Försäkring av rejshoj

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
mot stöld?

Länsförsäkringar brukar va bra på båda oreggade hojar och vanliga sporthojar.
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Länsförsäkringar vägrar att teckna avställningsförsäkring på min R1 banhoj för att den har för hög effekt!?

IF vill ha 900 per år, jag vet inte om det låter vettigt men jag tror jag ska teckna hos dom ändå, jag har allt det andra hos dom också.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Jag har samma problem, min försäkring hos Trygghansa gick precis ut och de erbjuder inte längre garage/avställningsförsäkring så jag skulle plötsligt få betala 10.000 om året :näsblod
Deras racehojsförsäkring går heller inte att teckna för en registrerad hoj.

Efter rundringning till alla bolag återstod bara två stycken som kunde erbjuda avställningsförsäkring: IF och ett som jag för tillfället glömt vilket det var, men jag har det på en lapp hemma...hur som helst var IF billigast på 2200 om året, vilket är mer än det dubbla jag pröjsade på Trygghansa förut. Men jag vette fan det är så dyrt bara för att få stöld och brand...
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Om det bara är stöld det gäller så är det la bara att ta bort lite hjul så är det helt plötsligt lösa mc-delar = hemförsäkrningen!

:tummenupp

(Eller?)
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag har samma problem, min försäkring hos Trygghansa gick precis ut och de erbjuder inte längre garage/avställningsförsäkring så jag skulle plötsligt få betala 10.000 om året :näsblod
Deras racehojsförsäkring går heller inte att teckna för en registrerad hoj.

Efter rundringning till alla bolag återstod bara två stycken som kunde erbjuda avställningsförsäkring: IF och ett som jag för tillfället glömt vilket det var, men jag har det på en lapp hemma...hur som helst var IF billigast på 2200 om året, vilket är mer än det dubbla jag pröjsade på Trygghansa förut. Men jag vette fan det är så dyrt bara för att få stöld och brand...

Jag betalar 3700 för stöld/brand nu på styggtransa så jag kommer förmodligen drabbas på samma sätt då. Då kan de dra åt helv...

Tror jag skiter i försäkring hädanefter :gnissla
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Transport? Om den blir stulen i racebussen, eller om man tappar den i bussen? :va
Vad kostar den?

ja det stämmer om man har en oreggad hoj så finns en sådn försäkring. för min gamla r6 01 betalade jag runt 2500kr/år. Detta var förra året.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har hos LF för oreggat fordon, crosshojar tex år också under den kategorin. Max 60000 kr ersättnign men det kostar å andra sidan 60 kr i månaden så..
 

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Ystad
Hoj
GsxR 1000 k9
Jag Har oreggad amerika import -06a försäkrings belopp 70 000 vilket jag själv bestämde kostar 1700 kr året på LF
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Jag betalar 3700 för stöld/brand nu på styggtransa så jag kommer förmodligen drabbas på samma sätt då. Då kan de dra åt helv...

Tror jag skiter i försäkring hädanefter :gnissla

3700? Jag har haft min där med avställningsförsäkring för 1100/år...billigt men sant. Byt till IF då så får du ju billigare, 2278/år ville de ha.
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Om det bara är stöld det gäller så är det la bara att ta bort lite hjul så är det helt plötsligt lösa mc-delar = hemförsäkrningen!

:tummenupp

(Eller?)

Så är det hemförsäkringen täcker men mitt bolag har skrivit till att endast till ett världe av max 3000 för fordonsdelar. Så rent teoretiskt om du har sommarhjulen till bilen i källaren och någon stjäl dom så får du max 3 lök. Blir nog svårt att få det på bilförsäkringen när dom inte sitter på / ligger i bilen.

Så med andra ord så är allt över 3000 oförsäkrat.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Samarbetade inte Svemo med TH där du kunde köpa en försäkring för stöld/brand som gällde förvaring samt transport till & från banan?
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
någon som har försäkrat mc hos Vesta? vet bara att dem är billigast i många fall vad gäller bil, hem mm.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top