Nostalgitråden !!

Dr.Bike

Guest
Kommer ihåg när 100:- soppa räckte till att ta bilen Stockholm -> Linköping, nu kommer jag till Södertälje för 100:- och där vill man ju inte få soppatorsk...

/Danne

Eller som våran sekreterare sa när de höjde soppapriset:

- Det påverkar inte mig!

- Huh? sa alla.. vaddå?

- Nej för jag tankar bara sedeltank, och jag lägger iaf bara i en hundring!
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Jag kommer ihåg Pling-plong-show med Robban Broberg på tv. "Hemma hos" (radio-programmet) var också en höjdare. Soppapriser på en tiondel av dagens ungefär ca 1,50 litern.
 

Dr.Bike

Guest
Jag kommer ihåg Pling-plong-show med Robban Broberg på tv. "Hemma hos" (radio-programmet) var också en höjdare. Soppapriser på en tiondel av dagens ungefär ca 1,50 litern.

Lattjobolaget pling och plong! Hey hey, så sjunger jag med dig. Hey hey så sjunger du med mig!

Robban är ett geni.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
ÅÅåååå Robert Karl Oskar Broberg; japp kan bara le, helt underbart och vilket geni när det gäller det svenska språket, alla kluriga texter!
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Apråpå ordblajeri kommer ni ihåg "rakt över disk" med Clabbe. Snacka om speedfreak fast verbalt då. Bra dansmusik för sin tid.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Apråpå ordblajeri kommer ni ihåg "rakt över disk" med Clabbe. Snacka om speedfreak fast verbalt då. Bra dansmusik för sin tid.

i never be Maria Magdalena eller Samurai med det äkta paret Mikael Cretu och Sandra Kim !
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ma na ma na pa tipi tippi ma na ma na pa tippi ti !

Mupparna !!!
 

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
Kommer ni ihåg "tefat"...godisar som typ smälte på tungan....med nåt pulver i......fanns i olika färger....själva skalet smakde väl typ inget.....

Och "pepparklubbor"....fast de finns fortfarande i välsorterade godisbutiker ! ;) Lite småsega klubbor med nåt pulver i......mkt pulver ! ;)
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Kommer ni ihåg "tefat"...godisar som typ smälte på tungan....med nåt pulver i......fanns i olika färger....själva skalet smakde väl typ inget.....

Huva, ljusrosa och ljusblå, vidriga, nu reste sig nackhåret och jag fick rysningar utmed ryggen.

Tacka vet jag salt-i-sol och salmiak askarna samt dumleklubbor.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Kommer ni ihåg "tefat"...godisar som typ smälte på tungan....med nåt pulver i......fanns i olika färger....själva skalet smakde väl typ inget.....

Och "pepparklubbor"....fast de finns fortfarande i välsorterade godisbutiker ! ;) Lite småsega klubbor med nåt pulver i......mkt pulver ! ;)

:D ja de smaka ju som oblaten vid nattvarden :rolleyes:
Men pulvret i var gött.

Huva, ljusrosa och ljusblå, vidriga, nu reste sig nackhåret och jag fick rysningar utmed ryggen.

Tacka vet jag salt-i-sol och salmiak askarna samt dumleklubbor.

:va ja varför har dumleklubborna försvunne dom var ju jätte goa.
 
Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Tang!! Någon som minns det?! Denna underbara dryck som antagligen bara var full med socker men va god som den att blanda HB med!
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
HAHAHHA! Ja det är Preciiiis den skiten jag menar!

Å Ville och Valle å Viktor.
Indoktrineringsprogram a´la carte´.

Nåja! Jag har i alla fall vinnaren:D ....(trummvirvlar).....:

Kapten Zoom

En grön ful 'superhjälte' som kommer flygande ur universum och landar mitt i Jordbro och gör en massa socialrealistiska 'upptäckter'. Ja.... se själva...::D :D

http://www.youtube.com/watch?v=SKvsKb8olEs

Det var tider det!!!
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nåja! Jag har i alla fall vinnaren:D ....(trummvirvlar).....:

Kapten Zoom

En grön ful 'superhjälte' som kommer flygande ur universum och landar mitt i Jordbro och gör en massa socialrealistiska 'upptäckter'. Ja.... se själva...::D :D

http://www.youtube.com/watch?v=SKvsKb8olEs

Det var tider det!!!

Galaxer i mina braxer!
Nä tacka vet jag Bröderna Dahl och Professor Drövels hemlighet! Fast Brummund dog väl här ganska nyligen? *rip*
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Ja, vad säger man. Sådana här kulturskatter hittar man inte varje dag.:hihi

http://www.youtube.com/watch?v=eGzxDMFnb98&feature=related

Barnprogram som är producerade under 'sitta på kuddar'- epoken, det är något visst med dem.. :rofl

Ernst Hugo Järegård vars naturliga talang kom i dagen under TV-serien Skånska mord. Att slå ihjäl kärringen med yxa i närbild visade vara en specialitet som passade hans karaktär väl. Eftersom serien var en SVT- produktion så var detta finkultur, och därmed OK. Billiga amerikanska TV-serier däremot, med betydligt lindrigare våld, var s.k. 'underhållningsvåld' och skulle därmed censureras.

Någon som kommer ihåg?:)
 
Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Nä tacka vet jag Bröderna Dahl och Professor Drövels hemlighet! Fast Brummund dog väl här ganska nyligen? *rip*

:tummenupp ooo den dörren dom gick igenom villa man ju ha som barn :)
:va har han så tråkigt, men i å försig var han ju inte så ung när de där sändes heller så.

Ja, vad säger man. Sådana här kulturskatter hittar man inte varje dag.:hihi

http://www.youtube.com/watch?v=eGzxDMFnb98&feature=related

Barnprogram som är producerade under 'sitta på kuddar'- epoken, det är något visst med dem.. :rofl

Ernst Hugo Järegård vars naturliga talang kom i dagen under TV-serien Skånska mord. Att slå ihjäl kärringen med yxa i närbild visade vara en specialitet som passade hans karaktär väl. Eftersom serien var en SVT- produktion så var detta finkultur, och därmed OK. Billiga amerikanska TV-serier däremot, med betydligt lindrigare våld, var s.k. 'underhållningsvåld' och skulle därmed censureras.

Någon som kommer ihåg?:)

:näsblod jag tror dom var hög hela högen där :D
Men -74:a då var jag bara 1 år eller så :D
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Galaxer i mina braxer!
Nä tacka vet jag Bröderna Dahl och Professor Drövels hemlighet! Fast Brummund dog väl här ganska nyligen? *rip*


På jakt efter Spektralstenen !

Svart vita Fantomen tidningar.
 

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Tidningen OK

Bagen med Cia berg
Bullen med Martin Timell o Cissi Elwin
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top