Dirtbike ORION 125cc PRO

martnet

Ny medlem
Gick med
25 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
2008 Dirtbike ORION 125cc PRO
Jag har en nyinköppt ORION 125cc PRO (http://www.motorsweden.se/product_info.php?pid=173) som bluddrar den i högre varv och kommer inte upp till max varv. Det händer då och då att det smäller när den bluddrar. När jag testat att ge max gas så bluddrar den en bit och sedan så försvinner bluddret och den kommer upp i max varv så länge jag håller den i max. När jag sänker på gasen och sedan höjer igen så bluddrar den. Jag har testat att justera bränsle/luft fördelningen utan resultat. Jag har också bytat bränslefilter och det hjälpte inte. Sedan har jag ett problem till. Jag har svårigheter att hitta friläget och ibland när jag hittat det så när jag rullar på hojen eller när jag ska kicka så hoppar den i växel. Det är väldigt frustrerand då den endast går att starta när den är i friläge. Ibland är det även väldigt trögt att byta växel. Manualen jag fick till är på 14 sidor och innehåller inte speciellt mycket så om någon har eller vet var jag kan hitta mer om service och inställnings instruktioner så hade jag varit tacksam. Är det någon som kan hjälpa mig? Tack på förhand. / Martin
 

Motoya

Våga Vägra Stanna !
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Hedemora
Hoj
Såld :(
Bludrar: Det hade jag på min fyrhjuling (badboy 200 uppstyckad o raka rör). Felet var tändstiftet o förgasaren. Det hade regnat o jag var uppe i stugan, Då hade det kommit vatten ner i tanken o ner i förgasaren. Testa med att byta tändstift,vet inte vad du har nu men. I Moto GP hojar brukar dom ha hårdhet 12 på stiften o bilar tror jag brukar ha hårdhet 6 eller 7. testa att stoppa i ett 8. Sen när du ska rengöra förgasaren på vatten så ska du ha en "tappning's skruv" längst ner på förgasaren. Alldeles Under "butten eller locket", Stäng soppa kranen eller stryp slangen o öppna den dära skruven så hela förgasaren blir tömd på soppa/vatten. Ser skruvar du fast skruven igen o testar. Funkar inte det så häll i lite "k-sprit eller k-röd" Det är vad jag kan hjälpa dig med. Lycka till =)
 

tobbz92

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2009
Ort
karlshamn
Hoj
skyteam 125st 08
tjena. jag tror att de kan vara vatten i vevhuset pga. att topp packnigen kan vara trasig. eller sdå är det bara tändstiftet som behöver bytas för att det har blivit för sotigt:tummenupp eller så får du byta tändhatten för att det kommer in vatten där:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top