Malmö samåkning

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Jag hade tydligen fått för mig att avfärden från Eslöv var 0830.
0800 på Shell i Lockarp blir nog fint. Förhoppningsvis kör vi inte vilse på vägen upp om du uteblir El Garto.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Så är inte fallet. Avfärd från Eslöv är kl 09.30

I morse såg jag 3 st isbjörnar på garageuppfarten utanför huset.
När jag jagat iväg dem så fick jag ta fram isskrapan och röja vindrutan på bilen. Inte troligt att det blir mindre kallt i morgon. Åka hoj i morgon bitti kl 08.00? Nja, inte sannolikt för min del. Kommer isbjörnarna tillbaka så vågar jag inte rulla ut hojen, ger mig fan på att de då ska fram o pilla. Slutar garanterat med repor i lacken, deras klor är ju lika vassa som kycklingfiléer fr Kronfågel.
Ha en trevlig dag och glöm inte mössa o halsduk :)
 
Last edited:

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
lite kallre på morgonen bara, går snabbt över.
Vad säger ni andra?
Ska vi ändå ses vid lockarpsmacken och dra klockan 8?

Eller vad säger jag, klart att vi ska.

Rajslaiter nån?
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
I morse såg jag 3 st isbjörnar på garageuppfarten utanför huset.
När jag jagat iväg dem så fick jag ta fram isskrapan och röja vindrutan på bilen. Inte troligt att det blir mindre kallt i morgon. Åka hoj i morgon bitti kl 08.00? Nja, inte sannolikt för min del. Kommer isbjörnarna tillbaka så vågar jag inte rulla ut hojen, ger mig fan på att de då ska fram o pilla. Slutar garanterat med repor i lacken, deras klor är ju lika vassa som kycklingfiléer fr Kronfågel.
Ha en trevlig dag och glöm inte mössa o halsduk :)

Kom igen nu då!

lite kallre på morgonen bara, går snabbt över.
Vad säger ni andra?
Ska vi ändå ses vid lockarpsmacken och dra klockan 8?

Eller vad säger jag, klart att vi ska.

Rajslaiter nån?

Avfärd 08.00 känns bra för min del.

Det fungerar nog fint som sagt. Förlita er dock inte på att jag skall hitta småvägarna dit. Storvägen hittar jag men inte småvägarna.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
I morse såg jag 3 st isbjörnar på garageuppfarten utanför huset.
När jag jagat iväg dem så fick jag ta fram isskrapan och röja vindrutan på bilen. Inte troligt att det blir mindre kallt i morgon. Åka hoj i morgon bitti kl 08.00? Nja, inte sannolikt för min del. Kommer isbjörnarna tillbaka så vågar jag inte rulla ut hojen, ger mig fan på att de då ska fram o pilla. Slutar garanterat med repor i lacken, deras klor är ju lika vassa som kycklingfiléer fr Kronfågel.
Ha en trevlig dag och glöm inte mössa o halsduk :)
Din sitttkissare, så öm är inte blåsan än, ta på dig lite lasor det blir varmt under dagen. Man får lida lite.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
varför så tidigt ? gäsp .. Jag kan tänka mig köra en vända på eftermiddagen om nån annan inte har lust att köra på morgonen ..
 

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Ort
Malmö
Hoj
CBR1000RR
Vi är ett gäng som ska träffas kl 8 på Statoil Midhem imorgon. Nån mer vill samåka till Eslöv så är det bara att komma dit. Gå och lägg er i tid ikväll!
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Vaya con dios. Jag tog en nattrunda, fy fan vad härligt.. Höll på att bli ihjälkörd av en tant i en blå volvo 740 vid spillepengen rondellen .. vilka nötter det finns där ute .. tur jag inte stötte på henne på dagen då det finns mindre utrymme för undanmanöver .. aja, nattrunda rockar fett iaf
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Knutstorp 27/4

Någon mer än jag som ska köra bana på Knutstorp nästa måndag den 27:e (tar fritt från jobbet :) )?
Hur ser det ut med lite samfärd i så fall?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Någon mer än jag som ska köra bana på Knutstorp nästa måndag den 27:e (tar fritt från jobbet :) )?
Hur ser det ut med lite samfärd i så fall?
Lite mer info:

För er som tyckte det var riktigt kul när det svängde men inte riktigt vågade eftersom vi körde på ställen med noll tolerans för fel så vill jag upplysa om att det fortfarande finns ett antal platser kvar på "vår", Sydskanes Emses, körning på Ring Knutstorp måndagen den 27:e april.

Om du aldrig har provat på att köra på bana innan och inte vet hur det är att riktigt "blåsa ur" hojen så är detta ett ypperligt tillfälle att prova på under kontrollerade former! :yoparty

Ta nu chansen och gå in och anmäl er på: www.sydskanesemse.nu

Jag lovar er att ni får lika kul som ni hade på Vilseturen! :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top