Trots flera fritidsgårdar, konstgräsplaner och olika kvällsaktiviteter

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det här är fan för bra för att vara sant. :D

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=763565

Några sköna citat ur artikeln:


  • Ordningsvakter har jagats med järnrör, stenar och cyklar har kastas mot bussar.
  • en Tenstabo fått sitt vardagsrumsfönster krossat åtta gånger under vårvintern
  • Det kanske 30-talet personer som enligt polis och fältare står för skadegörelsen är mellan 10 och 20 år.
  • "Lekar" som går ut på att våga utmana auktoriteter som lärare, bibliotekspersonal och fritidsledare förekommer. Den som backar ur först riskerar stryk.
  • I lördags hade Hjulstaskolan föräldrakonferens. Skolan har 370 elever, 20 föräldrar kom. - Men vi får inte ge upp för det.
  • Trots flera fritidsgårdar, konstgräsplaner och olika kvällsaktiviteter är bristen på tillit mellan vuxenvärlden och de unga stor.
  • Jag tror vi måste skapa mer förståelse kring den situation de lever i, säger Eva-Britt Leander, enhetschef för fältarna.
  • den somaliska folkgruppen av många i stadsdelen pekats ut som "skyldig", då flera av de unga "ligisterna" har somalisk bakgrund.


Så, hur löser man sådant här? Jag har en utmärkt lösning, spö åt ligisterna och utvisning av dem och deras familjer. Om det inte hjälper: mer spö och fler utvisningar. :yoparty

Några beprövade och tydligen framgångsrika internationellt erkända metoder:

dailymail_humanshield.jpg


[YOUTUBE-ID]bDCQMXNynMg[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag röstar för krav på "körkort" för att få skaffa barn.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Var inte så negativ och trångsynt. Det är väl kul med nya influenser? :banana

Jag har rest väldigt mycket och sett väldigt många hörn av vår värld. Jag brukar säga att ju mer jag har sett av världen desto mer gillar jag Sverige.

Jag vill inte säga tvärtom.
 

Paradoxy

Guest
Haha, jag kan inte sluta skratta. "Men vi får inte ge upp för det." och "Trots flera fritidsgårdar, konstgräsplaner och olika kvällsaktiviteter" :tummenupp
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Flera fitidsgårdar och lekplatser. Gratis godis varje dag. Fler lärarlösa lektioner. Tilldelning av fem stenar varje dag att användas för krossning av särskilt tilldelade fönsterrutor. Finns närpoliser eller dylikt så avskaffa dem omedelbart. De oroar ju bara de stackars barnen onödigtvis. Det gäller att undvika orosmoment i tillvaron som kan trigga barnens sämre sidor.:tummenupp
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Är det bara jag som är trött på alla dessa trådar på SH...? Detta är väl ett motorcykelforum och inget annat.

Tyckar man gott kan förpassa alla dessa diskussioner till tex. Flashback

..eller till "Överflödiga diskussioner"? Är det NÅGON av trådarna i den här delen som är hojrelaterade? Njet.
 

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
Var inte sån nu Markus:pannkyss . Du vet väl att utan dem hade vi bara varit ett tråkigt stelt folk. "Vi har ju bara sådana töntiga saker som midsommar och sånt" som Mona Muslim myntade.

Aldrig kännt mig så berikad som när jag blev utsatt för ett rånförsök och knivhuggen av ett gäng "nysvenskar".:kryckor

Heja mångkulturen!:banana
 

Gabor

Guest
Det är väl bra att dessa får ha egna stadsdelar, då vet man ju vart man inte ska åka.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
...och där kröp smygrassen fram hos folk. Det handlar om uppfostran. Om det har med muslimska fundamentalister eller kicki, bettan, lotta, ancha som skaffade barn som 17-åringar med en kåkfarare och en hyra på 5 tusen spänn har inte med saken att göra. Varje frisk människa kan växa upp till att bli en hygglo prick,
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
"I lördags hade Hjulstaskolan föräldrakonferens. Skolan har 370 elever, 20 föräldrar kom. - Men vi får inte ge upp för det."

Vem är det som säger att det inte var alla föräldrar då :va
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Denna meningen tyckte jag var pittoresk:
Sätt fast dem någon gång, muttrar Marwan Saliba i Gott Gott-grillen.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Är övertygad om att uppforstran av barn är samma som uppfostran av hundar. En bestämd hand, tydligt ledarskap och verkställa konsekvenser, inte bara hota med dem. Det är något som anses som fult, men har man gjort ett medvetet felaktigt val, så ska det märkas. Att bygga ex. ett "ungdomens hus", som konsekvens av skadegörelse är både naivt och kontraproduktivt. Då lär barn sig att man "får sin vilja igenom" om man bara är jobbig nog. Idioti.
Sen att bränt barn skyr elden må vara sant, men aga är kanske inte rätt sätt.. Samma sak som att jag aldrig skulle slå hunden.
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
...och där kröp smygrassen fram hos folk. Det handlar om uppfostran. Om det har med muslimska fundamentalister eller kicki, bettan, lotta, ancha som skaffade barn som 17-åringar med en kåkfarare och en hyra på 5 tusen spänn har inte med saken att göra. Varje frisk människa kan växa upp till att bli en hygglo prick,
Exakt! Det är bara en slump att föräldrar som inte kan uppfostra bor i södra Järva eller norra Botkyrka. En slump, hör ni det jefla rassar! :mad:
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Exakt! Det är bara en slump att föräldrar som inte kan uppfostra bor i södra Järva eller norra Botkyrka. En slump, hör ni det jefla rassar! :mad:

Det bästa vore om ALLA på hela jorden vore etniska svenskar, för då skulle inga brott begås. :mad:

Antingen får vi arier knulla mer med varandra, eller börja döda de andra i större utsträckning. Kanske både och!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top