Snacket på Sveavägen

Status
Ej öppen för fler svar.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Nu har jag tröttnat på IronMike som inte kan läsa innantill, hålla sig till forumets regler eller svara på PM!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=173476&page=13
Så ni som känner igen er
"Well well, det blir ännu tråkigare när folk snackar om det på sveavägen mm. Många som störs, men inte har mage att säga ifrån eftersom det är känsligt ämne."
PM:a mig, tack.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag anser att man inte behöver läsa de man anser tråkig läsning. Men att gå in och skriva så mycke om hur man ogillar tråden tja ja de känns bara onödigt. Det är inte nån som går in på hans trådar och skriver att de är bara onödigt osv...
Så för min del läser inte olyckstråden så ofta men är in och kollar ibland.

Allt är inte kul att läsa, så läs inte de du tror ska vara tråkig läsning då.


Själv anser jag att Morsan gör ett bra jobb med den tråden. :tummenupp
 
Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Trist påhopp i en osendvanligt saklig tråd här på SH. Personligen gillar jag inte att vältra mej i andras olyckor, MEN... för mej så stämmer tråden till nyttig eftertanke! Keep up the good work!
 

IronMike

Guest
Det strör ju bara salt i såren hos de som åkt av -när det spekuleras om olycksorsaker i den förbannade tråden.

Senast en kille herromdan (som jag känner)..

Det spekulerades hejvilt om hur olyckan gått till, medans killen ligger på sjukan och mår skit. För att sen komma hem, läsa alla spekuleringar - och må ännu sämre. Kan inte föreställa mig den vrede som anhöriga/vänner till förolyckade känner när de får läsa om hur folk tror att olyckorna gått till, hur en del förare smutskastas för att dom inte lagt ner hojjen mer eller för att dom kanske bromsat omkull mm.

Eftersom du Morsan nästan rapporterar in allt själv, kan den inte låsas så att bara du kan skriva där? Så slipper det bli en massa spekulationer och skitsnack om orsaker mm..

Fair enough?
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Det strör ju bara salt i såren hos de som åkt av -när det spekuleras om olycksorsaker i den förbannade tråden.

Senast en kille herromdan (som jag känner)..

Det spekulerades hejvilt om hur olyckan gått till, medans killen ligger på sjukan och mår skit. För att sen komma hem, läsa alla spekuleringar - och må ännu sämre. Kan inte föreställa mig den vrede som anhöriga/vänner till förolyckade känner när de får läsa om hur folk tror att olyckorna gått till, hur en del förare smutskastas för att dom inte lagt ner hojjen mer eller för att dom kanske bromsat omkull mm.

Eftersom du Morsan nästan rapporterar in allt själv, kan den inte låsas så att bara du kan skriva där? Så slipper det bli en massa spekulationer och skitsnack om orsaker mm..

Fair enough?

Du har skrivit saker som jag inte kan härleda, t ex "Jo men när man möter folk på gatan som säger "jag posta ett inlägg i olyckstråden före morsan, sen blev hon sur för att hon inte hann före.."

Det var därför jag startade den här tråden, vem blev jag sur på?????

Nej, inte fair enough eftersom det inte bara är jag som rapporterar där.

Ska det skyllas på mig nu att användare på forumet inte begriper bättre än att spekulera i tråden?

"Citat: i ett av inläggen i Olyckstråden:
Inskickat av d1ce
Krascher som berör någon eller något intresse här på sporthoj får som regel en egen tråd. Det här känns mest, osmakligt .. och vad finner man för intressant information i de inlägg som görs? "

Tydligen görs det inte i tillräckligt hög grad eftersom det spekuleras i Olyckstråden...

Ditt svar:
"Antingen berörs trådskaparen av uppmärksamhet (ingen vidare respekt för anhöriga/vänner..) eller så jagas det info, lägga ut först, kasta ut nyhetsvärde, fort, före andra..ha 5 explorerföster öppna samtidigt, jaga jaga något att komma med - vilket nästan är ännu mer respektlöst mot folk här som känner de som råkat illa ut. Och sen alla spekulationer.."

Trådskaparen är Swedie!
Nej, jag jagar inte info, visserligen är jag inloggad här många timmar/dag men det är jag på andra forum också.

Jag sitter inte och spekulerar, men jag får ta en massa skit från dig för att andra inte begriper att den tråden inte är till för det!

Öppna inte Olyckstråden om du har så ont av att den finns
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Det är väldigt olyckligt när spekulationer framförs i tråden, något som vi alla måste tänka på att hålla oss ifrån.

Men ett exempel på när tråden fyller sin funktion var för några veckor sen. Jag var ute och åkte i Vallentuna, och när jag kommer runt kröken så står det fullt med utryckningsfordon, en förare ligger på bår och det står ett gäng med hojåkare runt om.

Jag känner inte för att stanna och glo, än mindre fråga vad som har hänt då det fanns tillräckligt med folk på plats. Under hela turen tänker jag på vad som kunde hänt och känner mig lite illa till mods. Senare på kvällen får jag genom Olyckstråden kontakt med tjejen från Norrtälje som åkt av. Det hade gått bra om än rejält mörbultad.

Det är saklig information direkt från källan. Och när Morsan och andra skriver sakligt om vad som hänt så minskar ju risken för spekulationer ... vilket alltid är olyckligt.

Olyckor är förjävligt, kan bli personliga tragedier. Men ingen är väl särskilt förvånad över att de faktiskt sker?

Så jag kommer fortsätta läsa ... och uppskatta att den finns.
 

IronMike

Guest
Öppna inte Olyckstråden om du har så ont av att den finns

Skaffa egen hemsida då? ...så kan olycksdyrkande fanatiker gå in och kika? Sen ere bara rapportera i all oädlighet till din glädje, ju mer olyckor, ju mer personlig tlllfredställelse?!

Go for it!

:yoparty
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Verkar finnas lite olika uppfattningar om vitsen med Olyckstrådens existens, inget fel i det men personligt tjafs får ni sköta via PM.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top