Iron Butt SaddleSore Run från Göteborg

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Är det någon mer i väst som är tillräckligt knäpp för att ansöka om medlemsskap i Iron Butt Association? Det som krävs är att man kör en bevisad (med kvitton och underskrifter) rutt om totalt 1000 miles, alltså 1600 kilometer eller 160 mil på mindre än 24 timmar. Kolla själv på www.ironbutt.com.

En tur runt Hardangervidda: Göteborg-Hornnes-Odda-Göteborg utan motorvägar?

Jag skall köra 458mil Göteborg-Arvidsjaur-Nordkap-Narvik-Röros-Göteborg under fem dagar 18 - 23 juli (med en vilodag i Nordkap). Det kunde vara kul att testa köra långt lite grand innan dess. Om man vilar, tankar åker färja och äter i totalt fyra timmar behöver man hålla 80km/h i snitt under resten av dygnets tjugo timmar.

Vad sägs om lördag 21 juni 09:00 till 08:59 på efterföljande söndag morgon?

Äventyr...
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Jag skulle vara knäpp nog att vara med. Vet dock inte hur det ser ut med semester ännu
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Semester??? De e la midsommar-helgen om inte jag är ute och cyklar?

Jag är knäpp nog att haka på:tummenupp .

Har själv varit inne på detta tidigare faktiskt.
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Fler knäppa?

Vad skönt att det finns fler störda människor. Jag är medveten om att 21 juni är midsommardagen, men det viktiga just nu är varken datum eller rutt. Vi får träffas och försöka hitta en dag och rutt som vi alla är med på. Det enda jag inte går med på är att ligga och bränna hundra mil på motorväg. Då kan det lika gärna kvitta.

Vi måste också komma överens om vad som händer om en hoj går sönder, hur vi skall köra, äta, tanka och vila.

Det viktiga just nu är att se hur många nötter det finns som är tillräckligt knäppa för lite avancerat självplågeri i sadeln. Eller, som amerikanerna så vältaligt uttrycker det - no pain, no gain. Det är dom riktigt jobbiga sakerna i livet som man minns.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Får jag komma med på min moppe? Den gör väl si så där en 80 knyck! :gnissla
 

amröj

amröj
Gick med
3 Sep 2006
Ort
norrland
Hoj
dunderkatt
om ni fixar att sitta på sadeln i 20 av 24 timmar är ni grymma! :tummenupp

Körde i somras en trip på sammanlagt ~450 mil genom sverige. Längsta etappen var cirka 9 timmars körning med 35 minuter stopptid (göteborg - östersund, ungefär samma som ni ska köra mao) och det var inte så kul :gnissla

ni fixar det men räkna med att det inte kommer att bli lattjo-lajban alla timmar. Lycka till!
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag körde en gammal jänkare Sthlm-Riksgränsen på mindre än så, det gick inte snabbt hela tiden
 

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Bollnäs
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
Har läst om detta tidigare.
Coolt som faen, jag skulle verkligen vilja pröva om jag hade pålitligare hoj.

Gör ni detta så måste ni lägga ut lite bilder!
 

steef6

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
jämtland
Hoj
gsxr 750 07
Skulle va jävligt skoj att testa, synd bara att jag redan avärkat ca 90 mil innan jag e nere i gtb( bor uppe i östersund)

Annars hade jag kunnat kandiderat...
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Skall det vara nån sport så får man ju köra stelbenschopper eller nåt :tummenupp

Förrförra sommaren körde jag och en polare Från München och hem till Kungälv på 13h om man räknar bort färjor. 140mil ungefär var det :)
 

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Torra Skåne
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Jag gjorde en ännu icke officiell Iron-Butt i juli.

Bruck am Grossglocknerstrasse i Österrike till Hässleholm non-stop med passagerare.

Bruck-Rostock 95 mil. Körde dock fel i Österrike och södra Tyskland och missade en avfart innan Berlin. Felkörningar på över 20 mil.:confused:
Ingen båt i Rostock. 24 mil till Puttgarden. 45 min på båten blev längsta rasten. Vidare från Rödby till hemmet i ett svep.
Ca 160 mil. Startade 08.00 och var hemma 04.45.
Lång räckvidd per tank gjorde gott för snitthastigheten. Jag kom lätt 55 mil på en tank. Drygt 60 mil på nervägen då det gick lugnare.

Ska kolla mina kvitton (sparat alla) och ev skicka in dem. Får se.

Detta var slutetappen på Sverige-Kroatien. Tur att tjejen kunde lyssna på ljudbok och sova på hojen emellanåt.
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Kul grej! Blev det inget av för er eller?

Jag körde en fredag upp till Mo i Rana i ett svep, 145 mil. Vilade lördag och körde sedan hem igen söndag. Jag hade ont i kroppen ett tag sedan. Fast lite festligt var det. Är nästan sugen att på att göra om det...
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Har oxå läsr om Iron Butt och är fruktansvärt sugen på en sån grej!
Kanske inte med min nuvarnde cykel då jag vet att ca 70 mil är vad jag pallar på den.
Men införskaffa sig en Hayabusa kanske:yoparty
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fan Jag har inga kvitton att styrka med men ett par vittnen. Körde Södermalm (Sthlm)-Älvsbyn nordväst om Piteå tur o retur på ca 18 timmar när Jag bytte min CBR1000 mot en GSXR1000 för två år sen. avslutade med en sväng ut mot sollenkroka där jag bastade med ett par polare. Blev ca 200 mil det dygnet.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top