Till England, dela hytt? Eller tips

jawajawa

JAWAIST
Gick med
18 Jan 2006
Ort
Märsta
Hoj
Monark, JAWA, IZH...
Jag tänkte mig åka till England om ett par veckor. Skall till att boka färjebiljett Esbjerg - Harwich, en rutt jag åkt många gånger förut. Men nu har DFDS ändrat på premisserna, slpoat de billigaste enkla britsarna och kräver numera att man hyr en egen hytt för överfarten. Är man ensam, som jag, måste man i alla fall ha en egen hytt, och man får inte dela med någon okänd.
detta blir ju väldigt dyrt. Mer än dubbla priset mot sist jag åkte samma sträcka.
Så finn det någon/ några andra som går i samma tankar som jag kan vi kanske slå oss tillsammans för båtresan? Jag vill vara på plats i England senast den 13e Juni, kan åka någon dag mellan den 8e och 12e. Återresa cirka två veckor senare.

Hör av er! Jag vill gärna ha alternativa tips om transporter, kan tänka mig att ställa bågen på en pall och själv ta flyget ner. Det måste gå att slå DFDS´skambud på 6200SEK, bara för båtresan...
I sista hand får jag väl knata ner till Holland och ta färjan där, men det kostar både tid och övernattningar på vägen...


Trevlig sommar

Anders
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Funderade på en tur till skottland men krav på hytt gör att jag skjuter på resan :(
Även om det tar längre tid så borde det bli billigare att köra själv än att ta en dyr hytt
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Ingen aning vad det kostar, men har du kollat vad DFDS Tor line tar för en mc plus pax mellan göteborg och immingham?
 

jawajawa

JAWAIST
Gick med
18 Jan 2006
Ort
Märsta
Hoj
Monark, JAWA, IZH...
Ingen aning vad det kostar, men har du kollat vad DFDS Tor line tar för en mc plus pax mellan göteborg och immingham?
Den linjen lades ner 2006. DFDS är ensamma om sin linje Danmark - Harwich, och utan konkurrens kan de göra som de vill. synd, det var en perfekt väg, och man kommer fram utvilad, om man vill. Men det blir för dyrt.

Anders
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Den linjen lades ner 2006. DFDS är ensamma om sin linje Danmark - Harwich, och utan konkurrens kan de göra som de vill. synd, det var en perfekt väg, och man kommer fram utvilad, om man vill. Men det blir för dyrt.

Anders
Nej, jag menar med fraktfartyg....en avgång var dag mot england och vice versa...jag vet eftersom jag jobbat där ett antal år :)

Plats för 12 pax på båten, brukar vara lite hojar som åker var sommar.
 

jawajawa

JAWAIST
Gick med
18 Jan 2006
Ort
Märsta
Hoj
Monark, JAWA, IZH...
Tack Porta!
Jag har hittat dem och bokat. Det blir marginellt billigare än vanliga färjan Esbjerg- Harwich, men jag kommer närmare min destination och sparar ju bensinkostnader och tid på att inte behöva resa genom Danmark, så i det stora hela är det mycket rimligare, nästan billigt.
Resan tar ju lite drygt ett dygn, det skall bli intressant.

Än en gång tack! Jag har letat mig grön och blå efter ett alternativ till att köra de 150 milen till Holland för att ta färjan där. Den kan man ju ta på hemvägen, eller kanske knattra genom Frankrike..


Anders
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
jag har haft med mig hojjen dit 3ggr tidigare och fått betala skjortan för det så dom projekten är nerlagda,,så mitt tips är hyr fordon,,
eller om det är så att semestern är inställd på norra delen av landet så är det bara o gilla lägen o betala ,, sjukt men sant.

kul att du kan förmoda att killen vill ha med sig hojjen ,, inte så långsökt kanske :huvet

Du är inte på packat & klart´s hemsida, den här killen vill FÖRMODLIGEN ha med sig hojen...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top