Donken Svea 12:30 20/4

insekten

Guest
Tänkte kolla hur intresset är för köra lite hoj idag.
Träffas mellan 12:30-13 på Donken svea och sen kanske en liten tripp modell Bogan,svinninge,brottby,furusundsvägen sen via Rö mot väsby som avslutning.
Ett förslag men är öppen för fler ideer.

Kanske börja med att sticka ut till AVA o kolla på deras lilla uppvisning som dom kör mellan 12-15.
 
Last edited:

insekten

Guest

Jag brukar göra så här att om nån vill köra högttempo vissa sträckor så helt ok men att man då väntar in resten längre fram.
Som tex om nån vill köra bogan i lite högre tempo får han dra iväg i förhand och vänta in dom andra vid statoil typ..är det längre sträcka kan man vänta med jämna mellanrum.
Men det handlar om att ha kul o köra i sitt EGNA tempo inte köra över sin förmåga. det ska vara kul för alla oavsett vad man har för tempo.
Blire många som kör så kan man dela upp sig i grupper så ingen åker ensammen eller hamnar på efterkälken.

Svaret på din fråga blir. det tempo du själv trivs med.
 

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Jag dyker upp trots att mitt tempo är lågt. :)
Spana efter en skruttig fighter-Blade (vit tank, kolfiberbakdel och döskalle fram)
Är gravrostig som satan.
 

insekten

Guest
Uppvisningen är precis utanför huset.
Jag kör inte,bara tittar på :)

Ahh just det, det va ett par finnar som skulle köra va?
Hörde att dom skulle vara rätt vassa.
Kanske svänger förbi där då om intresset finns bland dom som ska med ut.
 
Last edited:

insekten

Guest
Tack för idag!
Det va jätte trevligt sällskap och hoppas ni inte va missnöjda med turen eller tempot.
Tyvärr så fick vi lite haveri innan vi alla hann komma ut till Furusund men vi som till slut åkte ut dit hade en kanon trevlig kväll med korv i solen och sen en tur via Norrtälje,Finsta, södertjära vägen och sen Gottröra till väsby som avslut.

Ev blire ny tur nästa helg om det inte blir nån kväll i veckan ..men då blire bara liten kortis i sthlms närhet.

Stort tack för all hjälp och sammanhållningen trots haveriet.:)
 

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007
Tack för idag!
Det va jätte trevligt sällskap och hoppas ni inte va missnöjda med turen eller tempot.
Tyvärr så fick vi lite haveri innan vi alla hann komma ut till Furusund men vi som till slut åkte ut dit hade en kanon trevlig kväll med korv i solen och sen en tur via Norrtälje,Finsta, södertjära vägen och sen Gottröra till väsby som avslut.

Ev blire ny tur nästa helg om det inte blir nån kväll i veckan ..men då blire bara liten kortis i sthlms närhet.

Stort tack för all hjälp och sammanhållningen trots haveriet.:)

Bla bla bla... :mad:

Vi som stannade kvar hade också en trevlig stund med fika och skitsnack i gräset :p Med trevligt sällskap blir även trista händelser lättare :tummenupp Ses väl på vägarna om några veckor igen
 

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Det var trevligt, bra tur i eget tempo efter fina vägar.
Tråkigt med kaninens maskin bara, men shit happens. :)

Försökte ladda upp lite bilder här från dagen, men jag fick något felmeddelande och är sådär måttligt intresserad/kunnig på datorer.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Bla bla bla... :mad:

Vi som stannade kvar hade också en trevlig stund med fika och skitsnack i gräset :p Med trevligt sällskap blir även trista händelser lättare :tummenupp Ses väl på vägarna om några veckor igen

Din lilla finnkanin! Nu ska du inte vara sån! Du vart ju räddad av en kvinna på sin vita springare som kom till din undsättning :)
Varfan fick ni fikat ifrån? Var det nån som stannade och sålde? Eller hittade ni fikabrödet i diket:tungan ?
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Bla bla bla... :mad:

Vi som stannade kvar hade också en trevlig stund med fika och skitsnack i gräset :p Med trevligt sällskap blir även trista händelser lättare :tummenupp Ses väl på vägarna om några veckor igen

Du får en påse gamla skorpor och en hela ful-wirre för den där harven! Bestäm dig innan jag hinner ändra mig.
 

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007
Din lilla finnkanin! Nu ska du inte vara sån! Du vart ju räddad av en kvinna på sin vita springare som kom till din undsättning :)
Varfan fick ni fikat ifrån? Var det nån som stannade och sålde? Eller hittade ni fikabrödet i diket:tungan ?

:tungan

sir-väs var sjysst och körde bort och shoppade, jag bjöd på finska pinnar..

Du får en påse gamla skorpor och en hela ful-wirre för den där harven! Bestäm dig innan jag hinner ändra mig.

:arsele Min hoj är unik och mycket värdefull!
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Det var en kul tur grabbs (och dam).

Synd på haveriet, mannen. Det var INGE roligt. Synd att vi inte kunde fixa det på plats, men det kändes som att det behövdes mer kunskap än det lilla jag har i bakfickan.

Tillochmed JAG lyckades iallafall undvika att fälla kommentaren om japanska hojar och tillförlitlighet, men jag var tvungen att bita HÅRT i tungan! :D

Annars var det ett trevligt gäng. Lite väl högt tempo, men det var premiärturen för mig, så jag tog det hyfsat piano. Vissa drog iväg som skjutna ur en kanon och hade redan hunnit vänta ganska länge när svansen på karavanen kom.
 
Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Det var en kul tur grabbs (och dam).

Synd på haveriet, mannen. Det var INGE roligt. Synd att vi inte kunde fixa det på plats, men det kändes som att det behövdes mer kunskap än det lilla jag har i bakfickan.

Tillochmed JAG lyckades iallafall undvika att fälla kommentaren om japanska hojar och tillförlitlighet, men jag var tvungen att bita HÅRT i tungan! :D

Annars var det ett trevligt gäng. Lite väl högt tempo, men det var premiärturen för mig, så jag tog det hyfsat piano. Vissa drog iväg som skjutna ur en kanon och hade redan hunnit vänta ganska länge när svansen på karavanen kom.


Högt tempo kanske det var men vi väntade ju in alla överallt, vi som har kört sedan i november då och då och jag som dessutom hade två bandagar i ryggen kanske inte kände oss lika ringrostiga av fullt förståeliga skäl:tummenupp
Ja det var surt för Kaninen, den hojen är ett riktigt måndagsex!
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Högt tempo kanske det var men vi väntade ju in alla överallt, vi som har kört sedan i november då och då och jag som dessutom hade två bandagar i ryggen kanske inte kände oss lika ringrostiga av fullt förståeliga skäl:tummenupp
Ja det var surt för Kaninen, den hojen är ett riktigt måndagsex!


Helt klart! Som jag sade innan vi pös från Sveavägen så är jag ringrostig och alla höll ju helt klart sitt egna tempo, precis som det ska vara på samkörningarna

Jag hade iallafall jättetrevligt och kommer helt klart att hänga på igen när tillfälle ges. Förhoppningsvis så är man mindre ringrostig då.

För övrigt kan jag säga att jag har alltid varit lite blasé över det evinnerliga tjatet om "bra tjut" från rad4:eek:rna, men Insektens Gixxer lät j*vligt coolt. :yoparty
 

insekten

Guest
Helt klart! Som jag sade innan vi pös från Sveavägen så är jag ringrostig och alla höll ju helt klart sitt egna tempo, precis som det ska vara på samkörningarna

Jag hade iallafall jättetrevligt och kommer helt klart att hänga på igen när tillfälle ges. Förhoppningsvis så är man mindre ringrostig då.

För övrigt kan jag säga att jag har alltid varit lite blasé över det evinnerliga tjatet om "bra tjut" från rad4:eek:rna, men Insektens Gixxer lät j*vligt coolt. :yoparty


Vi försökte undvika att hålla ihop gruppen för mycket då det lätt att man faller för gruppens tempo o kör över sin förmåga.
Jag är iallafall jättenöjd med er som hakade på och kör gärna ihop med er igen.

Håll ögonen öppna efter postningar om körning från mig eller gumman.

Jasså du gillade ljudet ur lilla bettan..hon kan skrika högt när man drar henne i svansen :yoparty
Din lilla Ducce lät ju inte heller helt fel när du drog iväg från haveri platsen.
håll dig ur diket så syns vi snart igen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top