Fejkkrock?

Linkan__91

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 525 SX MOTARD 03
Hur vet du det?

1.samma klipp har diskuterats på ett annat forum.

2.Kolla uppe i vänstra hörnet åt vilken riktning ena biten flyger, om man jämför de olika rörelseenergina med varandra så är det fysikaliskt omöjligt att den biten flyger så högt och i den riktningen. Man ser rätt klart och tydligt att det är en trickfilm.

/ mvh linkan
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
1.samma klipp har diskuterats på ett annat forum.

2.Kolla uppe i vänstra hörnet åt vilken riktning ena biten flyger, om man jämför de olika rörelseenergina med varandra så är det fysikaliskt omöjligt att den biten flyger så högt och i den riktningen. Man ser rätt klart och tydligt att det är en trickfilm.

/ mvh linkan

Menar du fågeln? :tråkad
 

Razer1

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Ort
på landet
Hoj
ZX9R -98 * Såld
Jag tror också det är fejk...
För det ser ju ut som en docka när han flyger upp i luften.
sen om man kollar precis innan föraren går ut ur bilen så laggar bilden till lite och det är först då "dockan" börjar röra på sig.

fast å andra sidan vet jag inte det ser ju jävligt äkta ut..
äckligt om det är på riktigt.
 
Last edited:

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
se bra fejk ut då han på ngt sätt inte rör på sig under hela krocken

inga reflexer mot fallet etc etc
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
GANSKA övertygad om att den är 100% äkta, självklart ser det ut som en trasdocka som fladdrar omkring med all den rörelsemassa som tar tvärstop och knappast gör man en krocktest i stan fullt med trafik, nej tyvärr så är det nog äkta, säkert ett livslångt lidande om han ens klarade sig.
Reflexer??? Han är säkert redan medvetslös av smällen.

1.samma klipp har diskuterats på ett annat forum.

2.Kolla uppe i vänstra hörnet åt vilken riktning ena biten flyger, om man jämför de olika rörelseenergina med varandra så är det fysikaliskt omöjligt att den biten flyger så högt och i den riktningen. Man ser rätt klart och tydligt att det är en trickfilm.

/ mvh linkan

Fysiskt omöjligt? När man inte vet ens vad det är så kan man inte säga det, det kan vara något som han hade i famnen som far i annan riktning efter slagit i bilen, jag säger fysiskt möjligt..
 
Last edited:

Linkan__91

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 525 SX MOTARD 03
GANSKA övertygad om att den är 100% äkta, självklart ser det ut som en trasdocka som fladdrar omkring med all den rörelsemassa som tar tvärstop och knappast gör man en krocktest i stan fullt med trafik, nej tyvärr så är det nog äkta, säkert ett livslångt lidande om han ens klarade sig.
Reflexer??? Han är säkert redan medvetslös av smällen.



Fysiskt omöjligt? När man inte vet ens vad det är så kan man inte säga det, det kan vara något som han hade i famnen som far i annan riktning efter slagit i bilen, jag säger fysiskt möjligt..

tydligen delade åsikter här om denna filmen.
jag är säker på den är fake, men det är vad jag tror/vet.
vet dock inte hur man ska komma fram till en slutsats här?

mvh linkan
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
tydligen delade åsikter här om denna filmen.
jag är säker på den är fake, men det är vad jag tror/vet.
vet dock inte hur man ska komma fram till en slutsats här?

mvh linkan
Tro är att inte veta. :) Om man vet att klippet är riggat tex genom att upphovsmannen har avslöjat det är det en sak, men att säga att man vet att det är fejk utifrån att bara ha sett klippet går väl inte. Saker flyger dit det ska, personen som flyger i luften beter sig ungefär som en ren när man smäller dom i 90, så om det är fejk är det riktigt proffsigt gjort. Går nog inte att komma fram till nån slutsats bara sådär.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det ser väldigt äkta ut!

Delar av något av fordonen (troligen motorcykeln) i kollisionen projektileras iväg. Detta är fullt möjligt! (som att kasta en stutsboll i framskärmen, vart tar bollen vägen?)

Att personen inte "rör" på kroppen under luftfärden samt landningen....troligen för att han/hon inte är vid medvetande.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Om den är fejk... Vem har gjort den och vad är syftet med den?

Det lär ju ligga en hel del pengar bakom; en kraschad bil, en kraschad moppe(?), en docka, tillstånd att stänga av trafiken på gatan, så om den är fejk kan det inte vara någon amatörfilmare som gjort den på skoj, utan ett produktionsbolag med ett syfte.

Om den är verklig räcker det med att någon varit på rätt plats vid rätt tillfälle och filmat.

Hoppas det gick bra för killen på två hjul.
 

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Sålda
Ser ju inga som helst bevis för att den skulle vara fejk... förstår inte hur folk resonerar riktigt, ser det konstigt ut på något sätt... kanske lite svårt att relatera till då vi inte ser sådana krockar varje dag. Jo ser definitivt ut som en docka och det är nog precis vad man gör i en sådan situation, med dom gkrafterna på skallen så lär han ju inte vara så himla medvetande när han flyger i luften, dvs om han inte förlorade medvetande i krocken vilket han troligtvis gjorde. Det är ganska rejäla krafter det är frågan om... Jag röstar på äkta!
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top