Polisjakt på E14, Sundsvall

Status
Ej öppen för fler svar.

backisen

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
FZ6-N
Var på väg in mot stan runt kl 12 imorse när jag såg en sporthoj komma i rätt hög fart i västlig riktning. Om jag inte såg helt var det en grå R1:a. Strax efter kommer polismotorcykeln och rätt vad det är så börjar han vobbla nå jävulst. Jag blev tvungen att svänga in på vägrenen för det ser ut som att han ska gå omkull vilken sekund som helst men jag tror han lyckades få ordning på hojen. Strax därefter kommer en polisbil i full kareta. Något senare kommer två polisbilar till i fullt blås.

Nu ställer jag mig fråga; är det verkligen rätt att lägga ner sådana ofantliga resurser för att få tag i en fortkörare? 3 bilar och en hoj känns ju aningen överdrivet.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
-Du förmodar att det var en fortkörning..
Personen som smet kan ju gjort det av andra orsaker.

Om det var befogat eller ej det låter jag berörda besluta
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
var det inte JK som gick ut och sa att man inte ficka jaga fortkörare på MC pga risken ,eller är man snett ute ?
 

Pizzabagarn

Guest
Klart det var en fortkörning. Hade det varit någon som utfört ett våldsbrott hade polisen inte vågat följa efter men då det konstaterades att det var Peter 28 som var ute och brummade så satte de in alla klyktattar-poliser som fanns tillgängliga :D
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Nu ställer jag mig fråga; är det verkligen rätt att lägga ner sådana ofantliga resurser för att få tag i en fortkörare? 3 bilar och en hoj känns ju aningen överdrivet.
Om det hade varit min hoj med en hojtjyv bakom styret; definitivt ja.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Klart det var en fortkörning. Hade det varit någon som utfört ett våldsbrott hade polisen inte vågat följa efter men då det konstaterades att det var Peter 28 som var ute och brummade så satte de in alla klyktattar-poliser som fanns tillgängliga :D

Hade det varit ett våldsbrott så hade de kallat in insatsstyrkan.
Annars finns det andra typer av brott..
Han skulle kunna kört på en barnvagn vid ett övergångställe..
Eller inte betalat skatt..
 

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
....
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Det var ett kortare efterföljande, när han började köra upp i 200 kilometer i timmen släppte vi, säger Stig-Allan Persson, vakthavande befäl vid Sundsvallspolisen.
Polisen kunde dock notera motorcykelns registreringsnummer.


Ojoj, 200km/h.
Det är ju inget, det gör en normal sporthoj på 3'an växel :gnissla
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Klart det var en fortkörning. Hade det varit någon som utfört ett våldsbrott hade polisen inte vågat följa efter men då det konstaterades att det var Peter 28 som var ute och brummade så satte de in alla klyktattar-poliser som fanns tillgängliga :D

hade han reflexväst :sissy
 

Pizzabagarn

Guest
hade han reflexväst :sissy


Nej, för då hade han/hon inte kört sporthoj och då hade det antagligen inte han/hon blivit jagad av Harry. Sen vill man ju inte synas så mycket under en polisjakt så det är säkrast att köra utan.

Jag har skrivit han/hon av den enkla anledningen att jag inte vill få diskrimineringsombudsmannen på mig :)
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Blev som 15 åring jagad när jag körde trimmad moppe av enduro polisen en vanlig mc polis 3 bilar och en helikopter polisen har tydligen inget bättre för sig jakten varade i ca 40 minuter fick 900 kr i böter för olovloig körning 900 kr räckte nog inte ens till soppa till helikoptern :va
 

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen
Tror det är BS att de släppte av vid 200 km/h jag tror snarare att de inte hängde med längre
 

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen
Om en polis som jagar en fortkörare och polisen kör ihjäl sig kommer den som smiter om han åker fast få ett högre straff då?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top