Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 080507

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Jaha gott folk, fått lite påtryckningar om att det börjar bli dags att starta upp onsdagssäsongen så vi tar väl en liten smygpremiär nu på ons. I år kommer Skitsnack-MC att dra ett tyngre lass för att vara gruppledare men på ons har vi lite manfall så vi syr ihop nåt på plats.

Som vanligt väntar vi på alla och ingen blir ifrånåkt.
De som vill hinna med en stund på Stunt och Streetkvällen och träffa trafikpolisen kan vika av i Brottby ca 1930 :)

Samling Donken Upplands Väsby 1730
fire up 1745


Lite smått att tänka på:
Som vanligt försöker vi inte impa på någon annan eller oss själva.
Respektera 30/50 samt lite soft vid hästgårdarna.
Körkort och minst trafikförsäkring gäller.
Inga omkörningar i lugn och medelgrupp.
Är man nybörjare på gruppkörning eller brukar köra i diket så börjar man i lugna gruppen, sen är det bara att byta om det går för sakta.


På tors träffas vi hos Pucken och ljuger om hur snabba vi var:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=180163
Ska ni steka mig så passa på nu medans jag är lite rostig och håller Filletempo, sen kommer jag fritera er på Bogan hela säsongen :fakta

Synes :)

//Skägget
 

sportbike

Guest
Ska ni steka mig så passa på nu medans jag är lite rostig och håller Filletempo, sen kommer jag fritera er på Bogan hela säsongen :qwote

mmm....:tummenupp
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
ja,ja du bubben, passa på nu då jag inte tänker vara med. Nästa runda slänger jag på packisarna från feltema och rostar av dig på bogan.:arsele

Rostningen i sig är väl ungerfärligen lika svår som att sno godis från en 2-åring men det handlar om principer:)
 

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Självklart så dyker jag upp....

Smygpremiär ? jag ligger efter fille men ca 200 mil har man kört redan och lyckats köra två dagar på Gotland Ring oxå...:yoparty

Så jag hoppas att rosten har lossnat :)


// Colossus
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Onsdag GODDAMIT ONSDAG!

Jaj kommper och pizzar ner hela byntem med er gamLon okk phet wheelar ju!:tummenupp
 

lidali

Freeeeee!
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Solna
Hoj
2001 Ducati 750 Sport
JAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Är man nybörjare på gruppkörning eller brukar köra i diket så börjar man i lugna gruppen, sen är det bara att byta om det går för sakta.

JOJO!! DOXS! :tungan

Om inte SMHI ljuger som vanligt och det faktiskt är tort så är jag absolut på! Haft det i almanacken sen en vecka tillbaks;-)
 

Nicotin

Guest
jorasåattsåedetseru..host host host...

vilken innebär att man ska chilla lite så du i alla fall får en ärlig chans..
vad sägs om augusti ?? :D :arsele :arsele
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Jag dyker nog upp..

Har inspekterat den "vanliga" rundan och kan VARNA KRAFTIGT för grus i "hästsko" svängen på vägen mot Gottöra (Där lillknatten-vad-han-nu-kallades gick av förra sommaren, typ vid travbanan). Det är varningsskyltar utsatta för vägarbete, så SLÅ AV där.
 
Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
ja,ja du bubben, passa på nu då jag inte tänker vara med. Nästa runda slänger jag på packisarna från feltema och rostar av dig på bogan.:arsele

Rostningen i sig är väl ungerfärligen lika svår som att sno godis från en 2-åring men det handlar om principer:)

Jag funderar på att montera tillbaka backspeglarna så att det inte känns så ensamt att åka med dig. :(
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Jag funderar på att montera tillbaka backspeglarna så att det inte känns så ensamt att åka med dig. :(

:skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt

Dyker du upp Brollan? :)

Jag dyker nog upp..

Har inspekterat den "vanliga" rundan och kan VARNA KRAFTIGT för grus i "hästsko" svängen på vägen mot Gottöra (Där lillknatten-vad-han-nu-kallades gick av förra sommaren, typ vid travbanan). Det är varningsskyltar utsatta för vägarbete, så SLÅ AV där.

Kanon Anders, vi tar det soft där :tummenupp
 
Last edited:

IronMike

Guest
Jag kommer om jag hinner byta bromsskivor, efter att ha försökt åka iväg med skivbromslås :gråta
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Har ni inget bättre för er precis innan samlingen kan ni ju åka förbi och vinka till mig på macken, jag jobbar till 24.00 imorgon! Ska gå ut på baksidan om jag får tid och höra när ni drar iväg och bli sådär enormt avundsjuk! :)

Kör safe! :tummenupp
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Jag kommer om jag hinner byta bromsskivor, efter att ha försökt åka iväg med skivbromslås :gråta

Fy fan vad jag lider med dig, sura pengar.
Härromdan var det en snubbe som sumpade sin Guldvinge framför en fullsatt kundhörna på jobbet, måste kännas sådär....

....macken...

Kör safe! :tummenupp

Vilken mack?

Tack, det ska vi göra :)
 
Last edited:

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
Jag kommer nog också. men vet inte om jag hinner till 17.30.
Jag kan skicka ett sms till dig kapten blåskäg om jag inte hinner. då möter jag nog upp er i gottröra.
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top