Tur eller skicklighet?

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hittade denna filmen. Vänta till runt 0.34 och se... :skrämd Nog en kombination av både skicklighet och tur, men mest tur tror jag. Ska inte sitta här och moralpredika, men se för fan till att vara säker på att det inte är några hinder på vägen eller korsande vägar och annat skit innan ni gasar så här. Bättre att hålla laglig fart än att inte klara sig hem. Det jävliga är att han gasar vidare som om inget hade hänt :gnissla Jag hade nog stannat och hämtat andan ett tag...

[YOUTUBE-ID]-s13EHdxIuc&e[/YOUTUBE-ID]
 

Newbie_stefan

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
20165, Suzuki GSR750A
Tror nog att det är en stor del tur med i det hela. Tolka mig inte fel nu. Man bör vara duktig för att klara ut en sådan situation. Om det var jag som hade kör hojen så hade jag nog suttit vid ratten på bilen och rattat :näsblod

Är det bara jag eller verkar det som om han snuddar bilen? Ser nästan ut som det.
 

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Någon som kan se hur fort det går vid undanmanövern?
 

Dark_Messenger

Guest
Jag skulle vilja påstå att han hade TUR........att han inte fick möte där. :näsblod
 

Dark_Messenger

Guest
Jo om mötet var påväg att passera. Många smyger fram när de egentligen precis lika gärna kan stå still och vänta.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Tror han fick byta kalsonger efter det där och ev skinnställ, för själv skulle man ha skitit ner sig rejält!
 

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Ort
sundsvall
Hoj
crm 125 och Suzuki ts125r extreme makeover
vad är tur ? tror nog att större delen av forumet skulle ha legat fast kletad som en fluga på den där bilen.. tur hade det varit om ett flygplan hade tappat ena vingen och den hade landat precis så han kunde hoppat över bilen och sen kört vidare :S
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Det ser inte ut som att han gör en motstyrning för att snabbt veja. Det hade nog gått lite fortare då.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
vad är tur ? tror nog att större delen av forumet skulle ha legat fast kletad som en fluga på den där bilen.. tur hade det varit om ett flygplan hade tappat ena vingen och den hade landat precis så han kunde hoppat över bilen och sen kört vidare :S
All sport är baserad på tur.
Ju mer man tränar, ju mer tur får man.
 

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
hmmm

Tror nog att det är en stor del tur med i det hela. Tolka mig inte fel nu. Man bör vara duktig för att klara ut en sådan situation. Om det var jag som hade kör hojen så hade jag nog suttit vid ratten på bilen och rattat :näsblod

Är det bara jag eller verkar det som om han snuddar bilen? Ser nästan ut som det.

Tycker oxå att han snuddade bilen!!!....heliga moderskaka....
Han måste ha haft en vuxenblöja på sig för o kunna gasa vidare efter nått sånt !:va

vad är tur ? tror nog att större delen av forumet skulle ha legat fast kletad som en fluga på den där bilen.. tur hade det varit om ett flygplan hade tappat ena vingen och den hade landat precis så han kunde hoppat över bilen och sen kört vidare :S

Det där har du fått ifrån Biker Mice From Mars :p
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top