någon som fick en bild på falken i ons 23/7??

R6supersport

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Ort
I ett hus
Hoj
Tuff
Hade varit kul att se nån bild alt film på min omkull åkning ut på rakan efter andra varvet i snabba ingen som har nått?? MVH Robin Blom
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Hur gick det med nyckelbenet?
Själv tog jag det lugnare än vanligt i onsdags men vore trevligt om nån hade bilder. Ville ju inte krasha Fiat Rettan den sista gången det hälsade på banan. Nu är det min ZX-10R som gäller hädanefter och i licensgruppen, folk är ju galna i gatgrupperna imellanåt.
Hollänska R1'a prejade ut mig på gräset vid start och målrakans slut. Han kunde inte bromsa ut mig på rakan så när han var knappt jämsides gick han helt sonika in och tryckte bort mig......
Antar att hans Rossi ställ gjorde honom till Kung över banan....... :D
 
Last edited:

rhino94

Ny medlem
Gick med
25 May 2006
Ort
Borås
Hoj
GTR 1400
Bilder

Hej
Har PM.at fotografen som sade att det möjligtvis kommer upp lite bilder idag.

Ang omkörningarna på Falkenbergsbanan så tycker jag att det blivit bättre än förra året men är fortfarande farligt.
Fattar inte att folk utsätter andra för dessa risker när så mycket står på spel både hälsa och pengar.
Pratade med försäkringsbolaget som sade att försäkringen gäller så länge det kan anses att det är mer utbildning än tävling. Jag berättade om körningarna på Falkenbergs motorbana med instruktörer på banan etc. och de klassade det som utbildning.

Jag tror att om det framkommer att det blir avkörningar pga att folk gör riskfyllda omkörningar så kan detta omvärderas.
 

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Westcoast
Hoj
R1
Bilder

Jag har ett gäng bilder som min sambo har tagit, men dom kommer upp ikväll eller imorgon.
 

R6supersport

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Ort
I ett hus
Hoj
Tuff
Hur gick det med nyckelbenet?
Själv tog jag det lugnare än vanligt i onsdags men vore trevligt om nån hade bilder. Ville ju inte krasha Fiat Rettan den sista gången det hälsade på banan. Nu är det min ZX-10R som gäller hädanefter och i licensgruppen, folk är ju galna i gatgrupperna imellanåt.
Hollänska R1'a prejade ut mig på gräset vid start och målrakans slut. Han kunde inte bromsa ut mig på rakan så när han var knappt jämsides gick han helt sonika in och tryckte bort mig......
Antar att hans Rossi ställ gjorde honom till Kung över banan....... :D

jag vurpa innan han med nyckelbenet,jag har varit å skikt runtkat hela ryggen men inget som va trasigt han med nyckelbenet hade tydligen krossat de

Hej
Har PM.at fotografen som sade att det möjligtvis kommer upp lite bilder idag.

Ang omkörningarna på Falkenbergsbanan så tycker jag att det blivit bättre än förra året men är fortfarande farligt.
Fattar inte att folk utsätter andra för dessa risker när så mycket står på spel både hälsa och pengar.
Pratade med försäkringsbolaget som sade att försäkringen gäller så länge det kan anses att det är mer utbildning än tävling. Jag berättade om körningarna på Falkenbergs motorbana med instruktörer på banan etc. och de klassade det som utbildning.

Jag tror att om det framkommer att det blir avkörningar pga att folk gör riskfyllda omkörningar så kan detta omvärderas.


då vill jag fråga åkte du snabba eller långsamma gruppen??
för åkte du snabba så kanske du ska byta ner dig lite då om du inte uppskattar omkörningar
 
Last edited:

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
jag vurpa innan han med nyckelbenet har varit å skikt runkat hela ryggen men inget som va trasigt han med nyckelbenet hade tydligen krossat de




då vill jag fråga åkte du snabba eller långsamma gruppen??
för åkte du snabba så kanske du ska byta ner dig lite då om du inte uppskattar omkörningar

om folk lär sig att sluta äga rakan så kommer det vurpas mindre.
hade ett pucko i licens som jag höll på att kroka in i ut på rakan,satt och vände sig om när han själv skulle köra om en 125 jr och sedan när han såg att jag kom vid räcket i dubbelhastighet så gick han ut i mitt spår och vände sig om och när jag satt och bromsade fullt så börjar han gasa med sin pisstusen.sedan bromsade jag om idioten och då skulle han byta spår till det ofördelaktiga inför rakan.bara en missbrukar flackar och byter spår så ofta som jag sa till han.
när vi ändå hatar folk,gnistrande knäpuckar,varför?
för att man ska tro att fotpinnarna tagit i när man kommer bakom och sedan kan de ändå ändra spår inått helt plötsligt.släng de.
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
någon som fick en bild på falken i ons 23/7??

Ja, den är sällsynt den där falken..fick bara en bild på en sånhär:
Skata%20Ljungby%20HGP%20070217%20650.jpg


han med nyckelbenet har varit å skikt runkat hela ryggen.

Aj hur gick det det sen då? :va

Skämt å sido så vore det kul med lite falkenpics! :tummenupp
 

rhino94

Ny medlem
Gick med
25 May 2006
Ort
Borås
Hoj
GTR 1400
då vill jag fråga åkte du snabba eller långsamma gruppen??
för åkte du snabba så kanske du ska byta ner dig lite då om du inte uppskattar omkörningar

Jag åkte i långsamma.
Jag uppfattar det som om du inte håller med mig. Läs denna tråd så kan du läsa om prejningar etc.
Falkenbergskörningen är ingen TÄVLING utan är en testkörning. Varje omkörning skall ske med minsta möjliga risk. Vill man tävla skall man ta licens och göra omkörningar på tävlingar eller träningar med likasinnade. Inte riskera liv och lem på folk som är där för att bli bättre förare.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag råkat ut för att någon har "snott" mitt spår vid omkörning i långa högern bakom kullen. Detta för att få optimalt spår till nästa vänster.
Dock inte denna gång.
 
Last edited:

R6supersport

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Ort
I ett hus
Hoj
Tuff
jag vurpa innan han med nyckelbenet,jag har varit å skikt runtkat hela ryggen men inget som va trasigt han med nyckelbenet hade tydligen krossat de




då vill jag fråga åkte du snabba eller långsamma gruppen??
för åkte du snabba så kanske du ska byta ner dig lite då om du inte uppskattar omkörningar

jag var först ut å gjorde en hisider så de va ingen omkörning ville bara tillägga detta
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Du citerar ett inlägg du själv skrev för 5 månader sedan idag??? Kanske inte tidernas trådlyft, men ett annorlunda trådlyft...:)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top