W650

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Snygga rearsets! Och plattorna är väldigt diskreta jämfört med raasks aluminiumbananer. Vill gärna se hel bilder.
Hittar inte heller separata dyno jet delar. Vädldigt konstigt. Kanske auktoriserade center med bänk kan ta fram anpassade kit? Bike i Trollhättan har rykte om sig att vara bra.
 

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
Snygga rearsets! Och plattorna är väldigt diskreta jämfört med raasks aluminiumbananer. Vill gärna se hel bilder.

Det dröjer tyvärr ett tag till innan jag kan fixa bättre bilder. För i torsdags när jag kom ner till hojen så var tändningslåset sönderbrutet, inga andra skador som jag har kunnat upptäcka. Kicken var utfälld så de har nog försökt starta utan nyckel, så det måste vara några jävla moppefuckon :mad:. Återkommer så fort jag har rett ut det här.

Blev tydligen en notis i tidningen också.http://sydsvenskan.se/skane/burlov/article436286/Tva-gripna-for-bilinbrott.html
 

Bifogat

  • Bild 004.jpg
    Bild 004.jpg
    181.6 KB · Visningar: 134
Last edited:

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Det dröjer tyvärr ett tag till innan jag kan fixa bättre bilder. För i torsdags när jag kom ner till hojen så var tändningslåset sönderbrutet, inga andra skador som jag har kunnat upptäcka. Kicken var utfälld så de har nog försökt starta utan nyckel, så det måste vara några jävla moppefuckon :mad:. Återkommer så fort jag har rett ut det här.

J*vla nötter! :machinegu
Att det skall vara så svårt att skilja på mitt och ditt.

Dessutom vet ju varenda riktig karl att alla fordon, bil som mc, startar direkt av en välplacerad spark på däcket. Man skall dock vara extra noga på amerikanska bilar, då en felplacerad spark lätt resulterar i en explosion. För alla som sett på amerikanska filmer vet ju att de exploderar av minsta lilla.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Fan vad trist!

Lider med dig! :(

Hade du inget annat typ av lås på hojjen? Om inte införskaffa det!
 

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
Hade du inget annat typ av lås på hojjen? Om inte införskaffa det!

Jovisst har jag fler lås på hojen, skivbromslås. Har en rejäl betongpelare precis bredvid hojen, funderar på att mäta omkretsen och se om jag inte kan hitta en kätting att låsa fast ena hjulet med samt bygellås om det andra hjulet. Borde förhoppningsvis avskräcka de flesta.

Trodde faktiskt inte att Kawasaki W650 skulle vara speciellt stöldbegärliga :va. Eller så har de lika förfinad hojsmak som jag :D.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Shit pommes... koppla in ett par 12V batterin och bygg ngn form av "Tesla-coil" som steker presumtiva tjyvar!
 

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
Shit pommes... koppla in ett par 12V batterin och bygg ngn form av "Tesla-coil" som steker presumtiva tjyvar!

Bra idé! Tyvärr så får man bara skit för det själv om någon skadar sig när de försöker sno ens grejer. Jag får slänga på en massa "avskräckande" lås och hoppas på det bästa.

Nu är den på verkstad iaf. Förhoppningsvis blir väntetiden kort innan man kan köra igen.
 

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Nu är den på verkstad iaf. Förhoppningsvis blir väntetiden kort innan man kan köra igen.

Hoppas det gått bra med verkstadsjobbet. Fick mitt set med ventilshims på posten igår. Har bokat besiktning på torsdag. Hoppas jag hinner.
Har fått tag i ett par bättre beg Dellorto 36 så det kan bli förgasartrubbel så snart jag fått OK från besiktningen.

Hittade en snygg tank för rätt mycket €€€ på EBAY om någon som läser är sugen.
http://cgi.ebay.de/Caferacer-Alutan...ptZMotorradQ5fKraftradteileQQsalenotsupported
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Hoppas det gått bra med verkstadsjobbet. Fick mitt set med ventilshims på posten igår. Har bokat besiktning på torsdag. Hoppas jag hinner.
Har fått tag i ett par bättre beg Dellorto 36 så det kan bli förgasartrubbel så snart jag fått OK från besiktningen.

Hittade en snygg tank för rätt mycket €€€ på EBAY om någon som läser är sugen.
http://cgi.ebay.de/Caferacer-Alutan...ptZMotorradQ5fKraftradteileQQsalenotsupported

Vacker som bara den, men 950 euro? En sån kostar 650 Euro ny på kedo.com :D
95 Euro hade vatt fint. TRåkigt att höra om din hoj, hoppas du får tebax den fort.
 

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Visst var tanken ruggigt dyr. Motorn färdig och fungerar kanonfint. Åkte för att besiktiga men fick bara köra 5minuter. Har fått ett väldigt konstigt el-fel. Ska lägga ut en tråd på teknikforumet. Om jag har lyset på, bromsar så bromljuset tänds, använder blinkers, tutar eller använder startknappen stannar cykeln och tripmätarfönstret blinkar. Har rivit i det hela em utan att förstå mer. Kanske det är "junction boxen" som har gett upp. :huvet:huvet:huvet:huvet
Väldigt trist i allafall.
 

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
Hojen hemma igen :D! Funderar nästan på att campa i garaget hädanefter, tungt beväpnad :mad:. "Forget the dog, beware of the owner."

Fan vad trist ADAM! Elfel måste vara det absolut tradigaste som finns, lider verkligen med dig. Hoppas det fixar sig vännen.

950 euro för en tank är inte direkt billigt, fast VD-Classic tar 1025 euro för sina:skrämd. Fast å andra sidan är de svindyra med allt och inte vill de ha några kunder heller, de svarar inte på mail iaf. :va

Edit: Kedo.com tar 1249 euro för tanken. Så om nu den tanken han säljer är oanvänd så är ju priset inte så blodigt.
 
Last edited:

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Kul att du fått tillbaka din cykel. Campa i garaget låter riktigt bra. Då skulle man kunna få saker gjorda : ) 800cc med turbo eller kompressor skulle säkert vara avklarat på sådaär 6 månader. Å andra sidan låter det lite enformigt och i mitt fall obekvämt då jag inte har någon direkt hotellstandard på garaget (årets understatement).

Gott att det finns ett forum för människor med frustrerande motorrelaterade problem. Jag anar att 75% av bygg och mekforumtrådarna fungerar som ett slags terapiforum för att få ur sig sådant ingen normalt funtad psykolog skulle anse det normalt att tynga sitt hjärta med. Flerfärgade kablar är kanske inte det svar man bör ge när sambon frågar vad man tänker på. Att missa en deadline för att hinna byta avgassystem till det som låter mer efter besiktning anses nog av många som med uppsåt allmänfientligt. Mao tack för visad empati när den behövdes som mest!

Jag var iallafall och mätte och provade lite saker som hastigast idag. Blev mer än lite stressad när höger blinker fram sken upp fastän sladdarna var urkopplade."+" kabelskon låg mot stänkskärmen. Jag har altså en strömförande ram. Hann inte kolla men det borde innebära att jag har brott/kontaktproblem på jordkabeln och att strömmen gör allt för att komma tillbaka till batteriets minuspol via kabelstammen.

Positiv jord var väl ett av kännetecknen för Brittiska MC med Lucas-el så min W är är mer anglofil än någon annan cykel tillverkad på denna sida 2000 strecket.
 
Last edited:

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Nytt batteri och en allmän genomgång av elen fixade probemet. Nu är den besiktigad och klar!
 

CaféPilot

Det var bättre förr
Gick med
8 Sep 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Kawa W650, 05 "Caferacer"
Nytt batteri och en allmän genomgång av elen fixade probemet. Nu är den besiktigad och klar!

Super! Kul att allt löste sig. För min egen del har det hänt lite, fått tag på en ordentlig mekplats som jag får tillgång till under Augusti eller början på September. Skall bli jäkligt skönt att slippa stå och meka i ett centralgarage.

Har fått mina nya Lectron förgasare på 36mm istället för de förra som var på 40mm, förhoppningsvis funkar de här bättre annars får jag väl kasta in handduken och nöja mig med originalfuggarna.

Har även fått tag på tävlingsnummerskyltar, i polerad aluminium. :yoparty

Fast jag kommer nog inte att göra så mycket innan jag har fått tillgång till mekplatsen, skall helst ha dit en arbetsbänk m.m också innan man kan komma igång.

Som utlovat har jag tagit lite nya bilder så man kan se bättre hur det ser ut med de nya rearsetsen.

Ha det!
 

Bifogat

  • Bild 009.jpg
    Bild 009.jpg
    209.7 KB · Visningar: 178
  • Bild 010.jpg
    Bild 010.jpg
    201.3 KB · Visningar: 197
  • Bild 011.jpg
    Bild 011.jpg
    204.8 KB · Visningar: 158
  • Bild 012.jpg
    Bild 012.jpg
    198.8 KB · Visningar: 189
  • Bild 013 copy.jpg
    Bild 013 copy.jpg
    121.9 KB · Visningar: 160
  • Bild 014 copy.jpg
    Bild 014 copy.jpg
    117.1 KB · Visningar: 174

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Ser guld ut!
 

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki GSX1100F
Jag tackar, bugar och bockar. :)

Jag måste fråga hur får man tag på en sådan plats i kungälv? Själv bor jag på komarken vågar inte ha MC här för stöld. Har den parkad just nu i Uddevalla, :rolleyes: Var hemma med den i Fredags kväll 12 minuter utanför svalen blev av med packväskan ??? :huvet Komarken i ett nötskal. Letar förtvilat nu efter plats. Har ni några förslag?
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Jag måste fråga hur får man tag på en sådan plats i kungälv? Själv bor jag på komarken vågar inte ha MC här för stöld. Har den parkad just nu i Uddevalla, :rolleyes: Var hemma med den i Fredags kväll 12 minuter utanför svalen blev av med packväskan ??? :huvet Komarken i ett nötskal. Letar förtvilat nu efter plats. Har ni några förslag?

Säger det samma! Bor också i Komarken. Har hojen 30mil (!) bort.
Har dock haft förra hojen parkerad framför bilen på parkeringen. Har aldrig råkat ut för något.

En polare har köpt hus nu och flyttar in i oktober. Tänkte snylta på hans dubbelgarage :banana

:felämne
Sorry!

Super! Kul att allt löste sig. För min egen del har det hänt lite, fått tag på en ordentlig mekplats som jag får tillgång till under Augusti eller början på September. Skall bli jäkligt skönt att slippa stå och meka i ett centralgarage.

Har fått mina nya Lectron förgasare på 36mm istället för de förra som var på 40mm, förhoppningsvis funkar de här bättre annars får jag väl kasta in handduken och nöja mig med originalfuggarna.

Har även fått tag på tävlingsnummerskyltar, i polerad aluminium. :yoparty

Fast jag kommer nog inte att göra så mycket innan jag har fått tillgång till mekplatsen, skall helst ha dit en arbetsbänk m.m också innan man kan komma igång.

Som utlovat har jag tagit lite nya bilder så man kan se bättre hur det ser ut med de nya rearsetsen.

Ha det!

Vill se bilder på nummerskyltarna! :)
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
BTW vad var d för ljuddämpare du har på?
Funtar på liknande till min trajja, från Roffes eller?
 

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Som utlovat har jag tagit lite nya bilder så man kan se bättre hur det ser ut med de nya rearsetsen.
Cykeln ser grym ut! Väldigt snygga rearsets. Skäms lite för mina nu. Ska du fortfarande förbi Göteborg någon gång under sommaren? Skulle vara kul att köra en sväng och berömma varandras byggen.
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top