Malmö samåkning

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000RR -08
Jag vill med juh.. En annan är ju fast på Swedbank Stadion till ca 22 den dagen och jobbar under matchen :huvet
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Är ju rädd för att bara luta på huvudet med tanke på all grus som finns på vägarna nu.:mad:

Men herregud, där e mer grepp i asfalten än du tror:tummenupp

Nja det bekommer inte WheelieBoy, haha.. Där skrapades det ganska friskt idag, fy fan. Ska så köpa hans puckar o limma på dem på mina läderbyxor bara för att ingjuta respekt, haha:arsele

Ja de blev ändå lite knäskrap trots man inte kört där innan:D
Ska lägga dom på blocket till högstbjudande :tummenupp
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
trevligt med lite snack här i malmötråden. Onsdag till Sjöbo kan jag också tänka mig.
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
trevligt med lite snack här i malmötråden. Onsdag till Sjöbo kan jag också tänka mig.

Kan väl mötas upp på Shellmacken i Gårdstånga? Så är det lagom nära för alla, och ganska mysig väg ner till Sjöbo om man kör genom flyinge/holmby 104:an då

Körning Onsdag 20/4 till Sjöborakan? Kaffe och kanelbulle + massa hojar och kanske en runda innan, och avsluta där?

Mötas upp på shellmacken i Gårdstånga? Tid??Vilka är på?

1. Abelseth
2. gr0dan?
3. Fii?
4. Javaguru
 

leifdaman

leifdaman
Gick med
29 Oct 2010
Ort
ystad
Hoj
NY 2009 kawasaki z1000 ABS vit/silver
aha fan vad synd.

jag drar mig bort mot statoil spillepengen vid 12 och ser ifall det är någon som dyker upp:banana


jag är i ystad (bor här)nu och inte redo köra. var har du tänkt köra ngn stans ??och var i spillepengen samlas man ??? :) aldrig kört dit.
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Kan väl mötas upp på Shellmacken i Gårdstånga? Så är det lagom nära för alla, och ganska mysig väg ner till Sjöbo om man kör genom flyinge/holmby 104:an då

Körning Onsdag 20/4 till Sjöborakan? Kaffe och kanelbulle + massa hojar och kanske en runda innan, och avsluta där?

Mötas upp på shellmacken i Gårdstånga? Tid??Vilka är på?

1. Abelseth
2. gr0dan?
3. Fii?
4. Javaguru

Här är en ganska bra sida där man kan få em liten uppfattning om vart polisen står:

http://www.ntf.se/skane/polisen/
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Hur ser helgen ut? Fredag/lördag/söndag?
Någon som känner för att ta ett initiativ? Jag hittar så jä#€ dåligt!
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Häng på imorron! ;)

Gärna gjort men stor killen fyller 9 på torsdag så imorgon är ännu en fixar dag... Men håll mig i loopen om någon känner för att gazza i helgen som sagt. Eventuellt kommer en galning ner från Göteborg. Tänkte lura ner honom i potthålen runt häckebergaring :)
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Gärna gjort men stor killen fyller 9 på torsdag så imorgon är ännu en fixar dag... Men håll mig i loopen om någon känner för att gazza i helgen som sagt. Eventuellt kommer en galning ner från Göteborg. Tänkte lura ner honom i potthålen runt häckebergaring :)

Hahaha låter riktigt nice =)
 

M.

Medlem
Gick med
5 Nov 2010
Ort
Lund
Hoj
BNW S1000XR
Hur ser helgen ut? Fredag/lördag/söndag?
Någon som känner för att ta ett initiativ? Jag hittar så jä#€ dåligt!

Jag kör gärna någon/några gånger i påsk, har inte riktigt koll på när jag kan ännu, men vi får se om det är fler som vill köra och när de kan.
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Dissar ni sjöborakan? :O De måste väl ha öppnat Cafét nu?

Kan väl mötas upp på Shellmacken i Gårdstånga? Så är det lagom nära för alla, och ganska mysig väg ner till Sjöbo om man kör genom flyinge/holmby 104:an då

Körning Onsdag 20/4 till Sjöborakan? Kaffe och kanelbulle + massa hojar och kanske en runda innan, och avsluta där?

Mötas upp på shellmacken i Gårdstånga? Tid??Vilka är på?

1. Abelseth
2. gr0dan?
3. Fii?
4. Javaguru
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Dissar ni sjöborakan? :O De måste väl ha öppnat Cafét nu?

Synd att ni är på fel sida av sjöborakan om man säger så, får ta egna trevliga vägar ditt om jag får rätt på ett litet knäppande ljud som började höras runt en mil hemifrån igår :(

Pratade lite med en av er igår (suzuki killen) om att det fanns ett intresse med att kanske ha en dag där man kör lite roliga vägar och sedan avslutar med en fin öppen yta för lite wheelie träning. Det kan ju givetvis finnas folk på den turen som bara vill titta på, ju fler ju roligare :)

låter det intressant här?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Dissar ni sjöborakan? :O De måste väl ha öppnat Cafét nu?

Det e väl ingen som dissar sjöborakan

... avslutar med en fin öppen yta för lite wheelie träning. Det kan ju givetvis finnas folk på den turen som bara vill titta på, ju fler ju roligare :)

låter det intressant här?

För mig är det wheelieträning varje gång jag tar på mig hjälmen
 
Last edited:

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Synd att ni är på fel sida av sjöborakan om man säger så, får ta egna trevliga vägar ditt om jag får rätt på ett litet knäppande ljud som började höras runt en mil hemifrån igår :(

Pratade lite med en av er igår (suzuki killen) om att det fanns ett intresse med att kanske ha en dag där man kör lite roliga vägar och sedan avslutar med en fin öppen yta för lite wheelie träning. Det kan ju givetvis finnas folk på den turen som bara vill titta på, ju fler ju roligare :)

låter det intressant här?

Ah det har du rätt i. Haha nä men va gött, hoppas du får rätt på missljudet. var sitter det någonstans? Är det varv-baserat eller har du det hela tiden oberoende på om det är under belastning eller på tomgång?
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Ah det har du rätt i. Haha nä men va gött, hoppas du får rätt på missljudet. var sitter det någonstans? Är det varv-baserat eller har du det hela tiden oberoende på om det är under belastning eller på tomgång?

Det kommer runt 4-5000 varv och ökar i hastighet relativt till varvet men endast upp till 7-8000 varv vad jag märkte igår. Hörs inte stillastående dock eller på tomgång. Ljudet är som ett knäppande, som ett metall lock till en sylt burk :D något som skakar?
Jag tycker det låter som ljudet kommer från främre delen av hojen, men om det är motorn, kylaren eller något annat kan jag inte bli klok på. :(
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top