Nyinflyttad göteborgare + Garageplats Söder?

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
Goddagens!

Tänkte meddela min närvaro på nåt sätt som nyinflyttad göteborgare.
Please be kind.

Har åkt en hel del med SH-folk i Göteborg de senaste åren, men är fullständigt naken på kunskap när det gäller rutiner och etikett för åkningen här... :)

Så, vad gäller? Jo, jag ska läsa runt lite i trådarna också, men nån kanske kan ge lite quick tips?

Sen är jag på jakt efter garage-/mek-/dekaltrimmarplats på Söder, kan tänka mig att dela nästan vad som helst bara det är under tak och till rimligt pris. Bor mitt på Söder nära skrapan. Anyone?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Välkommen hit! :hej

Utanför McDonalds på Sveavägen träffas en massa posörer å går å spänner sig i sina moderiktiga och färgmatchade ställ. Sen finns det enbart och endast två hojvägar här, det är Bulten och Bogesund. Där är det dock fri fart och dom som bor där och klagar på hojar i 200 blås 1m från deras staket anses vara dumma i huvudet :tummenupp
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
VIK HÄDAN SILLSTRYPARE!

närå, men fimpa svea om du inte e fikaracer, sikta på rundorna uppe i Roslagen, oslagbara.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Kom med i kväll på den lugna körningen och sen blir de ju på onsdagar :)
Som avslutats på McDonals på Sveavägen. ;)
De finns alltid nån tråd här om gruppkörningar som du kan hänga med på.


Ja välkommen upp till andra sidan ;)
:D
 

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
Sveavägen har jag förstått gäller om man vill cruisa och stå still. Inte riktigt min påse, gillar öppna "B-roads" utan rullgrus och traktorer... :tummenupp

Ska hålla koll i gruppåkartrådarna.

Roslagen säger ni, nån som kan ge lite konkreta tips för en som inte varit utanför Söder knappt och definitivt inte utanför tullarna än...? :)
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Sveavägen har jag förstått gäller om man vill cruisa och stå still. Inte riktigt min påse, gillar öppna "B-roads" utan rullgrus och traktorer... :tummenupp

Ska hålla koll i gruppåkartrådarna.

Roslagen säger ni, nån som kan ge lite konkreta tips för en som inte varit utanför Söder knappt och definitivt inte utanför tullarna än...? :)

E18 Norrut mot Nortällje. Efter Täby håller du utkik efter Vaxholmskylten. Väl på väg mot Vaxholm så håller utkik efter skylt in till höger som det står Bogesundsvägen på.

Det är en av de bättre vägarna i området. Åk den! När du kommer fram till Vaxholm sväng höger vid T korset (vid Statoil) och åk ner till Kajen/Centrum. Följ vägen längs vattnet (vid Shell) till en rondell. Där kommer du garanterat att se hojåkare parkerade om det inte är -14 och drivis. Sen åker du samma väg tillbaka. Det finns en hel hög med vägar i krokarna men det är ett bra första projekt.
 

IronMike

Guest
Roslagen säger ni, nån som kan ge lite konkreta tips för en som inte varit utanför Söder knappt och definitivt inte utanför tullarna än...? :)

Haka på lite körningar? ...vi är ett gäng som ska ut imorrn t ex, shell globen kl 17. Färden går söderut, slingerbulten, södertörn runtomkring mm. Ev runt nykvarn/gnesta/järna.

Roslagen är också bra, men för knixigt för min smak. Bogesund vid Vaxholm är fin, men jag föredrar bulten (högre hastigheter)... En rikgit trevlig väg norrort är dock åkersberga-brottby :tummenupp

:tummenupp
 

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
E18 Norrut mot Nortällje. Efter Täby håller du utkik efter Vaxholmskylten. Väl på väg mot Vaxholm så håller utkik efter skylt in till höger som det står Bogesundsvägen på... bla bla massa text

Grymt, ska undersökas å det snaraste! Tack för detaljerad beskrivning.

Ska bara transportera upp moppen, sitter i ett grått Gbg just nu...

Haka på lite körningar?

Ska haka på så fort jag är varm i kläderna... och har hojen på plats. :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top