Bra repor i norra Stockholm

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Tjenixen ni som bor i norra sthlm har ni några bra tips på fina vägar här dvs många kurvor och bra sikt.

Själv bor jag i Kungsängen och brukar glida ut mot Lindormsnäs och Ådö för att träna kurvtagning. Helt ok för mig dock lite kort så nu letar jag efter nya vägar men har inte riktigt tid att köra runt och söka.

Ni kan väl fylla på så kan alla prova på andras pärlor.

//Dafe
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
rör dig mot Gottröra, Brottby, Å-berga å Norrtälje/Rimbo så finns de gott om slingerväg.
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Det finns måånga sköna mil att köra här. En bit som är ganska utmanande är mellan Hagby och Vallentuna. Krokig och dan. :yoparty
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Ut o kör själv o leta vägar.
Bästa sättet o lära sig hitta! :tummenupp
Se till o ha full tank bara!
 

watzen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Ort
solna
Hoj
2003, Honda CB900F
Är den? Har inte kört den sedan sensommaren.

Jag körde också den sensommaren och tyckte den var rolig(med trafikskola). Men sen nu i vår körde jag bogesundsvägen :yoparty, och sen på väg hem tänkte jag ta Skålhamravägen. Men det gick knappt inte att gazza p.g.a. den knöliga vägen. :mad:.
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Jag körde också den sensommaren och tyckte den var rolig(med trafikskola). Men sen nu i vår körde jag bogesundsvägen :yoparty, och sen på väg hem tänkte jag ta Skålhamravägen. Men det gick knappt inte att gazza p.g.a. den knöliga vägen. :mad:.

Tog Skålhamravägen hem med b*l och du har rätt. Helt sönderkörd. Trist på en annars bra hojväg.
 

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
Åk med på onsdags rundorna på norrsidan när dom drar igång. man samlas vid donken väsby.

Då får du åka några bra vägar som du sedan kan utforska själv runt om.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Bor du i Kungsängen så har du ju alltid vägarna mot skokloster o liknande.

Fordonsutbildningen från Livgardet kör ofta dära. Tror det är avklarat för årets första nykomlingar. Men be aware! Det kommer med största sannolikhet sjukt många stora gröna bilar dit under sommaren/sensommaren. De leker väldigt mycket, så fel fil i för hög hastighet från deras sida är en vanlig grej...
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Fordonsutbildningen från Livgardet kör ofta dära. Tror det är avklarat för årets första nykomlingar. Men be aware! Det kommer med största sannolikhet sjukt många stora gröna bilar dit under sommaren/sensommaren. De leker väldigt mycket, så fel fil i för hög hastighet från deras sida är en vanlig grej...

Åh fan. Man tackar för varningen
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
E18 Norrtäljevägen, sväng av Riala och sikta på Roslags-Kulla. Enormt skön väg. Se dock upp för vägbygget vid jordbrottet. Där är det grusigt. Stanna till vid sjön Lagarn. Puttra vidare till Wira bruk. Ta en fika. Rulla vidare nån kilometer för att sedan välja att åka upp mot Norrtälje eller rulla neråt Åkersberga.

:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top