MC-semester i Skottland

sannybo

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Alingsås
Hoj
2020 Honda Africa Twin Adventure, 2000 vfr800
Hej på er.
Satt vid datorn och rensade bort alla bilder, ska bränna dom på ett par CD-skivor istället för att dom tar massa plats i datorn.
När jag kom till bilderna från vår MC-semester i Skottland tänkte jag att det kunde vara en idé att lägga upp några bilder på nätet tillsammans med en liten semesterberättelse.
Jag har kört motorcykel över hela Europa samt i Marocko och Egypten, men jag återkommer alltid till Skottland.
Naturen, människorna, de gamla byarna, vägarna. Ja allt med Skottland älskar jag. Vill ni läsa lite om MC-semester i Skottland är ni välkomna att titta på sidan jag la upp. http://web.telia.com/~u27301269
 

sannybo

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Alingsås
Hoj
2020 Honda Africa Twin Adventure, 2000 vfr800
Vi hade tur som tokiga.
Vi hade ett gäng kompisar som var över där veckan före oss.
Dom kom hem dagen innan vi åkte.
Vi fick SMS av dom när vi skulle åka: Packa inte ner regnställen, stod det.
Dom hade regn varje dag under hela veckan dom var borta.
Vi hade regn i 20 min andra dagen vi var där. Snacka om tur med vädret.
Vi skickade SMS till kompisarna när vi kom hem: Oanvända regnställ säljes billigt.:D
 

Jerkoffalot

jaha det va det ja.
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Kalmar
Hoj
Retta 01 inte i delar :-)
WOW!!! snacka om härligt:tummenupp har aldrig vart iväg på en långtur innan men blev så sugen nu:) synd bara att det inte finns några i min bekantskapskrets som kör och kan följa med men hojta till nästa gång ni ska iväg om det e ok att man följer med:crash
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Oj, tack för den reseberättelsen. Superintressant och ni verkade ju haft det riktigt bra. En riktig mc-semester bör innehålla ett oväntat men nödvändigt "verkstadsbesök"...;-)))

Jag vill också åka hoj i Skottland.
 

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
FZ1-N -08
såg mycket fint ut där, med vilken linje åkte ni färja med?

Bor rätt högt upp i landet (Arjeplog) och det enda jag hittar är från Bergen i Norge? Vilket säkert är över 150mil ner dit. Såg grymt härligt ut att åka där =)
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Skottland är ritkigt trevligt. Men maten är fördjävla risig. Iallafall där vi var.

Trevliga kort, ni ser ut att haft det fröjdigt.
 

sannybo

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Alingsås
Hoj
2020 Honda Africa Twin Adventure, 2000 vfr800
såg mycket fint ut där, med vilken linje åkte ni färja med?

Bor rätt högt upp i landet (Arjeplog) och det enda jag hittar är från Bergen i Norge? Vilket säkert är över 150mil ner dit. Såg grymt härligt ut att åka där =)

Vi åkte med färjan från Göteborg. Den är ju nedlagd numera.
De alternativ som finns som jag känner till är ju den färjan från Bergen eller färja från Esbjerg.
Men åker du från Esbjerg så hamnar du nere vid Harwich, det blir ju en bit att åka om du vill till Skottland.
Oavsett så låter det som att du har en lång sträcka att åka vilket alternativ du än väljer.
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Åh, vad roligt att läsa och titta!
Jag var på en 2 veckors MC-tripp till Skottland -05 och det var otroligt fint! Tog båten Gbg-New Castle, västkusten upp, över till Orkney, ner till Inverness och sedan östkusten ner. Hade gärna åkt igen men det är ju så mycket annat man också vill se :)

Tack för titten!
 

Salongs

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Intruder -87
WOW!!! snacka om härligt:tummenupp har aldrig vart iväg på en långtur innan men blev så sugen nu:) synd bara att det inte finns några i min bekantskapskrets som kör och kan följa med men hojta till nästa gång ni ska iväg om det e ok att man följer med:crash

Nu har du ju det, hehe
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Såg ju riktigt trevligt ut!
Är det nån som har vart på MC-semester ner till Frankrike/Provence eller Norra Italien?
Funderar att åka dit nästa sommar på hoj, är det någon har varit där och har bra tips på vägar eller sevärda platser?
 

marcelyman

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Bergeforsen
Hoj
1993, BMW R 1100 RS
Du har gjort ett fantastiskt fint jobb med text och bilder, proffsigt. Jag hade planerat att åka i skottland i år men tvekar p.g.a den dyra båtresan. Nu blev man ju mycket sugen att återgå till ursprungsplanen.:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top