Tankenivå på poliser...

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Ort
Kumla
Hoj
-01 Honda 929rr
Tror det är den här videon du menar!!

[YOUTUBE-ID]wE0uxZUDw7I[/YOUTUBE-ID]
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
ja då ska ni akta er för den amerikanska polisen, minst lika våldamma i flera ingripande mot MC åkare som leker på vägarna.....ont måste det där ha gjort
 

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Kawasaki zx6r -98
haha ne.. de har ja tappat på grund av andra saker. De ja menade med det kanske smått onödiga uttalandet var att jag inte förväntar mig mer av en svensk polis...
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
poliser får numera stoppa hojar på lite hårdare vis... fråga ak 47:D :D
mig me...

poliser e ett jävla folkslag.... finns de me lite vett i... men de flesta verkar så jävla nitiska...
 
Last edited:

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
Jag fattar ingenting. Har du tappat förtroende för svenska polisen för att de gör sådär i ett annat land?

Är du född på månen? våra kära svin prejjar ju svenska motorcyklister också, rena rama mordförsöken
 

Mesktomten

Med lem
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Genarp
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00, Honda CBR 900 RR -98
Hmm..?

Jag förstår bara inte hur folk kan stå och glo på snuten i det läget. Visst bröt hojföraren mot lagen, men det finns ju en gräns för hur man som polisman kan bete sig för att förhindra sådant...

Jag kommer att tänka när jag i min "ungdom" hängde mycket med besättare i Kbh & Amsterdam. Om snuten gick loss på oss (överdrivet mycket, ett visst motstånd får man ju räkna med) så räckte det med tre pers för att lägga bilen på taket. Sen fick snutfan själv välja om han ville sitta kvar uppochner och vänta på förstärkning eller komma ut och "förklara sitt agerande"...
Om nån skulle bränt ut framför min polare med vilje på det sättet som beskrivs/visas i filmen skulle jag inte väntat på förklaringar.
Det finns regler inom alla yrken och om sådana saknas få man väl för fan följa sunt förnuft. Om detta inte efterlevs får man leva med att få stå för vad man gjort. Punkt
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Anser dom att du e en risk för andra så får dom göra nästan vad som helst bara dom kan bevisa det efteråt.
Har även fått berättat för mig att om dom går ut framför o man gasar emot dom så har dom rätt att använda tjänstevapnet.
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
haha ne.. de har ja tappat på grund av andra saker. De ja menade med det kanske smått onödiga uttalandet var att jag inte förväntar mig mer av en svensk polis...

Gammal film som alla blir arga över inkl, jag ,,,,,,,,,,, men vad har det med svensk polis att göra :va :va
 

Preppen

Vill men kan inte
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
Gixxer 750 -07, 1098S
På den tiden bror min åkte 125à och den blev stulen preja snuten av förövarna ner i ett dike. Summa, två babbar till sjukhus och en totalskrotad hoj som bara va trafikförsäkrad.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag har också haft lite taskig inställning men nu under våran har jag haft nöjet/ onöjet att komma i kontakt med poliser flera gånger och alla har varit mycket trevliga förutom en gång.

Bland poliser finns det lika många rötägg som det gör på detta forum eller i verkligheten men det finns också dom som är hur trevliga som helst.

Ibland försöker dom blåsa upp sig och se lite tuffa ut bara, men ta dom med en klackspark och var trevlig själv ska du se att det går bra.
 

amosohman

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Korpilombolo
Hoj
Suzuki Hayabusa
Vad har det där med den svenska polisen att göra? Sedan tycker jag det ser ut som att det är motorcykelns fel. Inte fan gasar man på så där vid en korsning.. Då ska man inte bli förvånad ifall man kraschar in i en bil. Kan vara polisen som kör ut för att de vill att man ska stanna och det kan vara tant Agda som inte sett att du kommer. Idiotiskt.

Själv har jag 100% förtroende för polisen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top