Weekend-tripp, utgår från Sthlm

TommyGun

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Vällingby/Sthlm
Hoj
Kawasaki ER6-f -06
Planerar en weekend-tripp i slutet av september.

Jag och frun kommer att utgå från Sthlm och planerar att sticka hemifrån på lördagmorgon och sedan köra 4st 1,5-timmarspass innan lämplig övernattning.
På söndagmorgonen styr vi kosan hemåt men gärna en annan väg men med samma upplägg som lördagen, dvs 4st 1,5-timmarspass.

Någon som har gjort motsvarande och som kan tipsa om roliga vägar, lämpligt boende etc. Boendet får gärna vara av det lite pysigare slaget.

Jag har haft körkortet i ett år och frun i 1 månad. Hojjarna är ER6-f samt en CBF600.

Kom gärna med förslag :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Lite luddiga ramar, 1,5h tar er till Gävle, å då kan ni ta gamla E4 från Uppsala... :rolleyes:
Men annars skulle ni ju kunna åka neråt Östergötland, då är det ganska lätt att ta lite omvägar så att det tar 6h ner. Sova i Borensberg kanske, och sedan lite andra vägar hem, finns gott om å välja på! :) Tex vägarna bredvid E4 ner, å över Katrineholm på vägen hem.
 

TommyGun

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Vällingby/Sthlm
Hoj
Kawasaki ER6-f -06
Som fd Gävlebo...

... så är det en märklig känsla att åka gamla E4:an efter det att den nya invigts. En av gångerna mötte jag endast 5 bilar mellan Uppsala och Dragongate...

Söderut får det bli och övernattningen du föreslog blir säkert bra.
 

SvenneC

Medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Hemma med hunden
Hoj
Inte så många som jag skulle vilja ha...
Det låter som att en tur till Åland är perfekt för en lättsam helgtur från Stockholm.

Åk ut via Väddö/Grisslehamn och kom tillbaka via Kapellskär. (Eller tvärt om...)
Det finns gott om campingstugor på Åland och om man förbokar så skall det inte vara några problem med att turistsäsongen är över.

Bra länk:
http://www.visitaland.com/
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top