CB 600 Hornet 2007-

krokodilracing

Brum Brum
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet -07, Aprilia Pegaso 650 -96
Då dammar jag in första frågan.

Skulle tanka i morse å det tog 5 min å få upp tanklocket. Satt som berget... Vred nyckeln och det lät som som "vingarna" fälldes in men det gick inte att öppna, vred lite hårdare men då började nyckeln böja sig, provade att trycka hårt på locket samtidigt utan lycka. Till slut poppade det bara upp, lika lätt som tidigare.

Nån som varit med om detta?, måste kolla upp det nu innan jag behöver tanka, för nu sitter det fast igen...


Worst case får jag väl åka till Honda i tid innan såsen tar slut :)
 

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Ort
046
Hoj
1800
Inget jag råkat ut för.
Dock måste jag trycka på locket för att kunna vrida på nyckeln, men jag antar att du gör det också :)
 

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Ort
Malmö
Hoj
VFR750-94
Nybliven hornet-ägare från malmö. Tycker väl hojen e helt ok men jag gick ner i kubikantal från 750 till 600 o det känns i början av varvskalan. Tänkte dra på semester med den i sommar med mina nyinköpta packväskor från biltema :yoparty . Någon som hade tyckt det hade varit ball o haka på o göra en mc-semester med sin hornet så hojta till.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Har också en fråga.. Tankväska som passar bra. Nån som har? Köpt var? Pris?
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Köpte Biltemas, bara för att den var så billig. Fungerar bra antar jag, fast jag tycker den är mest ivägen... kanske inte väskans fel iofs :tungan

Är det en med magneter? Vill mest ha när man ska på en längre sväng eller ta med stora kameran...

EDIT: Såg den på sajten.. ja den lär ju funka. Fint pris.
 

sailor79

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Mitt i stan typ!
Hoj
Honda CB600F Hornet 2007
Hej,
Jag har en blå Hornet från 07 och funderar på om jag ska sätta dit ett slipon men vet inte vad jag ska välja. Kan ni rekommendera något?
Vill få den att låta lite roligare sen är det ju ett plus om man får lite mera effekt också! :tummenupp
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Hej,
Jag har en blå Hornet från 07 och funderar på om jag ska sätta dit ett slipon men vet inte vad jag ska välja. Kan ni rekommendera något?
Vill få den att låta lite roligare sen är det ju ett plus om man får lite mera effekt också! :tummenupp

Oj, alla stora tillverkare har slipon nu till horneten. Jag har ett Termignoni blås på min som jag är nöjd med, (bild i mitt garage). Tittar du i WIKI så har jag länkar till några av dom stora där.

När det gäller effekt så behöver du nog både PCIII och en bänkning för att få en riktig prestandavinst.
 

silvin

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CB600FA -07
Nybliven hornet-ägare från malmö. Tycker väl hojen e helt ok men jag gick ner i kubikantal från 750 till 600 o det känns i början av varvskalan. Tänkte dra på semester med den i sommar med mina nyinköpta packväskor från biltema :yoparty . Någon som hade tyckt det hade varit ball o haka på o göra en mc-semester med sin hornet så hojta till.

Jag körde en långresa med biltemas packväskor och de lyckades slita bort lite lack på sidopanelerna bak. Så ett tips är att skydda panelerna med lite tejp eller nåt.

Så en lite relaterad sak, någon som har tips på vad man ska göra med ett par sidopaneler med lite bortskrapad lack precis där panelerna är som bredast? Finns bättringfärg till silverpanelerna?
 

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Ort
Malmö
Hoj
VFR750-94
Jag körde en långresa med biltemas packväskor och de lyckades slita bort lite lack på sidopanelerna bak. Så ett tips är att skydda panelerna med lite tejp eller nåt.

Så en lite relaterad sak, någon som har tips på vad man ska göra med ett par sidopaneler med lite bortskrapad lack precis där panelerna är som bredast? Finns bättringfärg till silverpanelerna?
Tack för tipset! E väl bara o sätta nånn skyddsfilm eller liknande så ska det väl funka. Väskorna tycker jag i övrigt verkar helt ok o löjligt billiga.
 

Brahemark

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
Honda
Packväskor

Hallå hornet ägare.
Är själv en stolt och nybliven körkorts och Hornet innehavare.

Funderar på det där med packväskor. Är det någon som testat de mjuka väskor som Honda MC säljer? (08L56MCC800 MJUKA PACKVÄSKOR 17L)

De är ju ap-dyra 2200sek, men jag är lite osäker på biltema...:confused:
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Ingen som tagit bort katten?

E de nån som drevat om sin hoj då? Hur blev det isåfall?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top