Fel ställning slutade nästan illa

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Fel ställning slutade nästan illa (Falkenbergsbanan)

På Falkenbergs banan i näst sista kurvan (9an) gick jag in tajt för en omkörning. Farten var inte för hög men av någon anledning är min körställning in i kurvan helt åt fanders och när jag lägger på gas ut ur kurvan tackade hojen så mycket för den skarpa vineln och la sig rätt över hela benet, gjorde ont som fan, släppte gasen bara lite gran och tryckte till med benet varpå hojen igen tackade mig så jättemycket och försökte highsida av mig istället. Lite ovan vid snabbgasen så avslaget blev häftigare än jag tänkte mig. Skönt att det gick vägen och rätt skoj att ha på film efteråt. Nu har hojen fått ett ombyte kläder, bara sadel och konsolkåpor kvar att fixa, vill inte riskera mina fina orginalkåpor igen.

Edit: länk till filmen fixad http://www.strima.se/visa.php?f=48737dc35ced5
 

Bifogat

  • 9an1.jpg
    9an1.jpg
    54.8 KB · Visningar: 191
  • 9an2.jpg
    9an2.jpg
    73 KB · Visningar: 124
  • 9an3.jpg
    9an3.jpg
    66.9 KB · Visningar: 190
  • 9an4.jpg
    9an4.jpg
    129.4 KB · Visningar: 152
  • fiat yamaha.jpg
    fiat yamaha.jpg
    214.6 KB · Visningar: 297
Last edited:

RSV-Mike

jumjum
Gick med
3 Jan 2006
Ort
Laholm
Hoj
Aprilia TV4R -11 APRC
Snyggt gjort att reda ut det.
En annan hade fått ett par fartränder i kallingarna:D
Snygg hoj med.
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
mm lägg upp filmen! verkar vara bra kvalle med tanke på bilderna. Du är i alla fall en erfarenhet rikare nu.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Du får se det positiva dvs du klotade inte utan klarade upp situationen!

Blir så avis på er som bor i närheten av en bana...
Iof så har vi en bana med frivilliga funktionärer (B&B damen)men dom har bara en flagga...
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Kör med en VholdR bakåt ev, riktad mot mig som den var sista körningen för att kolla körställning och vad som behöver fixas till. Hjulkameran kör jag med en sportscam med DV enheten liggande under kutsen i vaddering.
Ska testa de länkarna, har bojkottat Youtube länge då de totalförstör kvaliten...

www.VholdR.com (återförsäljare jag känner till är sportscam.com, finns säkert fler)
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Du får se det positiva dvs du klotade inte utan klarade upp situationen!

Blir så avis på er som bor i närheten av en bana...
Iof så har vi en bana med frivilliga funktionärer (B&B damen)men dom har bara en flagga...
Hahahahah:tummenupp
 

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Växjö
Hoj
vtr1000f
Vad menar du är felaktigt i din körställning? Det enda jag kan se är att du inte hänger av med överkroppen alls, för om du gjorde det så hade du kunnat ha hojen mer upprätt och kanske undvika släppet?
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
mm just det, hänger ut med baken men lämnar axlar och huvud ovanför tanken mer eller mindre, med andra ord fel körställning :) Nästa gång (2 veckor) ska jag göra det bättre hoppas jag. Borde skala av 2-3 sekunder om jag är mer följsam med överkroppen.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
jag har sett den;)
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Riktigt läckert filmat :tummenupp
Det får mina simpla tankkamerafilmer att blekna.
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
fan falken ser riktigt rolig ut.

Skönt att du höll dig på sulorna, gjorde en liknande sak på gotland ring, va nästan så kallingarna strök med.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
mm just det, hänger ut med baken men lämnar axlar och huvud ovanför tanken mer eller mindre, med andra ord fel körställning :) Nästa gång (2 veckor) ska jag göra det bättre hoppas jag. Borde skala av 2-3 sekunder om jag är mer följsam med överkroppen.

Fel å fel, Troy Bayliss kör ju typ så.

A_1024.jpg

78870bayliss.jpg

TroyBayliss_Laguna_LHR_1024.jpg


\Masonit
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Fel å fel, Troy Bayliss kör ju typ så.
\Masonit

Jo det var nog inte sittställningen som orsakade det lilla släppet, snarare gaskontroll. Även Doohan körde väl så här, och här på hemmaplan har vi ju Greven och bevisligen går det åka fort ändå. :)
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Jo det e sant, fast jag ger inte mkt gas alls och dessutom ligger jag på 3an i kurvan som e väldigt lugn eftersom farten där ligger runt 100. Kanske inte helt fel men lite mer i linje skulle nog inte skada och sen kanske sänka ingångshastigheten lite när man går in tajt :) Men men önskar bara det vore bankörningar varje dag! Nästa gång ska det ner runt 50' tider.....

ps, det var då en jäkla bild till att posta! :) Kunde ju minskat den lite, hatar o köra explorer i fullscreen :D ds
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Såg ut som att du blev lite skärrad i alla fall. Men det såg rätt otäckt ut aldrig kul o lägga sig ju.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top