Hotell i Venedig?

RoffeN

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Enköping
Hoj
-08 Yamaha Fjr 1300
Jag och frugan ska ner till italien och södra frankrike. :) Just nu söker vi lämpligt boende i Venedig. Någon som har tips på hotell?
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Venedig

Jag var tre nätter i Venedig för ett år sedan. Reste med bil. Vi gjorde en rundresa i Italien (Rom-Montalcino-Venedig-Frascati) och anlitade för det ändamålet in-italia.se. Det är en väldigt bra resebyrå som hjälper till med såväl hotell som lägenheter. Vi hyrde genomgående lägenheter eftersom vi var tre vuxna med två små barn. I Venedig bodde vi i en lägenhet som kallas för Casa Contarini och ligger strax intill Markusplatsen. Kolla med dom. Förbered dig på dyrt och låg standard. Ditt eventuella fordon måste du parkera i ett parkeringshus och sedan ta båt till själva ön.

Venedig är fantastiskt vackert, jag älskar den staden. Ett riktigt romantiskt paradis. Men det är dyrt och det är packat med turister på sommaren.
 

RoffeN

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Enköping
Hoj
-08 Yamaha Fjr 1300
Tack för tipset Vrooom.

Det är vår första tripp hit ner. Har hittat ett hotell för 130 euro men det känns lite risky att lämna hojen i ett parkeringshus.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Tack för tipset Vrooom.

Det är vår första tripp hit ner. Har hittat ett hotell för 130 euro men det känns lite risky att lämna hojen i ett parkeringshus.

Fyfan! Jag pröjsade 32 Euro för ett dubbelrum för två år sen. Förmodligen är det skillnad på dem men det jag hade var helt ok. Ok standard (tre stjärnor), centralt. Kan återkomma ikväll om jag hitta visitkortet till det hotellet.

(Turister kanske betalar mer :) )
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag kommer inte ihåg namnet på hotellet jag bodde på när jag va där sist.

Men du ska absolut besöka Harrys Bar när du e där! Glöm inte det, du kommer att tacka mig efteråt.
 

Marzocchi

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Kronoberg
Hoj
BMW R1200R -11
Tack för tipset Vrooom.

Det är vår första tripp hit ner. Har hittat ett hotell för 130 euro men det känns lite risky att lämna hojen i ett parkeringshus.

Det är parkeringshus som gäller. Om du inte har egen båt som du kan ta hojen på. Gatorna i Venedig består liksom av vatten.
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Tack för tipset Vrooom.

Det är vår första tripp hit ner. Har hittat ett hotell för 130 euro men det känns lite risky att lämna hojen i ett parkeringshus.


Det finns mindre bevakade privata parkeringar också precis bredvid det stora kommunala parkeringshuset. Ställ hojen där, kostar inte mer. Be dom parkerera in hojen bakom en bil också. Du kan vara lugn, tror det stjäls färre fordon där än i något svenskt parkeringsområde.

Och självklart skall du du besöka Harrys Bar. Ta en Bellini och ät en Carpaccio så har du gjort en traditionell Ernest Hemingway. Harrys Bar var tillsammans med en bar på Kuba Hemingways favoritvattenhål. Nu är det mera turisitattraktion. Nittiofem procent av alla besökare hade aldrigt varit där om det inte var för Hemingway.
 

RoffeN

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Enköping
Hoj
-08 Yamaha Fjr 1300
Hallå och tack för alla schyssta svar.

Vi är där för första gången och kommer att vara riktiga turister. Tre-stjärningt hotell för 32 euro låter perfekt. Sök nu reda på det där visitkortet! Tack för tipset om parkeringen. Är alltid lite orolig. Harrys Bar?? Självklart!!

Har ni andra tips?

Efter Venedig har vi tänkt runda Gardasjön och Comosjön för att sedan flacka runt i Provance innan vi tar tåget hem 2-3 veckor senare. Tåget till Bozen/Bolzano är bokat den 11/5 :D
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Låter som en toppensemester.

I Venedig räcker det nästan att bara flanera runt, shoppa, äta gott, titta på välklädda italienare och högljudda amerikaner, ta en espresso, dricka ett glas Barbaresco, ta det lugnt och njuta. En guidad båttur runt ön är naturligtvis obligatorisk. Annars finns där precis hur mycket historia och kultur som helst. Venedig var en av världens mäktigaste stater vid förra milennieskiftet. Operan är världsberömd (=extremt svårt att få tag på plåtar).

Mycket nöje!
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
ta buss/båten över till Murano och kolla på glaskonsten är ganska bra dagsutflykt. Kul men ack så dyr stad. Kolla in gondoliärerna som står på land när polisbåtarna kommer och dundrar i förbi gondolerna fullt ös. Det är ganska underhållande.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top