Österlen

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Det ser ut som om jag kommer ta med mig frugan ner till österlen några soliga dagar :)

Planen är inte riktigt utarbetad än och jag tänkte fråga Er om det är något på den skånska östkusten man bara inte får missa?

Fina badplatser, roliga vägar o.s.v?

Vi tänker väl hålla oss runt Åhus/Kivik/Simrishamn.

Tacksam för hjälp!
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
du har helt klart valt rätt semester :) ..

tittar du förbi ystad får du inte missa mjukglasssen på Jaktpaviljongen nere vid havet ... grym :)
 
Gick med
2 Feb 2007
Ort
Revingeby
Hoj
Yamaha R1-05
Tjena,

Du kommer säkert inte att missa den goa vägen mellan Åhus-Kivik... De tär närmare Kivik där är det både backigt och kurvigt... Njut av den, det gör jag varje gång...
 

VilBel

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
-08:a Kawasaki Er6f ABS
ÅH, det kommer bli oförglömligt mao.
Åk då till Borrby strand som ligger utanför Hammenhög, vit sand, låååång strand, utlandskänsla. Borrby ligger inte långt syd-öst om Kivik.
Ha en fantastisk resa.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Missa inte den lilla vägen som går mellan Baskemölla och Gladsax. Några få kilometer, men ren och skär körglädje på kurvig fin asfalt över fält och genom skogsdungar. Men se upp för rådjur och annat luddigt på vägen :)
 

njelger

Guest
Missa inte den lilla vägen som går mellan Baskemölla och Gladsax. Några få kilometer, men ren och skär körglädje på kurvig fin asfalt över fält och genom skogsdungar. Men se upp för rådjur och annat luddigt på vägen :)

Ta ur alla insatser vid Gladsax och försök hitta varvstoppet konstant.
 

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Man får tacka för svaren :)

Vägen mellan åhus-kivik lär jag åka och ska testa Borrby strand med!

Hur längt är det mellan simrishamn och ystad?
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Man får tacka för svaren :)

Vägen mellan åhus-kivik lär jag åka och ska testa Borrby strand med!

Hur längt är det mellan simrishamn och ystad?
har för mig att det är runt 4 mil om man åker kustvägen. Knäbäckshusen är fint om man vill bada sen har det också öppnat ett motormuseum i Simrishamn som kan vara kul att kika på http://www.autoseum.se/

Finns en gratistidning som heter "vad händer" som ni hittat på Turistbyråer, i kiosken vid hamnen i Simrishamn och på andra ställen, där finns det en massa info om saker som händer.

Om ni ska äta middag så kan jag rekomendera Kamskogs http://www.kamskogskrog.se/

Fina vägar finns det massor av, bara att ta småvägarna istället för väg 9 eller väg 11
 
Last edited:

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
jag passar på att låna tråden lite också eftersom jag och tjejen funderar på att ta oss en tripp imorgon. Hon gillar dock inte hojar( :skrämd ) och "all jävla utrustning" så ett krav var att vi skulle kunna ställa undan hoj och grejer nånstans och sen gå runt. Finns det möjlighet till att göra detta eller är halva grejen med österlen att man ska åka runt? Kanske finns det en station eller liknande med förvaringsboxar för utrustningen?
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top