Suzuki GSX-F-tråden.

Bensen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Lund
Hoj
Thunderace 1000R -00
Några har ju undrat här i tråden hur det låter med olika slip-on på våra hojar. Hitta några trevliga klipp på youtube. Har själv en Scorpion kolfiber slip-on på min egen. Min låter på pricken som bågarna i filmen iafal! :D Lyssna o njut!

http://www.youtube.com/watch?v=fhZ9Jfhzm-w

http://www.youtube.com/watch?v=CHsyd4jN_Rw&feature=related

BTW: Va jag helt ute o cyckla eller hade Nilssons MC vita framblinkers???

Edit igen: Bradda cowl heter cutsen som fanns på bågen jag la upp bilder på innan. På www.katriders.com ska det gå att köpa sånna.
 
Last edited:

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
fortfarande ingen som vet vart man hittar/om det finns styling/klarglas med mera till en gsx650f 2008 års modell???
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Nån som har koll på om man kan rensa bakdelen och sätta dit mindre blinkers? Vilket material som krävs osv. Skulle vara lite snajsigt o slippa stänkskärmen och få dit blinkers som är mindre än orginal....

J

Tips: www.maxmc.se har en hel del reservdelar och annat till GSX-F om man är på jakt efter prylar....
 

Bensen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Lund
Hoj
Thunderace 1000R -00
Har inte hunnit kolla exakt hur man rensar bakdelen men det ska nog inte va så svårt.. Finns reg.hållare att köpa sen kan man modda ihop nån hållare för universalblinkers. När jag gjort det på min lovar jag att redovisa hur det gått till :)
 

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Vid ett vattentorn någonstans i Skåne
Hoj
VFR -08
Några har ju undrat här i tråden hur det låter med olika slip-on på våra hojar. Hitta några trevliga klipp på youtube. Har själv en Scorpion kolfiber slip-on på min egen. Min låter på pricken som bågarna i filmen iafal! :D Lyssna o njut!

http://www.youtube.com/watch?v=fhZ9Jfhzm-w

http://www.youtube.com/watch?v=CHsyd4jN_Rw&feature=related

BTW: Va jag helt ute o cyckla eller hade Nilssons MC vita framblinkers???

Edit igen: Bradda cowl heter cutsen som fanns på bågen jag la upp bilder på innan. På www.katriders.com ska det gå att köpa sånna.
Nej du var inte ute och cyklade om Nilssons, men framblinkersen får nog "special"beställas. Nog inget dom ligger på lager på.
Bakblinkersen finns med på hemsidan och bakljusen. (de är från clearalternativ)
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Tack :tummenupp

Blir spännande o se, ska ner till hojjen i helgen och kolla hur det hela sitter ihop.

Gott nytt på er!

J
 

Bensen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Lund
Hoj
Thunderace 1000R -00
Då ska dom få en beställning efter nyår! :)

Innan jag beger mig till nyårsfesten tänkte jag gå ut till garaget o önska gott nytt år till bågen! Hihi
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Var nere o plockade ur batteriet idag o passade på att köra ett varv i garaget.

Har läst en del om förgasarsynkning och ventiljustering. Undrar om det inte är läge att göra det till våren jag. När hon är kall svarar det riktigt segt på låga varv, dessutom har hon dragit en del soppa i höstas, över 0,7l/mil.

Frågor:
1. Vad kan det tänkas kosta att lämna för att få det gjort. Plockar bort kåpor etc innan så det är bara själva jobbet som ska göras.
2. Reder man ut att göra det själv? Meckat en del men bara med bilar men läser man Haynesboken så verkar det ju vara riktigt enkelt bara man har ett bra instrument att läsa vacuum med?

Tips ideér?

J
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Var nere o plockade ur batteriet idag o passade på att köra ett varv i garaget.

Har läst en del om förgasarsynkning och ventiljustering. Undrar om det inte är läge att göra det till våren jag. När hon är kall svarar det riktigt segt på låga varv, dessutom har hon dragit en del soppa i höstas, över 0,7l/mil.

Frågor:
1. Vad kan det tänkas kosta att lämna för att få det gjort. Plockar bort kåpor etc innan så det är bara själva jobbet som ska göras.
2. Reder man ut att göra det själv? Meckat en del men bara med bilar men läser man Haynesboken så verkar det ju vara riktigt enkelt bara man har ett bra instrument att läsa vacuum med?

Tips ideér?

J


Hej! Synka kan jag fixa! Jag har köpt klockor till det! Och jag har gjort det många gånger med lånade klockor förut. Jag kan ställa ventilerna oxå. //GT
 

Bensen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Lund
Hoj
Thunderace 1000R -00
Hej! Synka kan jag fixa! Jag har köpt klockor till det! Och jag har gjort det många gånger med lånade klockor förut. Jag kan ställa ventilerna oxå. //GT

Toppen.. vad ska du göra ändå uppe i Norrköping? ;)

Va iafal ute o kollade på hur stängskärmen satt.. Det e en hel innerskärm som man kan plocka av. Så bästa e ju att köpa en helt ny innerskärm bak och modda den så man kan byta tillbaka för besikting.. För om jag inte e helt ute och cyklar så får man inte ta bort stänkskärmen bak!?
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Toppen.. vad ska du göra ändå uppe i Norrköping? ;)

Va iafal ute o kollade på hur stängskärmen satt.. Det e en hel innerskärm som man kan plocka av. Så bästa e ju att köpa en helt ny innerskärm bak och modda den så man kan byta tillbaka för besikting.. För om jag inte e helt ute och cyklar så får man inte ta bort stänkskärmen bak!?

Det är något som jag oxå har funderat på! Men jag måste ju erkänna att den ska bli lite mera touring med egen byggd packet hållare och topbox för långa hoj semestrar .
 

Bifogat

  • topbox.jpg
    topbox.jpg
    53.6 KB · Visningar: 99
  • topbox1.jpg
    topbox1.jpg
    58.5 KB · Visningar: 120

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Vi ska till Simrishamn i sommar! Vi har ju några Skåningar här så frågan blir!? Var ska man bo, vi vill ha en stuga eller bo i vandrar hem.
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Toppen.. vad ska du göra ändå uppe i Norrköping? ;)

Va iafal ute o kollade på hur stängskärmen satt.. Det e en hel innerskärm som man kan plocka av. Så bästa e ju att köpa en helt ny innerskärm bak och modda den så man kan byta tillbaka för besikting.. För om jag inte e helt ute och cyklar så får man inte ta bort stänkskärmen bak!?

E ju perfekt, kan han ju hjälpa oss garagelösa stackare med småjobb =)
 

Bensen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Lund
Hoj
Thunderace 1000R -00
Vi ska till Simrishamn i sommar! Vi har ju några Skåningar här så frågan blir!? Var ska man bo, vi vill ha en stuga eller bo i vandrar hem.

Helt klart ska ni bo i Borrby då.. ligger ca 1,5 mil från Simrishamn. Har mina rötter där oxå.. hehe.. Där e mycket turister så där finns mycket boende möjligheter! Plus att där e underbart fina vägar där nere!! :tummenupp

Själv ska jag till Tyskland i sommar.. men några packväskor äger jag inte.. Får klara mig på vad man kan hänga på ryggen... hehe
 
Last edited:

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Helt klart ska ni bo i Borrby då.. ligger ca 1,5 mil från Simrishamn. Har mina rötter där oxå.. hehe.. Där e mycket turister så där finns mycket boende möjligheter! Plus att där e underbart fina vägar där nere!! :tummenupp

Själv ska jag till Tyskland i sommar.. men några packväskor äger jag inte.. Får klara mig på vad man kan hänga på ryggen... hehe

Så då guidar du oss inte :tungan har du något tel nr till boende?
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top