Min helvetiska väg till körkortet (inte klart ännu)!

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Hoppas du klarar det:tummenupp Men Underskatta inte det faktum att träna på inbromsningarna kan va bra, bara för att du har ABS på hojen så betyder det inte att du kan bromsa 100%, dem kollar ju även på din körställning under inbromsningen (det är ju lite tetigt det där) men det är klart att du har god hjälp av ABS.

Men har du klarat en uppkörning med bil så ska du nog kunna klara en uppkörning med mc. Motorcykel är ju mycket enklare att köra än:tummenupp Iaf enligt mig:rolleyes:
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Hoppas du klarar det:tummenupp Men Underskatta inte det faktum att träna på inbromsningarna kan va bra, bara för att du har ABS på hojen så betyder det inte att du kan bromsa 100%, dem kollar ju även på din körställning under inbromsningen (det är ju lite tetigt det där) men det är klart att du har god hjälp av ABS.

Men har du klarat en uppkörning med bil så ska du nog kunna klara en uppkörning med mc. Motorcykel är ju mycket enklare att köra än:tummenupp Iaf enligt mig:rolleyes:

Jag har bromsat på körskolan och då var det inga problem. Rak rygg och upp med blicken... gick finemang enligt körläraren.
 

Jasko

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
gbg
Hoj
R1 -06
Det kanske inte är meningen att du ska ha körkort?
Snäll farsa iaf, srecno
 

Anders|J

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 690smc
Den tanken har slagit mig flera gånger, tro mig. Mina föräldrar säger det hela tiden :)

Odaklen si ti?

Klart du ska ta kortet mannen, med all tid och pengar som du har laggt ner på kortet så måste du bara ta kortet. Få uppleva vad som verkligen är mc-åkning och om det inte passar dig så har du ialf testat det. Ungefär 70% av svenska folket som vill köra men skyller på en massa saker( om jag sätter på mig på en sån där så dör jag på en gång :p) Har själv testat en massa hojar och inte riktigt hittat rätt förän jag testade speed triple och super duke. De slår alla hojar i körglädje med hästlängder. Att de ens är lagliga förstår jag inte :).
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Klart du ska ta kortet mannen, med all tid och pengar som du har laggt ner på kortet så måste du bara ta kortet. Få uppleva vad som verkligen är mc-åkning och om det inte passar dig så har du ialf testat det. Ungefär 70% av svenska folket som vill köra men skyller på en massa saker( om jag sätter på mig på en sån där så dör jag på en gång :p) Har själv testat en massa hojar och inte riktigt hittat rätt förän jag testade speed triple och super duke. De slår alla hojar i körglädje med hästlängder. Att de ens är lagliga förstår jag inte :).

Jag ger inte upp, inga problem. Kommer att köra upp så många gånger jag hinner med det här året om jag inte klarar av det.
 

Anders|J

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 690smc
Jag ger inte upp, inga problem. Kommer att köra upp så många gånger jag hinner med det här året om jag inte klarar av det.

Råder inga tvivel att du kommer att klara det. Sån inställning som du har kan man inte misslyckas :). Tog själv 5 dubbel lektioner och klarade det, man tror det är svårare än det är. Iofs är man uppvuxen på maskiner. Fasst har ej kört 2 hjuling innan jag tog kortet. Har bara kört skoter sen jag var 4 år.
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Lycka till iaf! Jag håller :tummenupp för dig.

Har läst om all skit du har fått stå ut med i körkort 2k8-tråden..
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Hojen skulle bli färdig på onsdag förra veckan, åkte dit och så var strypningssatsen lite försenad, hade inte ens kommit fram. Pratade med folket där och de sa att hojen skulle vara färdig på måndag, och gissa vad som händer idag - nada hoj. Får hoppas att hojen är färdig imorgon... 6 dagar på mig att öva :tummenupp

Så skönt flyt man har :tummenupp
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Hojen skulle bli färdig på onsdag förra veckan, åkte dit och så var strypningssatsen lite försenad, hade inte ens kommit fram. Pratade med folket där och de sa att hojen skulle vara färdig på måndag, och gissa vad som händer idag - nada hoj. Får hoppas att hojen är färdig imorgon... 6 dagar på mig att öva :tummenupp

Så skönt flyt man har :tummenupp

Fy fan. Låter stressigt, det har ju blivit dyrt att köra upp nu också!

Hoppas det går bra.
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
det är skit att sånt ska dra ut på tiden.. pluggen borde dom ju ha beställt för länge sen.

Jag håller verkligen tummarna då jag vet hur det känns, har själv uppkörning 18/8 här i götet dock på tung hoj. vilken tid har du? sj har man 1300...

/A
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hmmm...så eländigt svårt var det väl inte att ta det där kortet? Du har haft lite snedflyt får man säga, men vad fan...det är ju bara att gå på attack och göra rätt vid uppkörningen? ;) :D

Satte allt på första, tog lite över en månad, och då krånglade man kanske lite överdrivet mycket via vanlig trafikskola, med nada övning privat (mer än endurobrötandet...men det hjälpte nog mer än jag tror...).

Bit ihop, och se till att klara det där nu - fokusera mer på att du självklart kommer klara det, än hur svårt det är...positiva tankar du vet...

/J
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
du har verkligen inte tur...
Men vi kan ju hoppas att turen vänder lagmo tills uppkörningen??? :d
*håller tummarna*
 

Erixzzon

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB500F -96
Herregud mannen. Du har inte haft flax. Själv köpte jag bara en begagnad 25kw:are och övade konbanan på min uppfart 2 dagar innan jag körde upp privat! Inga lektioner inga jobbiga handledare! Man har ju bilkort, så trafiken kan man ju. Det va inga problem! Du kommer klara det!
 

Captain_Insane

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR-750 (sold) Kawasaki ER-5 (BILLIG) Husaberg FS (lånad)
Får försvara bosses lite bara, Jag körde där oxå, ingen körvana från mc alls, dock en del 2hjuligt igenom åren, hyrde hojj av dom lörde 3 dubbel och 2 enkla lektioner. självklart kunde jag gasa bromsa, växla det kan ju en 10åring göra..... men det dom visar är det som gäller på uppkörningen sen var det bara att nöta...

(garagevändning osv på den tiden) och när jag skulle låna hojj till uppkörningen var det inga som hälst problem, Bosse själv övningskörde (gratis bortsätt från hyran) med mig till uppkörningen och sa att jajaj jag utgår från at du klarar det sen åkte han tillbax :S men det gjorde jag med. börja köra April, körde upp i slutet av Maj. och kompisen gjorde precis lika dant samtidigt.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Ja, jag hoppas att de ringer imorgon och meddelar att hojen är kvar. Ska nog åka dit i vilket fall som helst och fråga vad det är som pågår.

Får jag den imorgon så hinner jag ju öva på 6 dagar helt klart. Hinner öva hur mycket manöverbana som helst, det enda som jag inte kan öva så mycket på är trafikkörning då farfar inte kan åka med när det regnar eller när det är kallt, och inte alltför långa turer heller.

Nej, jag vet att uppkörningen inte är så svår - men det gäller att komma till den. Jag är inte ens stressad, eller nervös inför uppkörningen... utan bara jävligt irriterad på att allt som kunnat gått snett har gått snett.

Jag har dock lite bekymmer när det gäller högfartsbanan, inte säker om jag kan lägga upp en på parkeringen här i närheten. Kan hända att jag har lite för lite plats.

Någon som vet om markeringarna på bananpiren finns fortfarande kvar? Så att man kan åka bort dit och öva högfart.

Och tack alla för de uppmuntrande orden och lyckönskningarna!
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Jag fick min motorcykel idag, har inte övat än.

Men nu kommer vi till ett annat problem. Pappa ska åka till tyskland och köpa en lastbil och grävare. Någon måste köra hem bilen, och han har ingen polare eller släkting som kan åka med honom. Så det verkar som om det får bli jag.

Jag är så jäkla less och arg på mina föräldrar nu så att det är inte sant. De har alltid varit emot min uppkörning, och nu detta. Jävla hora. De förstår inte hur pass viktigt detta är för mig, helt sjukt viktigt.

Har lust att slå sönder allt här hemma, kuk.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top