Kameratest i regn

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Morsning korsning gott folk... Idag har jag varit ute i garaget och snickrat kamerfäste till tanken. Lånade hem två filmkameror från jobbet, bl.a en samsung actioncam, det är den som filmar bakåt. Vad tror ni, blir det schysst när man ska på bana sedan och filma lite? Jag har funderingar på en tredje kamera också... En som sitter vid passagerarfotpinne och filmar frammåt så det syns när man drar knäet i backen :yoparty
Jag kör som en kärring i filmen, det behöver ni inte kommentera, den är hattigt ihoppillad i movie maker och jag vet att det är mörkt, men det är mer själva positioneringen på kamerorna jag är intresserad av.
Kika och säg vad ni tycker.

Mvh
Hinkas

[VIDEO-URL]http://www.film-recensioner.se/kameratest2.wmv[/VIDEO-URL]
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Kan du inte fästa action camen under magkåpan på hojen så den filmar framhjulet eller nåt. Kunde väl vara kul att se när det slår i backen efter en lång bakhjulsrepa. Eller på sidokåpan så man ser fjädringen jobba lite.

/Linus
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Kan du inte fästa action camen under magkåpan på hojen så den filmar framhjulet eller nåt. Kunde väl vara kul att se när det slår i backen efter en lång bakhjulsrepa. Eller på sidokåpan så man ser fjädringen jobba lite.

/Linus

Ska testa detta också när det är lite finare väder. Filma framhjulet lär vara riktigt kul :tungan
Att filma bakåt har jag också haft planer på så man ser fjädringen jobba, kan vara intressant det med. En bandag, en rulle silvertejp och ett par till kameror så kan man nog få till några minuter intressant film :p
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Gaaaaahhhh.... Sveeeg... My eyes, my eyes!!

Kamerapositionerna funkar väl.. Men jag skulle föredra om du hade dem av eller i väskan när du åker ut ur Sveg.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Din framåtkamera gungar ju! :mad: Sen kör du som en kärring i filmen.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Din framåtkamera gungar ju! :mad: Sen kör du som en kärring i filmen.

Gungar den verkligen så mycket så att man stör sig på det? Isådanafall måste jag nog ta och staga upp plåten lite... Det är ganska tunn plåt så det flexar väl lite... I will fix!
Testade actioncamen som hjälmkamera också och den skötte sig exemplariskt, tyvärr är det lite hårt komprimerat men ni ser på ett ungefär IAF hur den ska funka i skogen...

[VIDEO-URL]http://www.film-recensioner.se/test.wmv[/VIDEO-URL]
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
ljudet på andra filmen var ju inte det bästa.....

Nope, riktigt dåligt till och med faktiskt. Mic'en sitter nämnligen i linsen och fångar upp varenda liten gnutta av vindbruset. Jag ska prova tejpa en strumpa eller nått över den för att se om det blir något bättre då.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Nu vet jag varför kameran "gungar" jag har ju antiskak funktionen påslagen på kameran! Doh!
Nu spöregnar det ute så jag får testa någon annan kväll.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top