Dumt eller?

^Fritte^

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR 1000-98, KTM 450 SX-04
Vetifan om jag gjorde nått dumt nu.
Jag var på väg hem från BB nyss, då vårt första barn precis kommit. Tankarna vandrar och på vägen hem så såg jag 3 st, mellan 13-16 år, komma släpandes på en scotermoped.
"Det där såg inte rätt ut" tänkte jag.
Iaf jag vände bilen och körde tillbaks, då jag vet hur surt det är få nånting stulet (2 crossmaskiner).

Ungarna såg väldigt bortkommna ut. De stog o klia sig i huvudet ett tag och sen lutade dem hojen mot en mur och förkte se nonchalanta ut, när de stack därifrån.

Tyvärr i all hast på förmiddagen, när värkarna börja komma för frugan, så hade jag glömt mobilen, så jag kunde inte ringa polisen.

"Ähh vafan killen som äger skiten blir glad, om jag tar vara på den" var nästa tanke. så jag drog snabbt hem (5 minuter med bil) ryckte loss min egen kedja som jag har till hojjen, drog dit igen och låste moppen mot en lyktstolpe.

Nu börjar jag fundera om det var korkat gjort.
Jag är inte så orolig för min egen hoj, då jag har fler lås och den står på en innergård.
Det som oroar mig är om jag ringer snuten och nämner "ja, jag jag har låst en annans hoj med mitt eget lås".

Så hur fan gör jag nu?
 

"Rask"

Guest
Tanken är god, kan bli för egenmäktigt förfarande men den polis som skriver den anmälan är isåfall mycket inkompetent. Ring polisen o förklara vad som hänt. Återrapportera vad som händer :tummenupp
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Äsch det där var väl skitbra gjort!!! Även fast det kanske var ägaren som ställde den där så kunde ju inte du vara säker på det, och det lär ju garanterat vara ägaren som får tillbaka den eller hur?

Bra medborgare!!!
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Ta skoterns ramnummer, hör med polisen om den är stulen, stulen=du har gjort något bra, inte stulen=du har gjort något mindre bra.

Fast det låter som den är stulen om dom bara drog iväg när du kom första gången :va
 

^Fritte^

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR 1000-98, KTM 450 SX-04
Jag stack dit i morse för att plocka ramnummert , låsa upp, och ringa polisen.
Dom jävlarna måsta ha haft med sig vertyg för att skruvat bort styret, för den var borta. Dock var kedjan var kvar runt stolpen :mad:
Kedjan gick inte runt hojjen, under ramen, så jag fick sätta den där den gick runt. Retar mig nu att inte kedjan var 1 dm längre.
Jaja, skit samma, jag bara hatar som små äcklen.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Du drog hem och hämtade en kedja och återvände, men du hade inte tid att ringa länsman? :)
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Jag stack dit i morse för att plocka ramnummert , låsa upp, och ringa polisen.
Dom jävlarna måsta ha haft med sig vertyg för att skruvat bort styret, för den var borta. Dock var kedjan var kvar runt stolpen :mad:
Kedjan gick inte runt hojjen, under ramen, så jag fick sätta den där den gick runt. Retar mig nu att inte kedjan var 1 dm längre.
Jaja, skit samma, jag bara hatar som små äcklen.

Jag har en viltkamera hängandes i ett träd utanför garageporten ! Den har rörelsedetektor och infraröd blixt !
Den tar fina bilder även i becksvart mörker ! Man ser speciellt reggplåtar bra (om de kommer en bil på uppfarten t.ex) eftersom dom typ "speglar sig" även fast ögat inte ser blixten ! De är för att inte djuren ska bli rädda förstås men de funkar även bra på människor ! Man ser tydligt även ansikten i totalt mörker !

Min kamera sparar bilderna i ett smart card med rum för typ 70.000 bilder och även om den hänger 4 meter uppe i en ek utan kvistar att klättra på så om någon hittar kameran i kolsvart mörker (och har stege med sig) och tar även den så är ju även bilderna borta så nu inom kort kommer jag att köpa nästa gen av "viltkameror" som skickar bilderna direkt till e-posten ! Då kan dom ju ta även kameran för bilderna är ju redan i min dator då !!! :banana
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Jag har en viltkamera hängandes i ett träd utanför garageporten ! Den har rörelsedetektor och infraröd blixt !
Den tar fina bilder även i becksvart mörker ! Man ser speciellt reggplåtar bra (om de kommer en bil på uppfarten t.ex) eftersom dom typ "speglar sig" även fast ögat inte ser blixten ! De är för att inte djuren ska bli rädda förstås men de funkar även bra på människor ! Man ser tydligt även ansikten i totalt mörker !

"Viltkameran" kamerorna , bevakar ju naturligtvis villan för andra typer av stölder oxå på samma gång så att säga ! :tummenupp De är ju inte enbart biken jag är orolig för att bli av med om man säger så !:banana

Min kamera sparar bilderna i ett smart card med rum för typ 70.000 bilder och även om den hänger 4 meter uppe i en ek utan kvistar att klättra på så om någon hittar kameran i kolsvart mörker (och har stege med sig) och tar även den så är ju även bilderna borta så nu inom kort kommer jag att köpa nästa gen av "viltkameror" som skickar bilderna direkt till e-posten ! Då kan dom ju ta även kameran för bilderna är ju redan i min dator då !!! :banana
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag har en viltkamera hängandes i ett träd utanför garageporten ! Den har rörelsedetektor och infraröd blixt !
Den tar fina bilder även i becksvart mörker ! Man ser speciellt reggplåtar bra (om de kommer en bil på uppfarten t.ex) eftersom dom typ "speglar sig" även fast ögat inte ser blixten ! De är för att inte djuren ska bli rädda förstås men de funkar även bra på människor ! Man ser tydligt även ansikten i totalt mörker !

Min kamera sparar bilderna i ett smart card med rum för typ 70.000 bilder och även om den hänger 4 meter uppe i en ek utan kvistar att klättra på så om någon hittar kameran i kolsvart mörker (och har stege med sig) och tar även den så är ju även bilderna borta så nu inom kort kommer jag att köpa nästa gen av "viltkameror" som skickar bilderna direkt till e-posten ! Då kan dom ju ta även kameran för bilderna är ju redan i min dator då !!! :banana

Wifi SD-kort annars? :)
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Årtusendets trådlyft. Men bra tips med viltkameran som epostar bilder alltså. Synd att inte det var så lättillgängligt år 2008...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top