Ny gasa-helvete runda: Tisdag kl 17 ca

IronMike

Guest
På Tisdag blir det kalasväder, och på tisdagar är det inte amatörernas afton, dvs mindre risk för att möta sneseglare. Dessutom är det Valborg på Ons, så en del lär väl inte åka hoj på Ons... Vi tar tis istället! :rolleyes:

Tänkte samma sväng som jag & Rrickard drog i lördags kväll -fast ngt utökad.

(se bild)

Samling: 17.00 ca (se till att vara fulltankad, för det blir bara ett tankstop)
Plats: Mcdonalds västberga, typ mitt emot formel1 hotell

Runda: E4 South - Nykvarn - Gnesta (Väg 223) - Nyköping - Nävekvarn - Kvarsebovägen - Jönåker - Nyköping (tankstop på Statoil bredvid E4) - Väg 219 - Skansundet - Slingerbulten - Nynäsvägen - Sveavägen.

(Börjar kl bli för mkt vid tankstoppet så skippar vi väg 219, och kör E4 north till Sveav.)

Någon som vill joina? Tempot blir ganska högt, med undantag för vissa kortare partier som är riktigt knixiga och där det finns lite grus..ungefärlig marschart är väl om man lägger ihop hastighetsskyltarna som brukar stå på vardera sida om vägen. Vi slår av när vi kommer in och passerar mindre samhällen, samt 30-väg.

1. Im
2. Rrickard
3. Ploppen
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

ünd so veiter...
 

Bifogat

  • Runda.JPG
    Runda.JPG
    141 KB · Visningar: 231
Last edited:

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vasastan
Hoj
R1
hehe, snart kommer dom Micke.. dom brukar attackera i flock, vem vågar ta första steget?? :rolleyes:

Det är ingen rekordtid vi försöker slå och självklart är det sakta vid bostadsområden m.m men som ni kanske förstår så är det här ingen "gruppkörning i lugnt tempo" utan vi kör på, det viktiga är att man håller ett bra "flow" hela tiden och inte går efter skyltarna.

full skyddsutrustning samt glatt humör är obligatoriskt !:tummenupp
 

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Javisst :tummenupp å som rickard sa.. Vi försöker hålla ett skönt flow, för tidigt på säsongen att köra "på gränsen"..


Låter som en SKÖN sväng....Tror du Micke att jag hänger på i dom über farterna...
Tror nog jag hakar isådana fall.:yoparty
 
Last edited:

IronMike

Guest
Låter som en SKÖN sväng....Tror du Micke att jag hänger på i dom über farterna...
Tror nog jag hakar isådana fall.:yoparty

Ja men det är klart du hänger på, du hänger nog av de flesta andra..men det är rätt soft stämning, inget hetskörande utan en skön runda i bra tempo utan att stanna så mkt.. Först måste inte va snabbast, utan vi växlar lite vem som är "John" och vilka som leker "följa John" & växlar tempot i förhållande till vägens bredd och underlag :tummenupp

Men fan vad kul! Hinner du till kl 17 då? :)
 

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Ja men det är klart du hänger på, du hänger nog av de flesta andra..men det är rätt soft stämning, inget hetskörande utan en skön runda i bra tempo utan att stanna så mkt.. Först måste inte va snabbast, utan vi växlar lite vem som är "John" och vilka som leker "följa John" & växlar tempot i förhållande till vägens bredd och underlag :tummenupp

Men fan vad kul! Hinner du till kl 17 då? :)

Låter kul det där...Jo jag tror jag hinner, slutar 16,15 så till 17,00 borde jag hinna från Väsby..ELLER????
 

IronMike

Guest
Låter kul det där...Jo jag tror jag hinner, slutar 16,15 så till 17,00 borde jag hinna från Väsby..ELLER????

:hihi du skulle säkert hinna ända till skavsta om det brann i knutarna

vädret ser ju ut att bli riktigt bra:

:rock
 

Bifogat

  • v.JPG
    v.JPG
    25.5 KB · Visningar: 78

Gabor

Guest
Bra reklam för en sanbbsväng....undar om farbror blå läser lite på sh och placerar ut vätskekontroller längs sträckan ?? :)
 

IronMike

Guest
Bra reklam för en sanbbsväng....undar om farbror blå läser lite på sh och placerar ut vätskekontroller längs sträckan ?? :)
Jag hoppas på målflagg :hihi

..nejmen som alltid, så lägger jag ut en officiell färdväg åt fel håll, korrekt färdväg får man upplysning om på mötesplatsen såklart.


:tummenupp
 

Gabor

Guest
Jag hoppas på målflagg :hihi

..nejmen som alltid, så lägger jag ut en officiell färdväg åt fel håll, korrekt färdväg får man upplysning om på mötesplatsen såklart.


:tummenupp

Låter som gamla goda tiden när man tom bjöd in "grabbarna" på en åkning. På fel ställe...:D

Kör försiktigt å ha kul..:yoparty
 

insekten

Guest
:D ...du ska inte med då?

Vart kan vi mötas upp? vi slutar kl 17 i danderyd så det tar väl 15 minuter typ till västberga..he he he
Sitter i möte med företagsledningen hela dagen men vore sjyst om ni kunde gissa vart ni är runt 17:30-17:45 så kommer vi dit.
 

Japanviking

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Tokyo/Stockholm
Hoj
KTM 400EXC, 1200GS
Jag kommer också ha det lite svårt att hinna till 17 tror jag. Jag åker från Täby kl 16:45 och gör så gott jag kan för att komma i tid.

Kan nog klara av det till 17:10 ca


/Andreas
 

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vasastan
Hoj
R1
Jag kommer också ha det lite svårt att hinna till 17 tror jag. Jag åker från Täby kl 16:45 och gör så gott jag kan för att komma i tid.

Kan nog klara av det till 17:10 ca


/Andreas

Då jag också har lite halvsvårt att hinna till 17.00, om jag inte går tidigare, så verkar det som om 17.30 är ett bättre alternativ.

Det ska va Übergrumt väder hela dagen/kvällen så det kan inte bli annat än succé !! :tummenupp

dom som kommer tidigare kan väl slaska i sig en burgare eller så innan..
 

Japanviking

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Tokyo/Stockholm
Hoj
KTM 400EXC, 1200GS
Då jag också har lite halvsvårt att hinna till 17.00, om jag inte går tidigare, så verkar det som om 17.30 är ett bättre alternativ.

Det ska va Übergrumt väder hela dagen/kvällen så det kan inte bli annat än succé !! :tummenupp

dom som kommer tidigare kan väl slaska i sig en burgare eller så innan..

Låter perfekt!
Vi ses vid 17:30:)
 

insekten

Guest
Då jag också har lite halvsvårt att hinna till 17.00, om jag inte går tidigare, så verkar det som om 17.30 är ett bättre alternativ.

Det ska va Übergrumt väder hela dagen/kvällen så det kan inte bli annat än succé !! :tummenupp

dom som kommer tidigare kan väl slaska i sig en burgare eller så innan..


Verkar som de flesta har lite tajt med tid för hinna till 17. vi kör så det ryker och hoppas vi hinner till 17:30 iallafall.
Vore kul att sticka ut och vill dom inte vänta för väl vi som inte hann med köra en egen runda *flinar*
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top