Sverigeresa två veckor!

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Ort
Malmö
Hoj
VFR750-94
Ja då var det dags o ge sig iväg me skrället. jag börjar från Malmö Lördagen den 5:e Juli. Jag räknar me o köra cirka 20-25 mil mil om dagen under två veckor. Har aldrig tourat innan själv eller med någon annnan så det ska bli jäkligt kul. Kommer köra budget vad gäller boende så det blir tält eller vandrarhem. Jag har kollat lite smc:s hemsida och där rekomenderar dem ju bl a boende på bondgård vilket verkar schysst. Som sagt jag skulle behöva hjälp med att lägga upp en trevlig rutt med schyssta vägar o bra sevärdheter. Har rest hela livet runt jorden men har fan aldrig sett skymten av mitt eget land. Så snälla hojkamrater droppa tips på hur ni skulle ha gjort, vägval samt sevärdheter.
 

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
Gå med i stf annars får du betala "straffavgift" på deras vandrarhem, campingkortet med tillhörande karta är också bra att ha.

Ha en bra semester
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Högakusten, mellan Härnösand och Örnsköldsvik, öster om E4an, om du skulle hamna i norrland, kan rekomenderas, missa inte Högbonden, Bönhamn, Norrfällsviken, Ulvön, skuleberget, slottdalsskrevan mm. Vägarna i området gör inte bort sig heller..
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
ystad tomelilla och följ kusten uppåt så slipper du motorväg. öland kan vara sevärt, södra delen e mysig o campa på, o inte mkt folk som stör.

småländska skogaran har mkt kul vägar, o high chapparal kan ge en heldag bara o gå omkring o turista.

mer norrut ? improvisera, o glöm inte kartan

Svif har en liten bok som lämnas ut på turistbyråer med alla sveriges vandrarhem sorterade efter kommun, kan vara bra om det regnar
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
SMC har ju Hojkartan och jag tror att Ducati-klubben har nån sån också. Fixa en sån och planera lite efter det. Ta inte med för mycket grejer, bara jobbigt att kånka på vid stopp osv.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top