Honda CB1000R-tråden

Kosken625

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Kiruna
Hoj
CB1000R
ska sälja min CB1000R

Jag ska sälja min svarta CB1000R -09 som bara gått 250 mil

Det kanske finns nån intresserad här...ska lägga upp den på blocket så fort jag tagit nya bilder.

Se mitt Garage för bilder o info
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Jaha vad ska man nu göra då...
Var upp till Funbike idag eftersom hojen skulle vara klar vid lunch och den står på samma sätt som förra veckan. Gaffelbenen skulle kommit med leveransen igår men inget kom och på följesedeln står det restat 2099-01-01.

Jag krävde att dom skulle ringa Honda och tydligen ska höger gaffelben komma på måndag till Funbike men vänster gaffelben är tydligen restat i hela Europa och dom kunde inte svara på när det skulle komma. Tråkiga är att det är en fet repa i vänster och det verkar ju fan inte kunna komma... Dom skulle slå ihop den på måndag och se om den läckte och isåfall byta ut vänster gaffelben när det kom.
Är det nån som har nån idé på hur man kan göra? Försöka att få Honda att skicka 1 komplett gaffelben till vänster tycker jag låter som en plan men det ville dom ju tydligen inte och dom var ju inte så sugna att hjälpa till heller lät det som! :(

Hjälp mig vill gärna åka mer hoj det här året! :(
 

Bifogat

  • hoj.jpg
    hoj.jpg
    94.2 KB · Visningar: 121

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Kan du inte få ut en lånehoj? Suger ju hårt att inte ha något att åka på.

Har ju inte köpt den på firman som lagar den så tror inte dom är så sugna på det :(
Men nu har jag iaf ringt till Honda och hört vad som gäller och det såg ju inte så ljust ut. Fick ju Vänster gaffelben idag men höger kom det inget till. Höger finns inte heller att få tag på i HELA världen. Han på Honda kunde inte svara på varför men tippade på att det var pga undermålig kvalitet och därför hade Honda stoppat alla dom. Nu hade han skickat en request till Honda om att skicka ett komplett gaffelben till mig så jag fick klar hojen. Han förstod mycket väl min frustration och sa att det var oacceptabelt med så lång tid med tanke på vår korta säsong.
Men det roliga är när dom fick det nya gaffelbenet och öppnade upp förpackningen så tänkte han tydligen till på verkstaden. I gaffelbenet så låg det grus och metallflisor som han var tvungen att skölja bort med rödsprit och massa innan han kunde montera ihop det. Är väl den dumma fan som monterade ihop mina gafflar som sket att göra det, inte konstigt att det går sönder om det ligger skit i olja som repar sönder allt. Tänk på att påpeka detta när ni ska lämna in era hojar för läckande packboxar.

Honda skulle höra av sig så fort dom fick svar från sin Hotline, bara hoppas det blir den här veckan!
 

BikerSimba

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Upplands Bro
Hoj
CB1000RA + KTM 640
Har ju inte köpt den på firman som lagar den så tror inte dom är så sugna på det :(
Men nu har jag iaf ringt till Honda och hört vad som gäller och det såg ju inte så ljust ut. Fick ju Vänster gaffelben idag men höger kom det inget till. Höger finns inte heller att få tag på i HELA världen. Han på Honda kunde inte svara på varför men tippade på att det var pga undermålig kvalitet och därför hade Honda stoppat alla dom. Nu hade han skickat en request till Honda om att skicka ett komplett gaffelben till mig så jag fick klar hojen. Han förstod mycket väl min frustration och sa att det var oacceptabelt med så lång tid med tanke på vår korta säsong.
Men det roliga är när dom fick det nya gaffelbenet och öppnade upp förpackningen så tänkte han tydligen till på verkstaden. I gaffelbenet så låg det grus och metallflisor som han var tvungen att skölja bort med rödsprit och massa innan han kunde montera ihop det. Är väl den dumma fan som monterade ihop mina gafflar som sket att göra det, inte konstigt att det går sönder om det ligger skit i olja som repar sönder allt. Tänk på att påpeka detta när ni ska lämna in era hojar för läckande packboxar.

Honda skulle höra av sig så fort dom fick svar från sin Hotline, bara hoppas det blir den här veckan!

Fy fn..Jag ska lämna in min på 600 mila imorn, då skall dom få granska mina gafflar.
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Jaha då har man råkat köra 17mil idag då :)
Honda överraskade alla med att komma upp personligen med ett nytt nytt komplett gaffelben till Funbike idag. Varken Funbike eller jag trodde att det skulle ske, speciellt när dom inte sagt nått om det :)
 

BikerSimba

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Upplands Bro
Hoj
CB1000RA + KTM 640
Jaha då har man råkat köra 17mil idag då :)
Honda överraskade alla med att komma upp personligen med ett nytt nytt komplett gaffelben till Funbike idag. Varken Funbike eller jag trodde att det skulle ske, speciellt när dom inte sagt nått om det :)

Kul att Honda gjorde en överraskning, nu fick du åka lite iaf.
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Japp har blivit 60mil sen jag fick tillbaka hojen nu :) Vart Mälarenrunt i dag men inte hela, känns som en hugger borde vara på sin plats nu var så jävla lerig på ryggen och hojen ska vi inte prata om :)
 

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
Jaha då har man råkat köra 17mil idag då :)
Honda överraskade alla med att komma upp personligen med ett nytt nytt komplett gaffelben till Funbike idag. Varken Funbike eller jag trodde att det skulle ske, speciellt när dom inte sagt nått om det :)

Härligt!! Då blir det till att åka lite nu då :)
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Japp det blir det verkligen. Blir till att boka 600mils service på måndag när dom öppnar. Vad fick ni ge för den servicen ni som redan har gjort den?

Förresten är det nån som har köpt en DPM-hugger och skulle kunna skicka mått och sånt på den? Har en polare som jobbar med aluminium och cnc-maskiner hela dagen.. Funderar på om man ska ta och göra en egen, kanske nån annan som också är sugen? :)
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Ett ställe här i U-sala tar 134kr för 600-mila :tummenupp

Vad är det för ställe då? Är dom Honda-verkstad för vill ju inte förlora min försäkring heller. Är det ventil-koll vid 600 eller är det bara Olja och filter och sånt? Har instruktionsboken i garaget så kan inte kolla just nu själv annars hade jag gjort det :)
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Vad är det för ställe då? Är dom Honda-verkstad för vill ju inte förlora min försäkring heller. Är det ventil-koll vid 600 eller är det bara Olja och filter och sånt? Har instruktionsboken i garaget så kan inte kolla just nu själv annars hade jag gjort det :)
Har bara gjort 100-mila på min (förövrigt på samma ställe som jag nämnde). De är Honda-auktoriserade så du behåller garantin.

Tror man bara ska kolla vevhusventilation vid 600 mil. Osäker dock.

Stället heter JHAM Motorservice, http://www.limeway.se/177352/JHAM_Motorservice_AB.aspx
 
Last edited:

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Okey då vet jag.. Får ta och ringa och kolla på måndag och se om det finns nån tid. Nu blir det till att dricka upp kaffet, tegla in en snus och dra och hämta motorcykeln :)
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top