MC-polis på R1??

Status
Ej öppen för fler svar.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
:confused:

Snackade med en polare som tror att det är keewlt att tjöra bil ikväll.

Han hade för någon vecka sen blivit omkörd av en Fajjerbläjd eller liknade i (uppskattad hastighet från hans ca 100 km/h) 160++. Hojen hade tydligen tryckt emellan filerna i den farten (någon som känner igen syndromet?)

Detta var i höjd med Järva krog.

Strax bakom honom kom vad som i hans ögon var en Retta, med blåljus i fram & bak etc..

Polisrettan stod då också längre fram med den andra och det såg (fortfarande i zatzypolarens ögon) ut som att det skrevs botar för fullt :eek:


Vad hände egentligen? Är det en duo man kan hitta på Youtube (no names), eller har polisen tagit in det tunga artelleriet???
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
kan det månne vara deltagaren i Ghost Rider :yoparty ?

Kommer inte ihåg om det va en retta dock.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
kan det månne vara deltagaren i Ghost Rider :yoparty ?

Kommer inte ihåg om det va en retta dock.


GR-polisen var en Gixxer.. Men det skulle inte killen som bevittnade det här se skillnad på iaf. Det var min första spontana tanke också, men varför stanna på E4 i höjd med solna då?

Risken för riktiga poliser känns rätt stor!
 

IronMike

Guest
Jag har hört om en mc-polis som kör mkt bana, och som kör R1 till vardags och ev i tjänsten som "civilhoj"...

Måste vara världens roligaste yrke isf :D
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Polisen har en hel del trevliga civila mc leksaker i sitt garage, så de kan vara så att de är en av dom. Och dessa mc poliser är redigt duktiga på sina hojar överhuvudtaget :) så de är bäst ni tänker er för för en del innan ni ligger på förhårt, de kan blir dyrt ;)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vad som fick mig att tvivla starkt på att det skulle vara en riktig polis var att han jagade den andre i 150-200 på E4 mellan bilar och grejer. Sist jag kollade var det allmänna direktivet att alltid släppa om jakten rikserade andra trafikanters säkerhet.

Jag skiter i vilket, kör aldrig för fort :rolleyes: . Men fenomenet att de börjar jaga "til death do us part" känns sådär faktiskt.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:va benägen å hålla med om att de inte brukar köra i det tempot. Så lite skumt låter de men sen så har de såna hojar :)
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
kan behövas lite tyngre artilleri bland er fart huliganer uppe i fjullträääsk.

puss å kram
 

IronMike

Guest
så de är bäst ni tänker er för för en del innan ni ligger på förhårt, de kan blir dyrt ;)

Har man en R1a, å mkt sås i tanken & jagad av Cops R1a.. så kommer man längre :banana

Vad som fick mig att tvivla starkt på att det skulle vara en riktig polis var att han jagade den andre i 150-200 på E4 mellan bilar och grejer.
Enligt "pålitliga källor" ...så var det 2 pers för ett tag sen -som kom ifatt en polis som jaga en R1a vid Sätra på E4an, norrgående. Dessa pers kom ifatt, och körde om både jagande polis och den jagade röda R1an..

Om länsman såg snopen ut, skulle ni sett R1-föraren som under pågående jakt blir omkörd av 2 andra :rolleyes:

:rofl

Så visst jagas det i högre farter..

/ Mike, med bra källor & källkritik
 
Last edited:

insekten

Guest
Har man en R1a, å mkt sås i tanken & jagad av Cops R1a.. så kommer man längre :banana


Enligt "pålitliga källor" ...så var det 2 pers för ett tag sen -som kom ifatt en polis som jaga en R1a vid Sätra på E4an, norrgående. Dessa pers kom ifatt, och körde om både jagande polis och den jagade röda R1an..

Om länsman såg snopen ut, skulle ni sett R1-föraren som under pågående jakt blir omkörd av 2 andra :rolleyes:

:rofl

Så visst jagas det i högre farter..

/ Mike, med bra källor & källkritik

Detta kan även jag bekräfta..undrar vad killen på den röda R1an tänkte. :)
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Det låter ju lite som att det skulle ha kunnat vara en av profilerna här på SH, utrustad med några kameror på sin polisutrustade K5:a annars...
 

IronMike

Guest
Detta kan även jag bekräfta..undrar vad killen på den röda R1an tänkte. :)

Enl rykten från Gelleråsen, helgen som var.. så är det en mc polis vid namn P**** N*** som kör sin R1 som civilhoj. Jag kan inte kommentera sanningen i det hela, men det verkar ju vara sant, allt man hört. Såå, passa sig, snubben ifråga brassar bana, mc-cop på R1a :S

Lycka till å komma undan, you people som försöker :näsblod
 

Nicotin

Guest
Enl rykten från Gelleråsen, helgen som var.. så är det en mc polis vid namn P**** N*** som kör sin R1 som civilhoj. Jag kan inte kommentera sanningen i det hela, men det verkar ju vara sant, allt man hört. Såå, passa sig, snubben ifråga brassar bana, mc-cop på R1a :S

Lycka till å komma undan, you people som försöker :näsblod

hoppsan.....inte illa..:D
 

Thed

Guest
Enl rykten från Gelleråsen, helgen som var.. så är det en mc polis vid namn P**** N*** som kör sin R1 som civilhoj. Jag kan inte kommentera sanningen i det hela, men det verkar ju vara sant, allt man hört. Såå, passa sig, snubben ifråga brassar bana, mc-cop på R1a :S

Nice. R1-privathoj som civilhoj. Så nu ska polisen finansiera hans fortkörarhobby också. Dubbelmoraliskt. :huvet Men kanske är han inte en så notorisk konstapel när det gäller bötfällning för hastighetsöverträdelser. Menar om han nu kör R1 själv privat och dessutom lyckats få skattekollektivet att payja för den. :tummenupp
 

kiddie

"Medlem"
Gick med
30 Nov 2006
Ort
Söderort
Hoj
ingen direkt körbar
Ingen retta men den här veckan har jag sett en grå-svart suzukiliknande civil-mc, med packlådor bak på sidorna, vid två olika tillfällen ha stoppat folk på essingeleden och haga norra.

Hur är egentligen det här med mc-jakt-direktiven? Senaste budet var väl att det mer eller mindre är fri fart som gäller så länge man håller sig över 200? Inlägget ovan verkar ju tala emot detta...
 

IronMike

Guest
Kan vara Peter Nord ni syftar på ,snut och SMC-instruktör i sthlm, men honom kör nog de flesta ifrån, sååå snabb e han inte på bana. Han har en svart/silver R1 som han lyckades klota på båda sidor under samma kurshelg när den var nyköpt:tummenupp

Haha men om han nu är smc-instruktör så borde han kunna framföra R1 i hyffsat tempo? ...ok han kanske inte kör 1,08 på åsen (?) men ett par sec därefter? Vilket ändå är snabbt..

:gnissla
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top