Lathund inför utresa

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Jag har en gång sett en tråd med en bra checklista över saker man absolut bör ha med sig på en resa i Europa (med hoj självklart). Någon som har adressen till den? Annars kan väl någon som varit ute ett par gånger komma med tips på vad man bör tänka på när man packar väskorna. :tummenupp
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Det beror lite på hur länge du ska va ute! men min erfarenhet är att det kan bli för mycket packning.... jag klarar mej med det som får plats i tankväskan:tummenupp ska du ut i sommar? vi åker ner mot alperna den 10/6. meningen är att vi ska ner en bit i italien... :)
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Det beror lite på hur länge du ska va ute! men min erfarenhet är att det kan bli för mycket packning.... jag klarar mej med det som får plats i tankväskan:tummenupp ska du ut i sommar? vi åker ner mot alperna den 10/6. meningen är att vi ska ner en bit i italien... :)

Ja jag sticker den 6/6. 7/6 kl 09.00 planerar jag att nå alperna :)
Jag blir borta 4 veckor. Det jag är ute efter mest är inte kläder och annat tjafs, utan saker som man bör ha med sig; ev. papper på hojen, reservdelskit eller annat viktigt.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ja jag sticker den 6/6. 7/6 kl 09.00 planerar jag att nå alperna :)
Jag blir borta 4 veckor. Det jag är ute efter mest är inte kläder och annat tjafs, utan saker som man bör ha med sig; ev. papper på hojen, reservdelskit eller annat viktigt.

Öööh. Jag har nog nåt här nånstans. Ska rota lite.

Jorå.... Jag hittade denna. Dock brukar jag utgå från min egen lite mer kompletta packlista från asienresan och stryka lite grejjer. Men det här är ju alltid nåt att börja med:
 

Bifogat

  • Packlista MC.jpg
    Packlista MC.jpg
    56.9 KB · Visningar: 496
Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Trevligt. Vilken rutt blir det?

Jag har knåpat ihop den första versionen av rutten. Dan kommer nog att finjusteras lite sen. Hemvägen har jag inte börjat på ännu. Detta är efter att jag klivit av tåget i München (se bifogad .gif).

1. Munich
2. Salzburg
3. Zell am See
4. Grossglockner (3797m)
5. Lienz
6. Arabba
7. Passo Sella, Canazei
8. Passo Sella, Selva di Val Gardena
9. Corvara in Badia
10. Varda
11. Vajont
12. Trento
13. La Rocca
14. Limone sul Garda
15. Gargnano
16. Salò
17. Desenzano del Garda
18. Sirmione
19. Legnago
20. Rovigo
21. Ferrara
22. Imola
23. Cesena
24. Città di Castello
25. Gubbio
26. Assisi
27. Foligno
28. Viterbo



Själv drar jag om två veckor

Vart ska du?
 

Bifogat

  • mappa_verzione_2.gif
    mappa_verzione_2.gif
    129.3 KB · Visningar: 251
Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Är det R1'an du åker på? Hur många mil är det du markerat på kartan, enkel resa?
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Är det R1'an du åker på? Hur många mil är det du markerat på kartan, enkel resa?

Japp det bli på R1'an. Jag tror att det blev 164 mil, men det kommer nog att bli några till då jag kommer att undvika Autostrada och Superstrada så långt det är möjligt. :)
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Japp det bli på R1'an. Jag tror att det blev 164 mil, men det kommer nog att bli några till då jag kommer att undvika Autostrada och Superstrada så långt det är möjligt. :)

Nu blir jag lite avis. Vad kostade tåget ner till münchen?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har knåpat ihop den första versionen av rutten. Dan kommer nog att finjusteras lite sen. Hemvägen har jag inte börjat på ännu. Detta är efter att jag klivit av tåget i München (se bifogad .gif).

Vart ska du?

Schysst trip! Blir säkert kanon. Skulle också vilja se de områdena av Italien.

Vi drar till Spanien om 2v. Ingen speciell rutt bestämd än. Vi brukar bestämma kvällen innan. Däremot behöver jag kika grovt på åt vilket håll vi ska. Det lutar åt några dagar i Pyreneerna/Andorra, sen spanska nordkusten, vidare ner i Portugal... Ner till Sevilla (har polare där) sen Sierra Nevada-Barcelona och vidare norrut igen. Ska bli skönt att komma på rull igen. Blir borta i 3v.

Sen när jag kommer står nya hojjen och väntar :p
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Nu blir jag lite avis. Vad kostade tåget ner till münchen?

Jag pröjsade 3000 SEK :)

Schysst trip! Blir säkert kanon. Skulle också vilja se de områdena av Italien.

Vi drar till Spanien om 2v. Ingen speciell rutt bestämd än. Vi brukar bestämma kvällen innan. Däremot behöver jag kika grovt på åt vilket håll vi ska. Det lutar åt några dagar i Pyreneerna/Andorra, sen spanska nordkusten, vidare ner i Portugal... Ner till Sevilla (har polare där) sen Sierra Nevada-Barcelona och vidare norrut igen. Ska bli skönt att komma på rull igen. Blir borta i 3v.

Sen när jag kommer står nya hojjen och väntar :p

3 Arbetsdagar kvar nu :yoparty

Det blir en ganska så omfattande resa för din del. Kör du hela vägen från Sverige eller tar du tåget en bit?
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Jag har knåpat ihop den första versionen av rutten. Dan kommer nog att finjusteras lite sen. Hemvägen har jag inte börjat på ännu. Detta är efter att jag klivit av tåget i München (se bifogad .gif).

Bara en nyfiken fråga... I vilket program är rutten uppritad ? Jag o en kompis åker själva söderut den 21/7 med Autozug Hamburg-Munchen. Efter en lagom runda i Europa (11 länder ) tar vi färjan Gdynia-Karlskrona hem 2 v senare.....
 
Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Ta lite bilder och skriv en snutt så ska jag planera en resa inför nästa år, tror jag!

Håller tummarna för bra men lagom väder och att allt klaffar för dig, kör försiktigt. :)

Jag har planen att öppna upp en blogg för denna resa som ska uppdateras varje dag. Tanken är att jag ska skicka uppdateringarna till min kollegor varje dag för att retas lite :)

Det är bara att åka nästa år. Själv hoppas jag att jag kommer att tycka att det är så kul att jag kommer att vilja göra det igen :)


Då vill jag tipsa om campingen i Heiligenblut! Riktigt trevlig personal och god mat. Många svenska mc-gäster där varje sommar. För jag tycker att du ska ta dig över Grossglockner och inte runt. ;)

Grymt! Jag kommer inte att campa utan jag kommer att köra på B&B. Går det att ta sig över och inte runt? Hur e vägarna i så fall?

Bara en nyfiken fråga... I vilket program är rutten uppritad ? Jag o en kompis åker själva söderut den 21/7 med Autozug Hamburg-Munchen. Efter en lagom runda i Europa (11 länder ) tar vi färjan Gdynia-Karlskrona hem 2 v senare.....

Jag gjorde rutten i MS autoroute 2007. Det är hur smidigt som helst och om du har en GPS så ska det gå att tanka över koordinaterna till den. Själv kör jag utan GPS. Lycka till, det låter som att det blir en skön tur för er :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Grymt! Jag kommer inte att campa utan jag kommer att köra på B&B. Går det att ta sig över och inte runt? Hur e vägarna i så fall?

Vägen är tipptopp asfalt. Bättre än de flesta asfaltsvägar här hemma.
Klart du skall ta den vägen!
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Jag gjorde rutten i MS autoroute 2007. Det är hur smidigt som helst och om du har en GPS så ska det gå att tanka över koordinaterna till den. Själv kör jag utan GPS. Lycka till, det låter som att det blir en skön tur för er :)

Tack för tipset ! Jag använder Mapsource...oxå ett smidigt program som följer med Garmins gps'er , men jag saknar möjligheten att skriva ut vettiga kartor därifrån. Alltid bra att ha en papperskarta med rutten på , även om man använder gps... Bäst blir om man tar en skärmdump , men....bara för att det är bäst betyder det inte att det blir bra:) . Ska prova ditt program.....

Lämna Grossglockner orört är du snäll....vi ska oxå dit !:tummenupp ... Kör försiktigt !
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Vägen är tipptopp asfalt. Bättre än de flesta asfaltsvägar här hemma.
Klart du skall ta den vägen!

Låter kanon det! Från vilket håll ska jag komma (eller det kanske inte spelar någon roll)?

Satt igår kväll och skulle finputsa vägvalet. Jag köpte kartor i skala 1:300000 och jävlar vad svårt det blev. Jag vill ju åka ALLA möjliga vägar så varje delsträcka fick i sin tur 2-4 olika vägalternativ. Hoppas jag väljer de finaste vägarna till slut :)


Tack för tipset ! Jag använder Mapsource...oxå ett smidigt program som följer med Garmins gps'er , men jag saknar möjligheten att skriva ut vettiga kartor därifrån. Alltid bra att ha en papperskarta med rutten på , även om man använder gps... Bäst blir om man tar en skärmdump , men....bara för att det är bäst betyder det inte att det blir bra:) . Ska prova ditt program.....

Lämna Grossglockner orört är du snäll....vi ska oxå dit !:tummenupp ... Kör försiktigt !

Då önskar jag lycka till! Just nu känner jag mig som ett litet barn på julafton. På lördag kliver man av i München. Det känns fan overkligt att det äntligen blir av! :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top