Mc-förare i lumpen någon?

Brinken88

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Djursholm
Hoj
-98, Honda CBF 600 f Hornet
Hallå hallå!
är det någon här som har gjort lumpen som mc-förare? jag har det och det var så sjukt kul, vore kul att höra om de e någon mer som startade sin karriär på 2 hjul på samma sätt som jag och hur det gick till på den tiden!

Brinken
 

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
Benelli 1130 TNT
Jepp, jag körde i lumpen (Trafik GB T2).. min årgång var dom som fick dom första KTM hojarna för att kolla om dom höll måttet.. Kapten tog oss till en crossbana och bad oss köra skiten ur hojarna.... och det gjorde vi vill jag lova... haha
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Nej, fick inte äran att köra dem i lumpen, bara skruva med Husqvarnorna.
Fastnade dock i det gröna konceptet, och sökte upp FMCK och började köra som ordonnans där istället. Sjukt kul, och otroligt vad de där gamla hojarna kan klara av.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej !

Jepp gjorde oxå lumpen som ordonans:tummenupp
Var ett tag sen 87-88 låg jag inne, men jag började min "karriär" på husqvarna 258 automaten redan när jag var 16 1/2 eftersom jag tog mitt körkort på en sån:yoparty obs har inte tillägget automat på mitt körkort:D
Körde via Fmck vilket gjorde att jag hamnade som ordonnans när jag mönstrade.
Men f_n vaa kul att göra lumpen med nått man gillar att göra:tummenupp
Var på I11 i Växjö
Visserligen fick man tälta en hel del o starta hojen när det är -20 ute kan ju vara lite tungt men f__n va roligt man hade det.
Speciellt snökörning ta en körplan eller stor åker o sen 20-30 cm pudersnö +kronans hoj med skidor man körde till man trillade ihop av utmattning:D :D :D
Tyvärr blev det inga repmöten pga. besparingar:mad: men sämmre start på hojåkandet kan man ha.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top