Motorhandel.se

Fegge_rd

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Yamaha MT07-14 och Zero FX-18
Ja det får man.
Jag har köpt en fyrhjuling och en cross av dom och jag fick dom 36 timmar efter att jag beställde dom (köptes vid olika tillfällen).
Har även beställt reservdelar ett par gånger och fått dom utan problem.
En gång så fick jag fel grejer men jag skickade bara tillbaka dom och fick pengarna tillbakasatta på kontot.
 

Najkliis

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
GBG
Hoj
Suzuki RM 125
Hej lånar tråden lite. fick min dirtbike igår (125-A) och bakdäcket är helt löst redan typ? det är fastskruvat men alla ekrar är lösa typ. likadant på polarns fiddy. Varför är det så här? har ju inte ens kört vårtslöst med den. Nån som fått samma "fel"??
:huvet :huvet
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
Hej lånar tråden lite. fick min dirtbike igår (125-A) och bakdäcket är helt löst redan typ? det är fastskruvat men alla ekrar är lösa typ. likadant på polarns fiddy. Varför är det så här? har ju inte ens kört vårtslöst med den. Nån som fått samma "fel"??
:huvet :huvet

antar att du glömde att spänna åt alla skruvar och ekrar när du fick den?
 

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Hej lånar tråden lite. fick min dirtbike igår (125-A) och bakdäcket är helt löst redan typ? det är fastskruvat men alla ekrar är lösa typ. likadant på polarns fiddy. Varför är det så här? har ju inte ens kört vårtslöst med den. Nån som fått samma "fel"??
:huvet :huvet

Jo men du, när jag var o hämtade min så sa det att man skulle dra ekrarna då de haft problem med att de inte var spända från fabriken.
Jag gick över alla ekrar, dock så var det ett par som inte gick att spänna.... det kändes lite skrattretande då han som överlämnade hojen sa att det var grymt bra kvalitet på fälgarna trots priset. Skit samma nya kostar en tusenlapp fram o bak.... orkar inte mixtra, kör tills dom skevar sönder.
 

Cruzader

ninjarider
Gick med
16 Jul 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Orion 27 | Deluxe 125-A2
Jag fattar inte hur dom tänker när dom säger att man ska spänna ekrarna själv. Jag fick hem min fiddy (Deluxe 125-A2) i fredags, och jag var såklart naiv och kollade inte så att allt var fastdraget ordentligt. fiddyn gick utmärkt första dagen, men dag två så upptäckte jag att näst intill varenda eker på bakhjulet var ospänd.

Att spänna ekrar själv är inget lätt arbete eftersom man vill ha hjulet centrerat och ekrarna raka. Hur har det gått för er med era hjul och hur har ni löst era problem?

Jag har två olika grejer jag tänkt testa.

1. Höra av mig till motorhandel.se och be dom skicka ett nytt bakhjul till mig med ett retur-emballage, så jag kan skicka tillbaks det gamla med ospända ekrar

2. höra av mig till motorhandel.se och be dom om pengar så att jag kan lämna in hjulet på en verkstad och få ekrarna spända och hjulet riktat. Att ekrarna är ospända är ju inte mitt fel direkt, eller hur?
 

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Jag fattar inte hur dom tänker när dom säger att man ska spänna ekrarna själv. Jag fick hem min fiddy (Deluxe 125-A2) i fredags, och jag var såklart naiv och kollade inte så att allt var fastdraget ordentligt. fiddyn gick utmärkt första dagen, men dag två så upptäckte jag att näst intill varenda eker på bakhjulet var ospänd.

Att spänna ekrar själv är inget lätt arbete eftersom man vill ha hjulet centrerat och ekrarna raka. Hur har det gått för er med era hjul och hur har ni löst era problem?

Jag har två olika grejer jag tänkt testa.

1. Höra av mig till motorhandel.se och be dom skicka ett nytt bakhjul till mig med ett retur-emballage, så jag kan skicka tillbaks det gamla med ospända ekrar

2. höra av mig till motorhandel.se och be dom om pengar så att jag kan lämna in hjulet på en verkstad och få ekrarna spända och hjulet riktat. Att ekrarna är ospända är ju inte mitt fel direkt, eller hur?

Hehe, det är mycket kvalitativa grejor som dom säljer där, det sorgliga är att jag har hittat exakt samma modell som jag har för 13000 kr :) (jag gav 5300)dom är också skräp så man får se det från den ljusa sidan, blev inte lika lurad som dom som köper den modellen. Motorhandel.se har erbjudit sig att skicka en ny kick till mig iaf (som gick av på första kicken för övrigt). Dom verkar reko men dom förstår nog inte vad det är för skräp dom tar hem från kina. :pangihuve
 
Last edited:

Cruzader

ninjarider
Gick med
16 Jul 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Orion 27 | Deluxe 125-A2
Jag kom precis tillbaks från posten, efter att ha returnerat mitt bakhjul.

Har pratat i telefon med motorhandel, och dom sa att dom ska kolla det och sen skicka ett nytt till mig. Tänkte göra en helt ny tråd med min erfarenhet från hemsidan, så att folk ska slippa hamna i samma situation som jag gjort.
 

manneman

Guest
Min erfarenhet av motorhandel.se och alla andra s.k importörer är att de är bara intresserade av att kränga grejor i parti och minut och skiter fullständigt i konsumentköplagen!!!

Visar det sig att det är problem med en vara så tar de bort den ur sortimentet och ersätter den med annat skräp.

Jag köpte en ATV kinapuff som hade gått 12 mil så den vart väl att anse som ny men efter en vecka la startmotorn av (Badboy 250) och jag mailade till motorhandel.se och fick följande svar:

HeJ, Garanti gäller bara första ägaren, samma villkor som Motorevo.se har . De eller superbilligt borde ha reservdelar, Då vi inte säljer dessa längre. Dock så gäller garantin mot fabrikationsfel och ej mot slitdelar. Och startmotorn är en slitdel som kan ha varit mer eller minde plågad. Någon startmotor kanske håller 4 år och någon 4 månader. Man kanske har haft lite otur med ojämn kvalitet som är ganska vanligt problem med billigare maskiner.

Med vänliga hälsningar
Motorhandel

Motorhandel Helsingborg AB
Fraktgatan 5
254 64 Helsingborg

Butiksöppettider: Onsd, torsd, fredag: 13.00-17.00

Lördag: 10:00-14:00
Vägbeskrivning-->

Telefon: 042-150656
Telefontider: Onsd, torsd, fredag: 13.00-17.00

Lördag: 10:00-14:00
www.motorhandel.se


-Det bör väl tala lite för sig själv...:tummenner
 

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Dom verkar reko faktiskt, inga typer som inte svarar på telefon
och mail ialla fall. Dom försöker göra rätt för sig. Sen att leverantören
inte tillhandahåller någon superkvallitet på vissa sändningar är ju synd
då det sabbar deras rykte. Skrev ett mail till dom här om dagen
och påpekade alla fel på min midsize som jag kört 3 gånger med. Tänkte jag
bifogar det här i tråden.


Mitt mail
Hej!

Jag har läst på diverse forum om hur era fälgar gått sönder, även om man spänt ekrarna.

Det är väldigt svårt som inte utbildad mc-mekaniker att dra ekrarna som varit lösa utan att fälgarna blir skeva.
Dessutom så har jag 5 ekrar som inte går att spänna (2 fram 3 bak), de verkar vara kassa i gängorna vid fälgbanan för hlysan tar inte i gängorna.
Så nu efter 3 körningar ca. 20 min samanlagt så har jag superskeva fälgar och en söndrig kick.
Har fått byta stift och från mörkt vatten till olja i motorn, har fått spänna alla skruvar och bultar, detta innfattar även den stora muttern som håller styret vilket jag höll på att tappa. Fotpinnen har sprickit och böjt sig neråt. Axlen till bakhjulet är böjd, injusteringen till axlen har gått av.
Alltså jag vet att man får vad man betalar för och att den är prisvärde jäntemot andra skojjares som tar överpriser för kinamaskiner.

Det jag önskar är att ni gör något åt fälgarna som ni säljer i framtiden och inte lägger detta på kunden, kanske kan byta oljan till riktig och se
över så allt är spänt. Tror att folk skulle uppskatta detta och säkert betala ett lite högre pris.

Så till kicken som ni kan

skicka till
xxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Resten fixar jag själv... Tack på förhand, ska väll tillägga att jag inte är bitter.
Ha det bra! Mvh Andreas
--------------------------------------------------------------------------
Motorhandels svar....

Hejsan,

Vi är medvetna om detta problem med ekrarna och gör allt för att det aldrig ska hända igen.
Dock kom detta som en obehaglig överraskning för oss samtidigt, och har därför gjort allt för att förvarna samtliga kunder.
Att vi skulle gå igenom alla crossar, vilket rör sig om flera hundratals skulle vara praktiskt omöjligt för oss, i besynnerhet med denna prisbilden vi säljer för idag.

Kritiken är dock befogad och vi gör allt för att detta inte ska hända framöver.

1st Ny kick kommer att skickas imorgon till dig.


Med vänliga hälsningar
Motorhandel
 

Cruzader

ninjarider
Gick med
16 Jul 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Orion 27 | Deluxe 125-A2
här måste jag säga att jag inte förstår hur motorhandel tänker när du (om jag har förstått dig rätt) först och främst klagar på att några av dina ekrar är defekta och inte går att spänna, samt att du klagar på att de är lösa.

har du svarat på deras mail igen eller fått något ytterligare besked om kicken så tror jag att det skulle vara intressant för oss alla att veta vad du har fått för svar.

Jag har själv tagit kontakt med motorhandel.se idag (dock via telefon) för att se hur det har gått med fälgen som jag returnerade till dem i mitten på förra veckan. De svarade att den är uthämtad och att de ska skicka mig en ny fälg, samt ett kostnadsfritt tändningslås enligt överenskommelse, eftersom jag själv fått betala frakten för det returnerade bakhjulet. Detta kommer att ske antingen imorgon eller senast på måndag.

Jag uppmanar alla er andra som haft retur-ärenden till motorhandel.se att skriva så gott det går hur det har gått och vad ni har lyckats göra för överenskommelser med återförsäljaren, eftersom de onekligen verkar ha en hel del problem med "skiftande kvalité" på varorna och så vidare.

Om någon har frågor till mig angående mina ärenden så hjälper jag gärna till :)
 

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
va spänna ekrar... dom ska va spända och balanserade,spänner man dom separat blir ju hjulet som en halvmåne mer eller mindre.
 

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Ort
derome
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
när man spänner ekrar gäller det att inte bara spänna på ena sidan utan även i bland måste du släppa på några runt om så du får allt rätt. lite svårt o förklara va länge sedan jag höll på med o ekra upp hjul men då hade så vi hängde upp hjulet i typ en jigg eller va man kan kalla det som mätte hur rakt det blev o så
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Själv har jag alltid tagit förgivet att man SJÄLV ska spänna ekrarna på NYA FÄLGAR..... A och O
Tycker du har dig själv att skylla.

Men sen så brister säkert kvaliten på dessa fälgar, som nån sa så gick det inte att spänna.

Och de va nån som skrev att hjulet måste centreras osv, det hadde inte behövs om du hade underhållit dina ekrar innan allt blivit skevt.
Kan hända att man får dra åt ekrarna ett flertal gånger på nya saker.
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
Själv har jag alltid tagit förgivet att man SJÄLV ska spänna ekrarna på NYA FÄLGAR..... A och O
Tycker du har dig själv att skylla.

Men sen så brister säkert kvaliten på dessa fälgar, som nån sa så gick det inte att spänna.

Och de va nån som skrev att hjulet måste centreras osv, det hadde inte behövs om du hade underhållit dina ekrar innan allt blivit skevt.
Kan hända att man får dra åt ekrarna ett flertal gånger på nya saker.

ÄNTLIGEN!!

Jag fattar inte hur folk tänker, ni köper en hel motorcykel av mer än godtagbart skick för ynka 5000kr och klagar över att ekrarna inte var spända? Det är som ovan sagt A och O att kontrollera och göra detta innan första körningen, dessutom ska ekrarna alltid kollas minst innan varje körning!

-har man stora problem med att dom gängar ur så kan man lägga på gängtätning eller liknande så att dom inte rör sig av sig själv.

Att fotpinnar har blivit skeva tyder bara på att ni är för feta eller inte kan fjädra med benen (alt. kör på banor som dessa inte är avsedda att köras på!)

Jag har köpt en orion 125 deluxe ifrån motorhandel och jag anser att dom är seriösa och villiga till att göra rätt ifrån sig.
Jag var en av de första som köpte en deluxe ifrån dom, och sen dess så har ramen, fälgarna, fotpinnarna, styret och svingen blivit förstärkta eller utbytta!
Jag har på efterhand fått alla dessa saker ifrån dom på grund av att det hållt otillräcklig kvalité för så gott som priset för frakten!
Att en kick går sönder på första kicken är självklart inte acceptabelt, men jag tror att de flesta helt enkelt inte kan sköta grejerna ifrån början!

Dom verkar reko men dom förstår nog inte vad det är för skräp dom tar hem från kina. :pangihuve

Tror dom vet precis vad det är dom tar hem ifrån Kina, men det är omöjligt att kontrollera allt dom får med tanke på att ingen vill köpa en som är ur öppnad kartong!
Jag tror däremot att ni inte förstår vad det är ni köper ifrån Kina! :huvet
skötsel är viktigt på en cross, men viktigare på en fiddy ifrån kina. visst man får plocka ner dom och sköta om dom efter så gott som varje körning. men till en bråkdel av priset till de riktiga grejerna vilket är anledningen varför ni inte köpte riktiga grejer ifrån början!
 
Last edited:

Cruzader

ninjarider
Gick med
16 Jul 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Orion 27 | Deluxe 125-A2
Nu känner jag nästan att jag måste börja skriva ett inlägg till för att ytterligare förtydliga mitt intryck av motorhandel.se

Som jag tror att jag nämnde tidigare, så returnerade jag min bakfälg på grund av lösa ekrar som orsakade ett skevt bakhjul. Jag skickade tillbaks fälgen och efter ungefär en vecka(!) så hämtade de ut den från posten. Min fälg kom sedan ytterligare en vecka senare, och när jag försökte montera på den nya fälgen så upptäckte jag ett otal problem, som alla grundades i att även bakaxeln var skev.

Här frågar jag mig vem som kan motsätta sig det faktum att det måste vara GRYMT låg kvalité på bakaxeln, eftersom jag kört vääldigt försiktigt med fiddyn och ändå har min axel blivit skev..

mailade motorhandel idag för att be om en ny axel, så jag återkommer när de har svarat
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
Att motorhandel skulle ge dig en ny fälg skulle jag aldrig gjort om jag var dom, anser att detta är ditt fel såvida dom går att spänna, är det gängpaj på någon av dom så anser jag dock att det är fabrikations-fel och då är det en helt annan sak.

Att axlarna är av dålig kvalité är dock känt och knappast begränsat till motoX eller orions produkter. Köp ett ordentligt rundjärn på 12mm istället och gänga lite på ena sidan och svetsa fast ett bulthuvud på andra sidan.. Blir 10gånger starkare än orginal.
Du får inte bättre grejer av att beställa nytt egentligen.

förstår inte tråden från första början, dvs varför motorhandel.se har blivit utsatt för direkt mobbning? alla andra sidor som säljer dessa produkter är precis likadana, dock till ett lite högre pris. folk som köper från dom verkar dock förstå att detta är grejer som behöver underhåll och iaf lite motor och meck vett!
 

manneman

Guest
Att motorhandel skulle ge dig en ny fälg skulle jag aldrig gjort om jag var dom, anser att detta är ditt fel såvida dom går att spänna, är det gängpaj på någon av dom så anser jag dock att det är fabrikations-fel och då är det en helt annan sak.

Att axlarna är av dålig kvalité är dock känt och knappast begränsat till motoX eller orions produkter. Köp ett ordentligt rundjärn på 12mm istället och gänga lite på ena sidan och svetsa fast ett bulthuvud på andra sidan.. Blir 10gånger starkare än orginal.
Du får inte bättre grejer av att beställa nytt egentligen.

förstår inte tråden från första början, dvs varför motorhandel.se har blivit utsatt för direkt mobbning? alla andra sidor som säljer dessa produkter är precis likadana, dock till ett lite högre pris. folk som köper från dom verkar dock förstå att detta är grejer som behöver underhåll och iaf lite motor och meck vett!

Direkt mobbing vill väl inte jag säga att det är då jag sitter på dåliga erfarenheter från denna importör...
Läs mitt tidigare inlägg.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top