Nostalgitråden !!

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Vad säger ni om Luvtröja Munkjacka Bomber jacka o SUPER LOOOSE eller MEGA LOOSE..
Vanilla ice o Hello Africa. :tuttar

Eller varför inte lite 80-tal.
Sne tofs med spets band, vit plisserad kjol, blå mascara, rosa hängslen...:yoparty
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:va -80 talet sög då och de suger lika mycke nu. Fan de ser så löjligt ut på vuxet folk :D

Tacka vet jag alla synthare som fanns på den tiden och gjorde allt lite mer jämnställt i färger :D
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Vissa saker sög hårt redan på 80talet det är sant, men det fanns mycket som var bättre oxå.

* Jag var lite yngre
* Besinen var billigare
* Hojförsäkringen var överkomlig
Ja det var ungefär det ja.....
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Avd barnprogramsnostalgi: Hedvig och ugglan i "Från A till Ö"!:yoparty


Kommer ihåg när 100:- soppa räckte till att ta bilen Stockholm -> Linköping, nu kommer jag till Södertälje för 100:- och där vill man ju inte få soppatorsk...

/Danne

JAG kommer ihåg när farsan satte en 5 liters jeepdunk i ena handen på en, och en tia i den andra....Man traskade till macken, fyllde dunken med prima blyad 96 oktan, köpte en Aftonbladet åt gubben och ÄNDÅ räckte det till lite godis med....Those where the days...
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Avd barnprogramsnostalgi: Hedvig och ugglan i "Från A till Ö"!:yoparty

:D Den går i repris på nån kanal, en väninnas tvillingar (nu 6 år gamla) tittar på de :)


JAG kommer ihåg när farsan satte en 5 liters jeepdunk i ena handen på en, och en tia i den andra....Man traskade till macken, fyllde dunken med prima blyad 96 oktan, köpte en Aftonbladet åt gubben och ÄNDÅ räckte det till lite godis med....Those where the days...

:7peta jo men nu vet vi ju redan att du är lite äldre än alla andra redan :D
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
:D Den går i repris på nån kanal, en väninnas tvillingar (nu 6 år gamla) tittar på de :)




:7peta jo men nu vet vi ju redan att du är lite äldre än alla andra redan :D


Hörru ditt jevvla lilla blöjeksem, nu ska du passa dig så inte farbror knyter om haklappen din till munkavle så det blir tyst på ditt sinnesförvirrade yrande!:arsele
 

sportbike

Guest
Vem minns nostalgo-hoj-tillbehör ?
Som till exempel den kombinerade nummerskylt-och-bygellås-hållaren,som skramlade som ett tomt oljefat när man körde ?
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Vem minns nostalgo-hoj-tillbehör ?
Som till exempel den kombinerade nummerskylt-och-bygellås-hållaren,som skramlade som ett tomt oljefat när man körde ?

hahah, visst fan, såna fanns det ju! Och ett helrensat Jardine 4-1 dränkte skramlet effektivt.:fakta
 

sportbike

Guest
eller Rask tilbakaflyttat som alla skulle ha,riktigt dassig passform,men ballt.
Då.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
I början av 80-talet sprejade man "mök-sprej" från Buttriks i arslet på tjejerna i plugget på skoj. Skitkul eftersom man ändå var för ung för att fatta termer som ligga, osv. En förbannad böna blev resultatet, och det var väl definitionen på kul på den tiden. Minns även en del bus med äggmöksdoftande kapslar från samma ställe... Minns ni dem?
 

Dr.Bike

Guest
Avd barnprogramsnostalgi: Hedvig och ugglan i "Från A till Ö"!:yoparty




JAG kommer ihåg när farsan satte en 5 liters jeepdunk i ena handen på en, och en tia i den andra....Man traskade till macken, fyllde dunken med prima blyad 96 oktan, köpte en Aftonbladet åt gubben och ÄNDÅ räckte det till lite godis med....Those where the days...

Bah!
Är du ung herr Erik läspe och halte!
MIN tid så fick man en TVÅKRONA, som man köpte en säck potatis för, en strut bröstsocker, och en ask BILL till morsan!
ÄNDÅ räckte pengarna som blev över till att tanka moppen full!
:hihi


En länk oxå från mig till er - Fablernas värld!
Ett avsnitt där Charles murmeldjur går vilse i "Läskiga skogen!!!" :skrämd

http://www.youtube.com/watch?v=mgaQDYHIK-E
 
Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Bah!
Är du ung herr Erik läspe och halte!
MIN tid så fick man en TVÅKRONA, som man köpte en säck potatis för, en strut bröstsocker, och en ask BILL till morsan!
ÄNDÅ räckte pengarna som blev över till att tanka moppen full!
:hihi

...oh, you lucky bastards. We lived at the bottom of the lake. :D
 
Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Bah!
Är du ung herr Erik läspe och halte!
MIN tid så fick man en TVÅKRONA, som man köpte en säck potatis för, en strut bröstsocker, och en ask BILL till morsan!
ÄNDÅ räckte pengarna som blev över till att tanka moppen full!
:hihi

:va Hur gammal är du?

tvåkronor och bröstsocker är ju bara något man hör de gamla snacka om :hihi


Men Fablernas värld var något som även visades när jag var liten :)
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Drutten och Gena !

Ååååhhhh. Den gick i Estland oxå så lite nostalgi kan det bli för mig med. Hihi.
Svårt att vara nostalgisk över grejer när man flyttade till Sverige för 12 år sedan. Haha.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Hörru ditt jevvla lilla blöjeksem, nu ska du passa dig så inte farbror knyter om haklappen din till munkavle så det blir tyst på ditt sinnesförvirrade yrande!:arsele

:D du menar att jag ska gör som du och gömma mej i buffen :tungan
Men vi gillar ju höra hur de var för i tiden när ni var små ;)

eller Rask tilbakaflyttat som alla skulle ha,riktigt dassig passform,men ballt.
Då.

:7peta :va är du SÅ gammal som lorden ;) :D Sånt där fans när jag var väääälldigt liten ju :D :rolleyes:

I början av 80-talet sprejade man "mök-sprej" från Buttriks i arslet på tjejerna i plugget på skoj. Skitkul eftersom man ändå var för ung för att fatta termer som ligga, osv. En förbannad böna blev resultatet, och det var väl definitionen på kul på den tiden. Minns även en del bus med äggmöksdoftande kapslar från samma ställe... Minns ni dem?

ååååå stinkbomber man köpte på maknaden å slängde in bland folk :D
:va mmm undra alltid varför de vart så arga när de börja lukta :D

Linus på linjen. Bara musiken gör en nostalgisk. Den truddilutten käns igen direkt.

Här är ett bra exempel.

http://www.youtube.com/watch?v=YDt1W6ORHZA

:) Anslagstavlan och sen har vi hu morgonrock som gick på lördagmornar för oss yngre :)

Ååååhhhh. Den gick i Estland oxå så lite nostalgi kan det bli för mig med. Hihi.
Svårt att vara nostalgisk över grejer när man flyttade till Sverige för 12 år sedan. Haha.

:7peta nu gnäller du igen :)
Finns väll nostalgi från estland :va så tant huggande trollet kan också vara lite som oss andra ;)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top