Ge mig svidande kritik!!

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Gjorde en kort testfilmning här om dagen med en vanlig kompaktkamera. Tejpade fast den på passagerarpinnen.

Varning!! Skittråkig körning i klippet och det är ENDAST ett kameratest och inget annat!!

Tänkte ju börja filma lite och dokumentera mina framsteg att lära mig wheela ordentligt och inte bara skutta omkring som jag gjort hittlis:näsblod !!

Så ge mig lite kommentarer angående denna lugna testkörning med kamera.
Kommer använda mig av en bättre videokamera för filmning från sidan av vägarna men duger denna som "omboard"-kamera??

Redigerade snabbt ihop ett litet youtubeklipp.

[YOUTUBE-ID]1OD-St79ANU[/YOUTUBE-ID]

Ge mig svidande kritik nu så jag kan börja mitt lilla whellieprojekt snart.:tummenupp

//Lill_E
 
Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag tyckte kvaliteten var helt ok. Att lägga filmen på Youtube förbättrar väl dessutom knappast kvaliteten. Saknar dock en andra kamera, riktad framåt, fasttejpad på andra fotpinnen, så kör raskt iväg och handla en. :)
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Nu va det inte hojen jag ville ha kommentarer på utan kommentarer ikring ifall kameran och kvallitén duger!

Och nej, cbr´n har inte bara en växel men som jag skrev så testade jag i lugnt tempo. Fan , att du orkar dra iväg en sån meningslös kommentar:dummer
gnällspik...
 

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
Hypermotard S, XR650R
Jag har sett tusentals klipp med sämre kvalitet både på ljud och bild, så jag tyckte det var helt ok.
Personligen föredrar jag när folk filmar framåt.
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
kvaliten var ganska ok. klippet var däremot hutlöst tråkigt, jag såg kanske 60sek totalt.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Hade varit kul och få se en bild på den fasttejpade kameran. :tummenupp

Hur ska han ta en bild med kameran på kameran när den är fasttejpad? :7peta

Efter kugghjulen gnisslat igång kom jag på, att han kan arrangera speglar på så sätt att den fasttejpade kameran tar en bild på sig själv. :fattartil

(Och ja, jag är uttråkad. :rolleyes:)
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Nu va det inte hojen jag ville ha kommentarer på utan kommentarer ikring ifall kameran och kvallitén duger!

Och nej, cbr´n har inte bara en växel men som jag skrev så testade jag i lugnt tempo. Fan , att du orkar dra iväg en sån meningslös kommentar:dummer

Du ville ha svidande kritik, vad är problemet? :va

Är klippet lika kul som en urinvägsinfektion så spelar kvaliteten på bilden mindre roll, eftersom hela intrycket blir "kasst".

Testa att filma framåt för det första och kör lite inspirerat utanför stan för det andra - då kanske helhetsintrycket blir bättre, i alla fall så pass bra att folk orkar med att kolla hela klippet...

Upplösningen är ganska kass, vet inte om det är YouTube eller om det är din kamera - man skall kunna kolla i helskärm utan att det ser tecknat ut.

Bättre så? :pannkyss
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Definitivt klart godkänd bildkvalitet, långt över medel :tummenupp möjligen lite ljus ibland men det kan vara solljuset som bländar.
Ljudet över medel jämfört med andra onboard-filmningar men mer är inte att vänta om man inte använder proffsmikrofon.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Brassa på lite så att man hör om det blir vindbrus eller om den distar när du varvar ordentligt! Kan vara bra att se hur den klarar vibrationer också.
 

Kiina0

Professionell Lackvårdare
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Helsingborg/Kvidinge
Hoj
R1 -01. Fas III. 140Nm.
Hur ska han ta en bild med kameran på kameran när den är fasttejpad? :7peta

Efter kugghjulen gnisslat igång kom jag på, att han kan arrangera speglar på så sätt att den fasttejpade kameran tar en bild på sig själv. :fattartil

(Och ja, jag är uttråkad. :rolleyes:)

Tja.... mobilkamera eller digitalkamera är 2 heta alternativ...
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Du ville ha svidande kritik, vad är problemet? :va

Är klippet lika kul som en urinvägsinfektion så spelar kvaliteten på bilden mindre roll, eftersom hela intrycket blir "kasst".

Testa att filma framåt för det första och kör lite inspirerat utanför stan för det andra - då kanske helhetsintrycket blir bättre, i alla fall så pass bra att folk orkar med att kolla hela klippet...

Upplösningen är ganska kass, vet inte om det är YouTube eller om det är din kamera - man skall kunna kolla i helskärm utan att det ser tecknat ut.

Bättre så? :pannkyss

Vafan du har rätt. My bad:)
Tycker själv körningen och musik i klippet mm är skittråkigt men som sagt testade jag bara kameran. Tanken är att jag skall fortsätta filma, och då med mera "inspirerad" körning.:tummenupp Och så skall jag filma mina arma whellieförsök. Mest pga av för att se höjden på dom. Kommer testa olika vinklar på omboardkameran oxå. Det blir kul men fortsätt tycka sen när övrigt material läggs upp.:tummenupp

kvaliten var ganska ok. klippet var däremot hutlöst tråkigt, jag såg kanske 60sek totalt.

I know, tråkigt material men det kommer förhoppningsvis mer och bättre material snart!

Brassa på lite så att man hör om det blir vindbrus eller om den distar när du varvar ordentligt! Kan vara bra att se hur den klarar vibrationer också.

Gasade på lite och visst blir det vibrationer. Det suger men för att vara en vanlig kompaktkamera så tycker jag det blev hyffsat vibrationsfritt.
 
Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Gasade på lite och visst blir det vibrationer. Det suger men för att vara en vanlig kompaktkamera så tycker jag det blev hyffsat vibrationsfritt.

Tänkte mest på vindbrus och vibrationer som uppstår av vinden i högre farter, typ över 100 km/h.
 

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skarpnäck
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Bra musikval. Enda skälet till att jag kollade hela, nästan hehe.

In Flames we trust!! Lillasyster går också an. :)

/a (Rhianna kan gärna få brinna och dö!)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top