de inte hängde med ändå.

Btw, nån som vet mer om mc-polisernas övningar och sånt? Rätt så intressant att veta om ni frågar mig :)
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Har svårt att se att en mc-polis inte kan hänga med i 200 blås på en sådan väg. Har hört lite om deras övningar på vårkanten, däribland typ tvärnita från 180, men vad vet jag, är som sagt bara vad jag hört.
Vore ju dock rätt så logiskt om en mc-polis vore jävligt bra på att köra och att inte bara skicka ut nån till det för att han har A-kort eller hur?
Låter dock lite lurigt att han fick rejäl wobbling, så kanske stämmer att de inte hängde med ändå.

Btw, nån som vet mer om mc-polisernas övningar och sånt? Rätt så intressant att veta om ni frågar mig :)
Nu ska jag inte kasta skit på Polisen, eller jo kanske... Det är jäkligt få Poliser som har A-kort vilket gör att Polishojarna i många områden mest står och förfaller. De är inga GöstaRiders som vill riskera livet för en bombrepa, inte ens på bulten:D
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Har svårt att se att en mc-polis inte kan hänga med i 200 blås på en sådan väg. Har hört lite om deras övningar på vårkanten, däribland typ tvärnita från 180, men vad vet jag, är som sagt bara vad jag hört.
Vore ju dock rätt så logiskt om en mc-polis vore jävligt bra på att köra och att inte bara skicka ut nån till det för att han har A-kort eller hur?
Låter dock lite lurigt att han fick rejäl wobbling, så kanske stämmer att de inte hängde med ändå.

Btw, nån som vet mer om mc-polisernas övningar och sånt? Rätt så intressant att veta om ni frågar mig :)

Väldigt många MC poliser kör avrostning på Falken. Kollat in dom ett antal år och ska säga att både deras inbromsningsövningar och deras varvtider på Falken inger respekt om man betänker vilka fordon dom kör med.
Dom skulle lätt hänga med i långsam/medel grupp och även en hel del i snabb grupp om än inte på långa vägar alla.

Det är nog många där ute som tror det är lättare än vad det är att dra ifrån dom, även när det svänger.
Har träffat många som tycker dom är väldigt snabba men när det kommer till banan hänger de inte alls med när det börjar svänga i högre farter.....klarar du inte av att köra fort på en bana bör du absolut inte försöka köra ifrån en MC polis om du inte sitter på en 1000cc och kör motorväg.....
 

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
Väldigt många MC poliser kör avrostning på Falken. Kollat in dom ett antal år och ska säga att både deras inbromsningsövningar och deras varvtider på Falken inger respekt om man betänker vilka fordon dom kör med.
Dom skulle lätt hänga med i långsam/medel grupp och även en hel del i snabb grupp om än inte på långa vägar alla.

Det är nog många där ute som tror det är lättare än vad det är att dra ifrån dom, även när det svänger.
Har träffat många som tycker dom är väldigt snabba men när det kommer till banan hänger de inte alls med när det börjar svänga i högre farter.....klarar du inte av att köra fort på en bana bör du absolut inte försöka köra ifrån en MC polis om du inte sitter på en 1000cc och kör motorväg.....

hel grejen med att sticka från ragge-bläljus känns rätt gäy... stanna och ta straffet, orka va outlaw!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top