Malmö samåkning

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
De sköt framifrån, och i protokollet stod det att de siktade på fordonets skylt. finns ingen på MC som bekant. dessutom var fel skjutplats ikryssad, och jag hade en bakomvarande bil, vilket kan ha påverkat mätningen. Tingsrätten valde att avfärda mina observationer med bakomvarande fordon t.ex. och medgav att det faktiskt var felskrivet i protokollet, men oavsett det, så hade jag begått en överträdelse och de dömde mig att betala. Spelar ingen roll att polisen gör fel ..
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Tja, då är det svårt att veta vad som gäller :(
Du får väl motbevisa med lite matematiska formler om dopplereffekt från andra fordon etc.
Har ju fungerat för andra :tummenupp
 
Last edited:

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Eller så gör man som så att man helt enkelt tar den bot man har förtjänat och betalar den som en man. ;-)

Sent from my LT15i using Tapatalk
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Vi kör alla för fort och vi vet det. Åker man dit är det bara att betala. Så enkelt är det. Tjo.
 

leifdaman

leifdaman
Gick med
29 Oct 2010
Ort
ystad
Hoj
NY 2009 kawasaki z1000 ABS vit/silver
men eller huuuur vem kom på 40kmh ???????????
går ju knappt att hålla så låg fart.
klart man ska hålla hastigheten för att slippa böter men hur lätt är det inte att råka köra i tex 50kmh samma sak med bil hålla 40 e en pina.
ta folk för vårdslöshet i trafik om man nu ska ta för ngt och inte peta på att man kör lite för fort. sen klart finns det ju mening med hastighets begränsning, men shiiiit ja ja detta är sverige.
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
men eller huuuur vem kom på 40kmh ???????????
går ju knappt att hålla så låg fart.
klart man ska hålla hastigheten för att slippa böter men hur lätt är det inte att råka köra i tex 50kmh samma sak med bil hålla 40 e en pina.
ta folk för vårdslöshet i trafik om man nu ska ta för ngt och inte peta på att man kör lite för fort. sen klart finns det ju mening med hastighets begränsning, men shiiiit ja ja detta är sverige.

Men hur o var ska man dra gränsen?:va Frågar du här på SH lär du troligen få nästan lika många svar som användare.:gnissla

Jag kör aldrig för fort:rolleyes: mer än när jag crashar. Då går det kanske lite för fort :huvet....annars tycker jag det är lagom :banana
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
men eller huuuur vem kom på 40kmh ???????????
går ju knappt att hålla så låg fart.
klart man ska hålla hastigheten för att slippa böter men hur lätt är det inte att råka köra i tex 50kmh samma sak med bil hålla 40 e en pina.
ta folk för vårdslöshet i trafik om man nu ska ta för ngt och inte peta på att man kör lite för fort. sen klart finns det ju mening med hastighets begränsning, men shiiiit ja ja detta är sverige.

Jag håller med om att 40 är grymt irriterande, men de har ju ändå uppnått målet. Istället för att folk glider fram i 65 så håller de numera 55 i rädsla för att bli av med lappen. Men visst är det irriterande.
 

leifdaman

leifdaman
Gick med
29 Oct 2010
Ort
ystad
Hoj
NY 2009 kawasaki z1000 ABS vit/silver
Men hur o var ska man dra gränsen?:va Frågar du här på SH lär du troligen få nästan lika många svar som användare.:gnissla

Jag kör aldrig för fort:rolleyes: mer än när jag crashar. Då går det kanske lite för fort :huvet....annars tycker jag det är lagom :banana



menade inte att d var rätt köra fortare, bara att det är svårt hålla 40. jämför med hålla 50 så är det svårare. känns som man inte kan ha rätt växel i liksom. aja svårt förklara. kanske är ren vana men verkar nästan som utväxlingen är galet när d gäller hålla 40, dock min åsikt. sen kör jag ofta säkert för fort, men då tar jag böterna!!!! om jag råkar få några.
 

PainInTheBrain

Radical Riders
Gick med
4 Feb 2010
Ort
In the söder
Hoj
Gärna något annat som går över 150kmh
Jag är på.:tummenupp

Vi klarar oss utan regn mot kvällen iaf
meteogram.png




Blir det någon körning idag?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
ja det blev prov-körning för mig , på MC-huset. Har provat ett par roliga hojar idag, den nya ZX-10R och Z1000SX bland annat. Rekommenderar varmt en provkörning av de två, mkt roliga cyklar.

Vi kör alla för fort och vi vet det. Åker man dit är det bara att betala. Så enkelt är det. Tjo.

som en "hastighetsskatt" mao ?
 
Last edited:

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
ja det blev prov-körning för mig , på MC-huset. Har provat ett par roliga hojar idag, den nya ZX-10R och Z1000SX bland annat. Rekommenderar varmt en provkörning av de två, mkt roliga cyklar.



som en "hastighetsskatt" mao ?

Nöjesskatt:D...äh bara att öppna internetbanken och administrera och glömma så länge man får behålla det lilla rosa kortet.
Idag stod Bosse Batong och smög med laser på Carlsgatan ungefär vid Slagthuset, bråda dagar...
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Skatt är väl fel uttryck. Eftersom det är ett lagbrott får man väl kalla det böter. Trist som fan, men det lär ju
inte vara sista gången någon från SH fyller på vårt gemensamma skattekonto :)
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Nästa helg tar ja ner hojen hit (har flyttat, bor i Lödde, jobbar i malmö). Finns de några som kör motard på gata här nere lr? Måste ju ha folk att filma när man leker
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Nästa helg tar ja ner hojen hit (har flyttat, bor i Lödde, jobbar i malmö). Finns de några som kör motard på gata här nere lr? Måste ju ha folk att filma när man leker

Kan du leva med att vi åker 690SM så finns det par. Vill du åka enduro är det också bara att hänga på:tummenupp
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Klart ja kan leva med de ;) Vart, när och hur? :) Endurohjulen kommer inte följa med ner tyvärr, då ja tänker hjula ner den ;P
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Blev visst lite knasigt på väg hem från Ystad igår.
Rutten jag plottat (rosa) på GPS:en var mestadels grus tydligen och när jag inte ville blev GPS:en lite putt och skickade iväg mig på en riktig irrfärd :D
 

Bifogat

  • ScreenShot038.jpg
    ScreenShot038.jpg
    70.2 KB · Visningar: 50
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top