Köpings-åka

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
btw, moppekraschen som vi såg, en kille kom på en moppe i högfart utan hjälm, kepsen bakåfram och med cigg i munnen vid max i västerås och försökte bränna rakt igenom rondellen där, gick inte så bra.

Gabor gissade rätt ;)

"20.25. Singelolycka med moped på Stockholmsvägen i Västerås. Det visade sig att mopeden var tillgripen och den skadade var häktad i sin frånvaro misstänkt för grov misshandel. Han blev även misstänkt för drograttfylleri."

Gabor har alltid rätt även när han har fel!:) :pannkyss
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Uppiliupp, nice väder på G inför morgondagens Tisdagszurr. Fundrar på en fin tur utifrån Mac Donalds Köping (om ingen har annat vägförslag)
Himmeta-Sundänge-Finnåker-Fellingsbro-Känglan fram och tillbaka-Arboga tank och fikastop-Västermorundan-Kungsör-Köping, detta är straxt under 16 mil ca och är en kalasrunda i mina ögon sett med bra vägkvalite, mycket och fina kurvor utlovas
:tummenupp
 
Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Låter fint, kom hem idag efter har varit i båstad i 3 dagar och göteborg i 2 dagar, man har nästan skakat av hojabstinens och sen när man kommer hem är det skitväder :mad:.
Men iaf jag kommer imorrn :tummenupp
 

CosmoBob

Transformer
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda Super Blackbird 1100xx och en KTM 1290 Super Adventure
Uppiliupp, nice väder på G inför morgondagens Tisdagszurr. Fundrar på en fin tur utifrån Mac Donalds Köping (om ingen har annat vägförslag)
:tummenupp
:tummenupp Jag hänger gärna med om jag inte åker Gellleråsen imorgon.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
6 tappra själar dök upp till kvällens drabbning, något reviderad tur blev det oxå, så det blev Lindesberg istället, och fika på äventyrsgolfen. Nice väder och trevligt gäng:tummenupp

Och vissa njöt fullt ut på 1800 cc Honda:pannkyss :D
 

Bifogat

  • samling (Medium).JPG
    samling (Medium).JPG
    102.8 KB · Visningar: 229
  • Hemliga begär (Medium).JPG
    Hemliga begär (Medium).JPG
    109.9 KB · Visningar: 223
  • Äventyrsgolf Lindesberg (Medium).JPG
    Äventyrsgolf Lindesberg (Medium).JPG
    125.2 KB · Visningar: 259
Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
6 tappra själar dök upp till kvällens drabbning, något reviderad tur blev det oxå, så det blev Lindesberg istället, och fika på äventyrsgolfen. Nice väder och trevligt gäng:tummenupp

Och vissa njöt fullt ut på 1800 cc Honda:pannkyss :D
Ser fint ut, hade åkt jag med om jag inte åkt enduro. Men imorn ska det åkas gata. :fakta
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ser fint ut, hade åkt jag med om jag inte åkt enduro. Men imorn ska det åkas gata. :fakta

ohh!! JAG vill oxå åka med en onsdagzznurr!Det har krockat med allt möjligt hittils och så även idag(kväll)..Nåja får försöka ordna in det framöver.:mad:
 

CosmoBob

Transformer
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda Super Blackbird 1100xx och en KTM 1290 Super Adventure
Om någon kör en tisdagstur idag så kan jag tänka mig att hänga med. :)
 

CosmoBob

Transformer
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda Super Blackbird 1100xx och en KTM 1290 Super Adventure
Tackar!

Tack för trevligt sällskap allihopa! :tummenupp
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Tack själv!!Ruskigt kul att fler hittar till tisdags körningarna:tummenupp
Tack även för provturen av x11:an mungajanne!Träningsverken i Nacken är bara feghet som lämnar kroppen:)

Tack för en kul kväll mätaren stannade på 29 mil totalt med transport Köping ToR.

Kanske dags att strippa R1:an för lite högfarts träning av nacken? :tummenupp

Det var en skön tur som får en fortsättning ikväll på onsdagskörningen.

Vi ses troligtvis på tisdag igen, då bor jag närmare er eftersom jag flyttar till Hallsta, så lägg upp en tur åt Örebro Askersud mm det skulle vara skitkul.
 

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
Alltid trevligt mednya bekanskaper ;-) ... det var en trevlig tur..

Tack för en kul kväll mätaren stannade på 29 mil totalt med transport Köping ToR.

Kanske dags att strippa R1:an för lite högfarts träning av nacken? :tummenupp

Det var en skön tur som får en fortsättning ikväll på onsdagskörningen.

Vi ses troligtvis på tisdag igen, då bor jag närmare er eftersom jag flyttar till Hallsta, så lägg upp en tur åt Örebro Askersud mm det skulle vara skitkul.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Fan va trött man blir, lämnade in bakhjulet för att nytt bakdäck hos euromaster här i stan, och när man får tillbaka hjulet, är det 6-7 repor ner till metallen. :mad:
Sen när man åker tillbaka för att visa upp det, blir man helt avvisad. Bra tur att jag tog kort på fälgen innan, utifall nåt skulle hända. Imorrn smäller det.
Mest lack är man ju för att man missar tisdagskörningen, fast det regnar, men iallafall!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fan va trött man blir, lämnade in bakhjulet för att nytt bakdäck hos euromaster här i stan, och när man får tillbaka hjulet, är det 6-7 repor ner till metallen. :mad:
Sen när man åker tillbaka för att visa upp det, blir man helt avvisad. Bra tur att jag tog kort på fälgen innan, utifall nåt skulle hända. Imorrn smäller det.
Mest lack är man ju för att man missar tisdagskörningen, fast det regnar, men iallafall!

Stå på dig mot däcksmästarna! Blev bara 5 st på fika, 2st av dessa på mc, men ingen tisdagsznurr
 

evis

jag VET att MöRDartJyvar finns i sura...
Gick med
13 Jul 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1 -03
Ryktet säger att det bara var två inbitna på hoj, förmodligen skulle dessa två åkt även i hällregn och snö iklädda "lindesbergsmundering" :yoparty
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top