Triumph Thruxton-tråden.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Å de va ena korta enar, sen lät det där som en SP3 :confused:

/D

Nja, en SP3 var i o f s med på turen men hördes inte på något av klippen så det som hörs mest är allt min Thruxton. Dock låter den rätt annorlunda på klippen mot vad den gör i verkligheten.
 

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
kanske är vind vinandet som blir lika på allas filmer, så trevligt ut iaf. kommer det mera (längre) film sen?
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Gött! Välkommen hit! Jag visste väl att du inte skulle kunna motstå! -Och tack för filmen!
Hittade en caferacer-kortfilm som tydligen ska vara bra. Jag har inte hunnit se den än, men om den är kass, så kan ni ju varna mig, så jag slipper :D

Edit: 3:30 in i filmen; reglerar tomgången :D Känns bekant.
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Här är ett antal racande Thruxton + Dick med Tmax. Valboryrsvägen går att köra betydligt snabbare men inte så långsamt detta heller.

 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
kanske är vind vinandet som blir lika på allas filmer, så trevligt ut iaf. kommer det mera (längre) film sen?

Ja, jag tror att det är vindvinandet som suddar ut karakteristiken i ljudet.

La nyss upp en teaser ( lite längre) från vår Bohustur.

OBS! Detta är inte upplägg för att visa skills när det gäller körning utan bara goa vägar och lungt flyt på dessa.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Dåååså.. En timme tog det, insatser smidda o monterade.. Kort provtur och det låter mindre och går kanske liite bättre :) får ta en sväng nu när det är uppehåll..
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Dåååså.. En timme tog det, insatser smidda o monterade.. Kort provtur och det låter mindre och går kanske liite bättre :) får ta en sväng nu när det är uppehåll..

Bra Twintorsk! Den lät faktiskt jävligt mycket om än riktigt gott. Fast det är ju inte alla som är som vi och älskar ljudet av en twin.

EDIT: Då är den stora frågan här på västkusten nu: Vem låter mest, Twintorsk eller yonsson. Vad som rapporterats här så är ju yonsson den enda som fått böta för bullret så han är väl trådens bullerkung just nu.:D
 
Last edited:

Snapphanen

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2012
Ort
Trollhättan
Hoj
2012 Triumph Thruxton
Tänkt bara kolla så det inte är någon som tänkt åka söder ut imorgon, tänkte ta Trollhättan-Malmö (dock ingen returresa förrän på fredag)?
 

Snapphanen

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2012
Ort
Trollhättan
Hoj
2012 Triumph Thruxton
Tackar.
Var faktiskt på Johans idag de fick ställa om det mesta men nu går hon som en raket igen :tummenupp

Gött! Välkommen hit! Jag visste väl att du inte skulle kunna motstå! -Och tack för filmen!
Hittade en caferacer-kortfilm som tydligen ska vara bra. Jag har inte hunnit se den än, men om den är kass, så kan ni ju varna mig, så jag slipper :D

Edit: 3:30 in i filmen; reglerar tomgången :D Känns bekant.
 

Snapphanen

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2012
Ort
Trollhättan
Hoj
2012 Triumph Thruxton
Vet faktiskt inte allt han fick göra, vet dock att han bytte mappning. Vad han sedan förklarade var rena hieroglyferna för teknikintresserad som jag. Är bara såå nöjd att hon är tillbaka (eller i vårat fall går som en klocka)
Vad innebär "ställa om det mesta" om man får fråga...? Helt ny hoj ju för bövelen.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Bra Twintorsk! Den lät faktiskt jävligt mycket om än riktigt gott. Fast det är ju inte alla som är som vi och älskar ljudet av en twin.

EDIT: Då är den stora frågan här på västkusten nu: Vem låter mest, Twintorsk eller yonsson. Vad som rapporterats här så är ju yonsson den enda som fått böta för bullret så han är väl trådens bullerkung just nu.:D

Jag tror han är tillbaka på förstaplats, tog en tur med spättan igår kväll, båda var överens om att hon lät riktigt civiliserat. Hojen alltså.
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Fick hem 520 drev från USA idag..Ingen tull bara rakt ner i brevlådan..snabb leverans och bra kommunikation.. jag rekommenderar detta ställe.. http://www.sprocketcenter.com/
Jo, jag ska konvertera till 520-kedja men det är ingen idé att beställa kedja och betala frakt för den, därför bara dreven. Kedjan köper jag billigare genom "min mekaniker"!!
P1010019.jpg
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Fick hem 520 drev från USA idag..Ingen tull bara rakt ner i brevlådan..snabb leverans och bra kommunikation.. jag rekommenderar detta ställe.. http://www.sprocketcenter.com/
Jo, jag ska konvertera till 520-kedja men det är ingen idé att beställa kedja och betala frakt för den, därför bara dreven. Kedjan köper jag billigare genom "min mekaniker"!!
View attachment 366477

Ja ibland har man tur i det där tullotteriet.

Ser ut som att du ska köra standard utväxling. Har du någon siffra på hur mycket ett byte till 520 ger?
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ca 1 kg viktbesparing tror jag det är.
EDIT: kollade just nu.. 0,9 kg besparing.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top