Malmö samåkning

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Ort
Malmö
Hoj
BMW S1000XR -17
Då var det dags för oss i Malmö att starta en egen samåknings tråd, som vi kan skriva i och bestämma "träffar":tuttar och andra roliga events :tungan
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
pick a date :) annars är det onsdagsgazz på onsdag kan ju träffas före o samköra om någon är sugen
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Vi är några stycken som brukar träffas strax före kl 11 på söndagsförmiddagarna. Samling på Shell-Lockarp och sedan en runda genom Häckeberga och vidare mot Gazaremsan.

Det hade varit skoj om vi Malmöiter samlades vid 17-tiden på onsdagarna och mini-gazzade mot S-torp. Samling på Stortorget alt Mobilias parkering.
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
låter bra ses nästa söndag då :)

blir inte stortorget rätt tight om man blir många? mobilia är kasst när mobilia inte har stängt, finns ju torso parkering vid skateparken samt kanske statoil midhem
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
låter bra ses nästa söndag då :)

blir inte stortorget rätt tight om man blir många? mobilia är kasst när mobilia inte har stängt, finns ju torso parkering vid skateparken samt kanske statoil midhem


Ok, de onsdagar jag kör hoj till jobbet blir det Midhem kl 1645.
Oftast kör jag dock bil och åker hemom o byter.

Du (och alla andra) är hjärtligt välkommen/na på söndagarna.
Tempot är ungefär som en mellangrupp fr S-torp. Alla bör vara beredda på att få ta täten ibland.
Vissa lördagar tar jag en sväng förbi samma plats och vid samma tid för att kolla om någon är på g.

Om andan faller på, vädret är ok och tid finnes så gazzar jag gärna någon annan kväll i veckan också (måndag-tisdag eller torsdag-fredag). Vi skulle ju kunna ha ett stående gazz dagligen kl 17 fr Shell-Lockarp. Den som e sugen kör dit, finns det någon/några där så blir det gazz, i annat fall få man väl gazza solo.
 
Last edited:

Solid snake

Guest
Håll er undan från Häckeberga, thats our turf!

Ni kan trecka på motorvägen istället, för det är det som svänger mest runt malmö. :rofl
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Håll er undan från Häckeberga, thats our turf!

Ni kan trecka på motorvägen istället, för det är det som svänger mest runt malmö. :rofl

"Stånka Power" , låter lite bonnigt :D Klart att du värnar om ditt revir på vischan. Men inte ska du vara ledsen, du är också välkommen till Malmö-gazzen :pannkyss , trots att du egentligen valt bort oss radfyror :tungan
 

Solid snake

Guest
"Stånka Power" , låter lite bonnigt :D Klart att du värnar om ditt revir på vischan. Men inte ska du vara ledsen, du är också välkommen till Malmö-gazzen :pannkyss , trots att du egentligen valt bort oss radfyror :tungan
Lätt, stånka is the shit, eller veetvinn.

Radfyra funkar, fast inte förräns man är över 8000rpm.
 

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Ort
Malmö
Hoj
BMW S1000XR -17
Vi skulle ju kunna ha ett stående gazz dagligen kl 17 fr Shell-Lockarp. Den som e sugen kör dit, finns det någon/några där så blir det gazz, i annat fall få man väl gazza solo.

Tycker att det låter som en strålande idé:tummenupp däremot så tycker jag att kl 17 är lite sent.
Vad brukar folket göra på lördagar vid lunchtid? är inte det en ganska passande tid?
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Tycker att det låter som en strålande idé:tummenupp däremot så tycker jag att kl 17 är lite sent.
Vad brukar folket göra på lördagar vid lunchtid? är inte det en ganska passande tid?


Ok, då kör vi ett förtydligande.

Lockarpsgazz:
Måndagar kl 1700
Tisdagar kl 1700
Torsdagar kl 1700
Lördagar kl 1100
Söndagar kl 1100
Den som vill o kan dyker upp.
Själv kommer jag när vädret tillåter och tiden räcker till.

Onsdagar:
Samåkning till S-torp fr Midhem kl 1645.
Jag dyker upp de onsdagar jag kör hoj till jobbet. Dessvärre långt ifrån alla onsdagar. Men i S-torp är jag oftast på plats.

Fredagar är oftast hoj-lediga för min del.
Kl 17 funkar för de flesta på vardagar, om vi sätter tiden före 17 så
kommer många inte att hinna pga jobb.

Tiderna ovan borde klistras in i en sticky överst i tråden.
Kanske någon snäll moderator vill fixa?
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
kör ner o kollar om där är någon som är sugen på köra idag måndag

känns lite "overkill" med körning varjedag
 
Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
kör ner o kollar om där är någon som är sugen på köra idag måndag

känns lite "overkill" med körning varjedag

Men det är ju just så det skulle kunna funka. Om man ska ut o köra så kan man ju lika bra ta en sväng om samlingsplatsen. Finns det någon där så är det väl bra, om inte så har man ju inte förlorat något.

I morgon tisdag tänkte jag köra en runda efter jobbet. Ska försöka komma loss lite tidigare. Nån som e sugen redan vid 16-16.30 tiden?
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
kör ner o kollar om där är någon som är sugen på köra idag måndag

känns lite "overkill" med körning varjedag

Men det är ju just så det skulle kunna funka. Om man ska ut o köra så kan man ju lika bra ta en sväng om samlingsplatsen. Finns det någon där så är det väl bra, om inte så har man ju inte förlorat något.

I morgon tisdag tänkte jag köra en runda efter jobbet. Ska försöka komma loss lite tidigare. Nån som e sugen redan vid 16-16.30 tiden?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top