Foton på nya "kläderna" och kameralösningarna

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Jag kör själv med ett litet fäste till min pennkamera (580) som på bild, oket sitter som berget så att låna den bulten är ingen fara bara man spänner den ordentligt. Kablaget är draget upp och vid ramen in i passagerarkutsens utrymme där oxå sportmiken sitter monterad, sportmik är ett krav för bra ljudkvalite dock är den värdelös om man vill ha med ljud som tal etc.

Bak sitter VholdR med sitt orginalfäste med dubbelhäftande tejp, detta sitter väldigt bra dock drar jag alltid ett varv med tejp över kameran ner till bägge sidor av baken för att avlägsna all vibration som uppkommer genom sådana fästen. Ljudet från VholdR är inget jag bryr mig om eftersom den ändå inte klarar ljudbrus och höga db av ljuddämparen bra ändå.

Hur har ni löst era filmningar? Själv är jag tacksam för nya lösningar och ideer till var kameran kan sättas och hur ni löst fästen och fästpunkter.
 

Bifogat

  • DSC_1139.JPG
    DSC_1139.JPG
    195.5 KB · Visningar: 139
  • DSC_1142.JPG
    DSC_1142.JPG
    166.1 KB · Visningar: 118
  • DSC_1143.JPG
    DSC_1143.JPG
    156.9 KB · Visningar: 106
  • DSC_1144.JPG
    DSC_1144.JPG
    228.8 KB · Visningar: 138

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Se till att sladdarna inte har möjlighet att röra sig pga av fartvinden, blir lätt glappkontakt efter ett tag.
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
snyggt! vill ha!
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Jag har en lins inne i hjulhuset, dock ingen kamera att spela in på :gnissla

funderar på att bygga nåt fäste bak i hjulhuset för att kunna sätta linsen ev, köpa en till o köra en dualswitch mellan dom, kul om du kunde visa hur du satt den.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Snyggt montage, jag kör old scool med kameran på tankfäste, tyvärr har min gamla kamera ingen analog in.
 

Bifogat

  • tank.gif
    tank.gif
    87 KB · Visningar: 83

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Snyggt montage, jag kör old scool med kameran på tankfäste, tyvärr har min gamla kamera ingen analog in.

Ja jag har kört det montaget oxå, dock inget fäste utan old school silvertejp! Funkar bra men kameran hämmar körningen för mycket på tanken. Nu sitter jag och funderar på något linsfäste uppevid så att man kan få med varvräknare och hastighet ibland men har inte kommit på en bra lösning ännu...lösningar finns men blir aldrig nöjd :huvet
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top