Fabbe o Lion - Vi är många som tänker på er!

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Shit, vet inte vad jag ska säga.. sitter här småchockad och kall. Kände ingen av dem men snackat lite med Fabbe via SH.com. Blir läskigt påmind om hur lätt ett liv kan spillas när man utövar denna roliga hobby.
Vila i frid, bägge två.. Tankar går till vänner och familj.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Alltid lika tråkigt när vägen tar slut....Men det gör den alltid. Den är bara olika lång.

Vi ses
 

IronMike

Guest
Nä fyfan vad hemskt :(

Obegripligt på något vis, men samtidigt skrämmande. Man har ju själv åkt hoj med kompis på annan hoj, livet leker, andra sekunden blir det ett oändligt mörker.

Kondoleanser från Stockholm. tänder ett ljus här - ett ljus för 3 döda på motorcykel idag lördag 19/4 :gråta ...oavsett hur mkt säsong som varit eller kommas skall - tragiskt, och det enda positiva i detta, var om fler skulle bli berörda, tänka till, kanske undvika kommande olyckor.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Sitter här tom och det känns verkligen overkligt att ha suttit här och läs en massa fabbe har skrivit i detta forum och sedan höra det tråkiga som hänt.

Vila i frid grabbar
 

Birdiegbg

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
HD
Det är dessa tillfällen man tvilvlar på sitt val av Mc Lärare. Hade Fabbe som elev på mc. boys.... RIP.... Stefan
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Hej då mina vänner...ni kommer alltid att finnas kvar hos mig för den vänskap och glädje ni gav mig! :gråta
 

Bifogat

  • Fabbe2.jpg
    Fabbe2.jpg
    217.5 KB · Visningar: 690
  • Nino2.jpg
    Nino2.jpg
    218.1 KB · Visningar: 637
Last edited:

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Ort
typ mitt i Stan (Gbg)
Hoj
Husa 650
finner inga ord till detta som hänt,

vi var ju odödliga och det händer inte oss eller någon i närheten.

Fabbe var en väldigt nära vän och kommer alltid minnas honom.

kom precis ifrån sjukhuset, har varit där och sett honom en sista gång.
det jobbigaste var att träffa hans bror som är en längre kopia av fabian.
Och hans mamma.

Saknar honom redan!


Nino kände jag inte så väl men han var en väldigt trevlig och schyst gubbe.
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Fick ett Sms på mobilen när jag stod och jobbade i natt, det löd ungefär såhär -"Förarna till R1:an och Gixxern som vi mötte på tappen dog, strax efter att vi åkt åt olika håll." Hela kvällen har jag stott som förstelnad i baren, jag kunde knappt jobba. Även att jag inte kände killarna, men hade träffat dom ett par gånger igenom sporthoj så växte en stor klump i halsen. Jag började må illa och fick rysningar i hela kroppen. Fan! vi stod ju hela gänget vid statoil-tappen förut idag och alla skrattade och var glada, och Fabbe pratade om vart ni skulle köra i morgon. Sen skildes våra vägar och vi åkte åt olika håll...... Hela kvällen har mina tankar vandrat till er grabbar, det har inte gått en sekund utan att ja tänkt på vad som hänt, hur det kan ha hänt och hur man leker med döden när man sitter på hojen.
Jag måste få skriva av mig här för ja vill verkligen visa att ja bryr mig och att mina tankar även går till era familjer och nära vänner. Hoppas ni har det bra där ni är nu och vila i frid.
 

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Jag var rätt säker på att det var Fabbe jag såg i Tingstadstunneln när jag var påväg till jobbet runt 15:00 i torsdags. Har aldrig träffat honom, men jag kände igen hans gixxer från bilderna på sporthoj.com.
Känns lite overkligt, då man har kunnat koppla en annan forum användare på sporthoj.com till verkligheten så läser man just här också att han har omkommit på ett sätt som i allra högsta grad kan hända en själv.
Vårt gemensamma intresse är det som fört oss till detta forum, vissa, som mig t.ex. surfar forumet dagligen i en eller två timmar, fast vi knappt syns till, men det betyder inte att vi inte känner till er.
RIP Fabbe och Lion, ni är i himlen nu, där ni kan köra hoj i ljuvligt solsken, dagarna i ända.
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Fy vad tråkigt kände ingen av dom men läst ganske många inlägg från Fabbe kan bara beklaga tycker verkligen synd om deras anhöriga miste en kompis i en bilolcka för snart 10 årsen e fruktansvärt.
 

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxern såld :(
Sov gott killar! Jag får så oerhört ont i magen när jag läser om detta, va just detta som fick mig att låta hojen stå mkt förra säsongen :(
Hoppas ni har det bra där ni är, massa tankar till familj och vänner. Va starka!
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Det är dessa tillfällen man tvilvlar på sitt val av Mc Lärare. Hade Fabbe som elev på mc. boys.... RIP.... Stefan
Nej, tvivla inte....

Fabbe älskade sin hoj över allt annat, och hade inte du hjälpt honom med kortet så hade han kört utan fortfarande...
Fabbe må ta sig friheter, men han visste vad som va rätt och fel, och i det här fallet så älskade han det.

Missförstå mig inte, jag sitter här och gråter floder, men innerst inne så visste jag att det förmodligen skulle hända nån gång, men när det än händer så är det fruktansvärt.
Både Fabbe och Lion dog när de gjortde det dem älskade mest av allt här i livet, jag tror ingen av dem är olycklig där uppe i himlen nu heller...

Jag sänder många många tankar och tårar till dem, och deras annhöriga.


Nu måste jag samla mina tankar mer innan jag skriver igen.

/Stephanie
 

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Jag finner inga ord, detta som har hänt är så otäckt och overkligt.

Lycka till på vägen Fabbe och Lion.
Vila i frid.
 

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Kramfors
Hoj
2005, KTM 640 SM
V.i.f

En tanke till dom anhöriga. Usch vilken tråkig start på våran mc säsong detta blev...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top