Triumph Thruxton-tråden.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vad vinner man på att konvertera till 520 kedja? Förutom att man har en grej till man kan säga att man moddat? Det är ju orsak nog iofs har jag förstått :D
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Viktigt! -Har jag hört i alla fall. Original-avgassystemet väger fläsk jämfört med det jag har nu (-4kg säkert). Sen blir väl den nya bakfjädringen lättare också antar jag (-1kg kanske) +att jag bytt framskärmen (-1kg) och slängt bakskärmen och de feta blinkersarna (-3kg). = -9kg. Det blir ju för fan 27 hästkrafter extra yonssonräknat, eller 3hk normalräknat. :näsblod

@Erich
Såg att du har styrdämpare. Är det värt att lägga pengar på styrdämpare om man bara kör gata? Jag har sällan fått vobbel, men det händer ju vid vissa stora gupp.
 
Last edited:

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Viktigt! -Har jag hört i alla fall. Original-avgassystemet väger fläsk jämfört med det jag har nu (-4kg säkert). Sen blir väl den nya bakfjädringen lättare också antar jag (-1kg kanske) +att jag bytt framskärmen (-1kg) och slängt bakskärmen och de feta blinkersarna (-3kg). = -9kg. Det blir ju för fan 27 hästkrafter extra yonssonräknat, eller 3hk normalräknat. :näsblod

@Erich
Såg att du har styrdämpare. Är det värt att lägga pengar på styrdämpare om man bara kör gata? Jag har sällan fått vobbel, men det händer ju vid vissa stora gupp.

Nä, köpte den bara för att det ser ballt ut..inte nödvändigt alls så jag köpte den billigaste jag hittade på Ebay och det är samma som här på denna hs:
http://tecbikeparts.com/Home_Page.html
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Nä, köpte den bara för att det ser ballt ut..inte nödvändigt alls så jag köpte den billigaste jag hittade på Ebay och det är samma som här på denna hs:
http://tecbikeparts.com/Home_Page.html

Haha! Tror jag skiter i det då! :)
Någon som lämnat in hojen på professionell vaxning förresten? Pratade med DiTec och de tar 2000kr. De gör tydligen vägverkets hojar för hela västsverige. Lacken på min tank ser för jävlig ut. Lyckades spilla massa bensin när jag tankade idag och torkade med papper jag hittade på macken. Antingen skrapade jag hela tanken, eller så rann allt vax av :va . Imorgon blir det hemmavaxning igen ala biltema.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja det är ju sjukt mkt lättare att banta hojen än sig själv.. Skulle tippa på att mina diskbänksdämpare sparar 3 kg dom med+ nåt hekto med insatser. Sjukt intressant det här.. Ju mer man lär sig att optimera desto skönare är hon ju att köra också. Blev överraskad av ett spontant men kontrollerat framhjulslyft med tillhörande vrål inför en skara skärrade delårsbor (badjävlar) i fjällbacka idag. Man måste visa dom hur ett liv är tänkt att levas ibland!
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Nu blir det åka av! Vaknade feberfri och sjukt åksugen. Tänkte köra norrut. Tips på bra hamburgare längs med västkusten mottages. Är någon åksugen och snabb på att komma iväg, så ring! -Jag har :musik
 

DavidA

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
2010, Triumph, Thruxton
Tjena grabbar
Är ny på den här sidan, har nyligen blivit thruxton ägare.
Så om ni planerar någon mer resa ihop, eller om nån tar en tur söder ut (jag bor i Malmö) så hänger jag gärna med.

Fråga: Jag tänkte beställa en clip on styre till min hoj. jag har ju det nya styret på. men tycker det ser mycket snyggare med ett clip on. Men ska man beställa det gamla orginal clip on styret, eller ska man ta någon annan.
Det finns ju så många att välja mellan.

/tack på förhand
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Du var mig en morgon pigg jäkel :banana :banana

Jag får se när jag får tummen ur och kommer iväg :lol

Uppfattat!

Edit i Lilla Edet :) Om du tar bort mitt nummer från ditt inlägg, så kan jag ta bort det från mitt sedan, så slipper alla mcbrudar ringa mig :)
 
Last edited:

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Tjena grabbar
Är ny på den här sidan, har nyligen blivit thruxton ägare.
Så om ni planerar någon mer resa ihop, eller om nån tar en tur söder ut (jag bor i Malmö) så hänger jag gärna med.

Fråga: Jag tänkte beställa en clip on styre till min hoj. jag har ju det nya styret på. men tycker det ser mycket snyggare med ett clip on. Men ska man beställa det gamla orginal clip on styret, eller ska man ta någon annan.
Det finns ju så många att välja mellan.

/tack på förhand

Välkommen!!
Njaä, du har väl 1" diam. styre så du måste köpa 1" clipon annars passar ju inte reglagen. Blir nog lite dyrt att byta allt. Kolla bakåt i tråden så finner du bra länkar till olika handlare och glöm inte Ebay.
EDIT; finns ju också andra styren med andra vinklar och tom ställbara styren.
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Välkommen! Och klart du ska ha clip ons! Jag bytte från vanligt styre till clip ons på min förra hoj (Ducati monster) och det var det bästa jag någonsin gjort. Sjukt mycket roligare blev den.

Bestforbritts har färdiga clip on kit med tripple clamp och allt. Men man måste ju inte byta tripple clampen, det kostar ju ändå typ 5000kr. Om du inte byter, kommer du få två hål där efter att du tagit bort top yoken (som håller originalstyret). Det går dock säkert fylla i på någon snyggt sätt. Det finns några trådar om det på triumphrat.net
 
Last edited:

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Tjena grabbar Är ny på den här sidan, har nyligen blivit thruxton ägare. Så om ni planerar någon mer resa ihop, eller om nån tar en tur söder ut (jag bor i Malmö) så hänger jag gärna med....
Om du lägger upp förslag på en fin tur i Skåne så är det säkert en eller annan som kan tänka sig att ta en åktur åt det hållet!:) Finns ju t ex mycket fina hojvägar runt Söderåsen, Bjärehalvön, Österlen m m. Men det där kan du bättre som bor i Malmö.

Kanske en tvådagars Skåne Runt på krokiga vägar, med övernattning på något vandrarhem. En helg i september. Till exempel, alltså! :)
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Du måste väl nästan få en ny lack för den slanten väl?
Lite mer kostar det väl att lacka? -Men det är kanske inte långt ifrån, så jag tror jag fortsätter att fulvaxa. De gör ju hela hojen för 2000kr och inte bara tanken, men det är ju tanken som räknas, som man brukar säga :hihi Att de gör rent hela hojen har man ju inte mycket för. Hojen blir ju ändå skitig så fort man rullar iväg.

Kan för övrigt meddela att jag var på Johans mc idag och där stod en Bonnie Steve Mcqueen och stirrade på mig. Shit vad fin den var! Tänkte även beställa rutor till hjälmen (kuts-klistermärket), men killen bakom disken påstod att de inte görs längre. Han verkade dock väldigt förvirrad och frågade tre gånger vad jag hade för årsmodell. Har mailat förfrågan till lite andra utländska firmor istället.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Söndagstur på söndag?
(Upptagen i morgon + risk för regn på lördag = söndagstur. Det du, mattelärar'n! :))
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
@yonsson
Ace cafe har svartvitrutig tejp för hjälmen om än inte exakt som den som sitter på hojen. Om du inte får tag på den du vill ha så kan du ju alltid ta ett bra foto samt mäta och fråga någon dekalsäljare om de kan göra en åt dig.B&W_Tape_Main.jpg

Söndagstur på söndag?
(Upptagen i morgon + risk för regn på lördag = söndagstur. Det du, mattelärar'n! :))

Det är väl en alldeles lysande ekvationsuppställning. Kanske provar att hänga med när ni bestämt rutten.

Fortfarande lite osäker på armbågen men om ni bestämmer mötesplats så beger jag mig ditåt och om jag märker att det inte går att fortsätta så skickar jag bara ett sms så att ni inte behöver vänta.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top