Gamle Svarten

Bozrik

BIKERBOYZ MEDLEM
Gick med
12 Sep 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-10R Ninja -04
Vila i frid

Hade förmånen att få åka med dig en gång på de krokigaste jävla vägarna jag sett...har nu börjat förstå att det inte var en tillfällighet.

/Bozrik
 

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Täby
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
R.I.P hojbroder och mina tankar går till familj och närstående.
 

Camilla

Syrran
Gick med
13 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K7
Finns ingen som hittade så många fina vägar som du gjorde, det var inte bara roligt att köra med dig, du hade också ett stort hjärta och det fanns alltid mycket att prata om med dig. Kommer att sakna dig Jocke, vila i frid!
 

Smålis

Liten pitt fladdra snabbt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hos en kärring...
Hoj
Buell stelben, Yamaha YZ450F -06, Puch Magnum X.
För fan!! Joche!! Tårana rinner... Min kram goa lilla farbror. Mina tankar går till Joche och alla hans vänner!!

//Smålis
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Länge sen vi sågs, kopplade inte vem det var igår när jag hörde det först, men idag förstod jag. Lider med alla som stod dig nära, hoppas du ger järnet där du är nu.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Jocke oj va du är saknad... att du är ute och kör hoj en onsdag är lika självklart som att Pelle är på Donnalds. Hur ska det gå nu? Se till att fixa en hoj där du är nu.

Du fick alltid en och känna dig välkommen även om du kunde retas och skojja med folk ibland så var det hjärtligt. Nu sitter jag och Josefine nere i Simrishamn och gråter + skålar för dig.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Hur börjar man ett sånt här inlägg? Det är så mycket jag skulle vilja säga till dig Jocke, som aldrig kommer bli sagt nu. Vi har inte setts på ett tag nu tyvärr, har gått och tänkt att jag ska ringa dig och snacka lite men som vanligt glöms det bort och saker kommer emellan. Fick beskedet inatt,, ville inte tro på det, kunde inte tro på det, det kunde inte vara du. Du som alltid var glad, full av liv och alltid brydde dig om andra. Varför brydde du dig inte lika mycket om dig själv? När jag såg olycksplatsen blev det verkligt, när jag tände ljuset blev det verklighet, att vi aldrig mer kommer ses, aldrig mer prata, aldrig mer ta en hojtur tillsammans. Du var en av de bästa, varför var du tvungen att försvinna? Du försvann ifrån oss när du gjorde det du älskade mest, och jag hoppas att du log ditt vanliga leende utan att känna nått. Vi är många och åter många som kommer sakna dig, som får ett hål i hjärtat som inte går att fylla igen, som har fått känna känslan av att vara din vän. Jag tänker på dig och på PMC-familjen.
När jag satte mig i bilen och skulle åka från olycksplatsen, när jag precis hade vänt runt och väntade på att få köra, då kommer det en fjäril. En stor, mörk, vacker fjäril med orangea inslag. Den sätter sig på backspegeln och tittar på mig, sitter där några sekunder och flyger sen iväg. Jag vet vem det var....
Tack Jocke för åren jag fick vara din vän, tack för all din omtanke, tack för att du kom och sa adjö en sista gång. Hoppas du har fått frid nu.
Alltid saknad, aldrig glömd.
 
Last edited:

Den galne målaren

Potatoesmc.com
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda cbr 1000rr-08, Ktm 525 03
Det är tomt utan dig Svarten. Det finns varken ord eller tårar så det räcker...

Vi här i Kibbutzen kan inte annat än hålla med ALLA som beskriver hur du var som person.... en helt fantastisk vän!!

Du kunde alla vägar... och hittade överallt... vem ska nu visa oss vart vi ska fara fram??

Du var som en i våran familj... du bodde från och till hos oss... du kunde ringa frugan och säga "att idag är det jag som fixar maten"...
våra barn har haft mycket skoj med dig... dom saknar dig enormt... det gör oss så ont att du inte finns här hos oss längre.

Det finns så mycket som vi kan säga till dig!! Men just nu finns inte ord till allt.

Du kommer alltid ha en plats hos våran familj. .

Ida sa i morse... - Mamma, Jocke kommer inte att vara ensam där uppe i himelen för han har ju min kanin (jolle) .

Jocke du kommer ALLTID finnas i våra hjärtan!

Vila i frid Jocke!
Micke, Camilla, Ida, Robin & Daniella
 

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Vaxholm
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Vila i frid

Jag har aldrig träffat dig personligen. Men jag har förstått att du var en väldigt generös, ödmjuk och vänlig MC människa. Det räknas högt i min bok! Mina tankar går till närmast anhöriga och till potatisarna.

Jag tog med min familj idag och besökte olycksplatsen som var full av personer som försökte förstå vad som hänt.

Bogan är min hemmabana och jag kommer att ta det ännu försiktigare framöver.

Må väl!
 
Last edited:

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en låda!!!
Hoj
Yamaha YZF-R1
Varför? Finner inte ord:gråta
Du va min bäste närmaste vän förallltid.
Under ett par år av våra liv sågs vi varje dag.

Du va den första potatis förutom Mike jag träffade och åkte med.
Inte visste jag då att du skulle flytta in på min soffa.

Du ringde efter jobbet och sa att du kommit på en ny maträtt sen kom du över med kassarna i handen och ett leende på läpparna.

Du lurade ut mig att åka hoj fast det forfarande låg snö längs vägen.
Du Hade ett stort hjärta med plats för många, du kommer alltid att finnas i mitt hjärta

Vi sa ju att vi skulle börja umgås igen men saker kom emellan, nu får du vänta ett tag till.

//Lasker & Ann-Sofi
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
För jävla tråkigt. Kännde dig inte direkt. Men har bytt ett par ord vid donken på sveavägen några onsdagar.
Finns inte tillräckligt många som e så lätta o trevliga som du var.

Hoppas du har det guld där uppe.

*bjuder på en varvstoppsburn*

hoppas du gillar den. =)
 

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
vila i frid hojbroder:(

hoppas att de härligaste vägarna finns sparade för dig där uppe.
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Overkligt.

En broder har fallit.

Inför kvällens Birka dök Fafa oväntat upp med ett glatt leende på läpparna, då som vanligt började det krypa i ADHD-nerverna och analklådan växde hos folket som vankade om NÄR var det dax för lite bilrace..
Ok, tänkte jag, precis som med otåliga glin måste dom aktiveras, vi kör en Bogan lite lungt och stilla sådär som bara vi kan, innan nattens nöje börjar...

På tillbakavägen hände just det som inte fick hända.

När jag kommer över ett krön ser jag bara ett dammoln,...nej... det är inte sant, får av mig hjälmen slänger mig ner i diket och och hör att han andas, han har puls, jag ropar till han att han ska kämpa satan, hjälp är på väg, och på nått sätt får jag för mig att han hör min förbannade röst skälla på honom som jag brukar göra...

När ambulanshelikoptern lämnde stället visste jag att han levde, detta är inga problem, problem kommer han dock få när jag tar han i örat igen för att han ramlat, precis som vi gjort förr.. men just nu är han i goda händer på utbildad personal och kommer få förstklassisk vård..

Fafa lämnade oss någonstans i luften påväg mot KS.

Fafa kom fram till mig en solig vårdag 2002 och bräkde på blekingska om att fick åka med oss på en liten tur med sin svartmålade Gamgixxer stripad med No´mam racing..
Nej...inte en skåning tänke jag som ska bräka.. ok, åk sist i ledet och håll dig undan med ditt vrak..

Några månader senare stod han och skällde på mig när jag utav ren lathet la ZX12an i diket i 28km/h ute vid Kårsta..
"Va fan håller du på med?" sa han som bara Fafa kunde säga..

På den vägen har det varit, vi har skrattat tillsammans, vi har käbblat och hetsat, åkt skidor , kryssningar, varit på fester och som alltid har det slutat med Fafa sover..

När jag fick träffa dig en sista gång inne på KS låg du där, precis som du hade somnat.
Ahh..Fafa sover, det är min sista sinnesbild jag föralltid kommer bära med mig, och känslan av att du kanske hörde min förbannat irriterande röst när du låg där ute på din favvoväg Bogan..

Vila i frid Fafa, du kommer föralltid vara saknad.

---------------------------------------------------------------

Hail to Fafa... vi var ngra få som gjorde det Fafa velt, vi har hinkat bira på Anchor, placest han otast hmande på, antastat damer, ( inte Mick, hane skötsam Fjoll) lyssnat på metal och höjd ett par glas till din ära, vinglat till Donk och smetat en meny..nu blir det sussa precis som Fafa och garanterat vakana helvitsbakis imorrn.. jag hoppar dock över fafas bakis spezial, oxfilepizza med beasås..fifan..

Tribute to Fafa..you maddafakk, jag så åt dig att kämpa din jävle, jag hade inte jävlats klart med dig än...


Gotland Juni-08
 

Bifogat

  • IMG_2485 (Medium).JPG
    IMG_2485 (Medium).JPG
    86 KB · Visningar: 595

IronMike

Guest
Det finns inga ord kvar, Mike...jag lider med dig och de andra som var med på plats.

Har inte kunnat sova inatt efter att ha varit på olycksplatsen, så jag gick igenom de 6000 bilder som finns under "pictures" på pmc, eller rättare sagt 466 sidor med bilder.

Satte ihop en primitivt redigerad film, bestående av ett axplock av bilder, vilken laddas upp just nu.. Jag vill inte heller tränga mig på, det finns dom, du och många fler som kännt han mer och längre än jag gjort, men det var bara mitt lilla sätt att slippa försöka sova.

Om du eller någon annan vill ha fullständiga mappen, så finns den. Det är en mapp med alla bilder på Jocke 2002-2008. Men jag drar en tråd hos er också. Antar att ingen av er skulle orkat göra det känslomässigt, och för mig var det sjukt tungt som utmstående.

Skickar över mina lilla enegi som finns kvar, utöver existensminimum.

:(
 

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
Varför du Jocke.....kan inte förstå att du är borta.....

R.I.P.
Massa kramar
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top