Aktiviteter

Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
Här kommer inbjudan till vårt Big Game Kilsbergsbataljen.
Det är årets första Big Game det blir den 10 Maj vid vår bana i Kilsbergen utanför Örebro.
Som vanligt kommer vi att spela en hel dag med minst tre längre scenarion.

Vi har satt deltagarpriset till 150 kr och där ingår även en lunch (enligt tradition ärtsoppa och pannkakor). Vi säljer boll till det mycket låga priset av 400 kr/låda (2000 bollar) eller påsar om 500 bollar 100 kr/påse. Det kommer finnas möjlighet att fylla på gas på plats 30 kr/flaska (12oz) eller 50 kr/flaska (större storlekar).

Behöver ni hyra utrustning så kan ni göra det för det rabatterade 150 kr/utrustning (markör, mask, kamouflageuniform, gas).

Ni anmäler er genom att fylla i den bifogade anmälningsblanketten som ni sedan skickar med e-post till info@batalj.se

I år kommer vi inte ta emot inbetalningar via postgiro, all betalning sker kontant vid registreringen speldagen.

Mer information som t.ex. tider, scenarion och praktisk information, kommer att gå ut till alla anmälda så fort den blir klar samt läggas upp på hemsidan under fliken Big Games.
Se info på www.batalj.se
:kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta
 

Smålänningen

Bäverhjälm
Gick med
13 May 2007
Ort
Örebro
Hoj
Fz6-N -04
sådär ja, nu börjar det likna något. Blade, vi är ju lediga och Norman tar ledigt så kan vi väl ställa upp på det här? =)
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Själv ska man flytta och renovera och göra klart moppen, så blir svårt att undanvara till lekdagar.

Köper du 2000 bollar klarar du dig om du inte heter Terminator, är du snål funkar säkert 1000 bollar du kan du dela på en låda.
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Själv ska man flytta och renovera och göra klart moppen, så blir svårt att undanvara till lekdagar.

Köper du 2000 bollar klarar du dig om du inte heter Terminator, är du snål funkar säkert 1000 bollar du kan du dela på en låda.

Fan blir det i helgen? Öl & renovera & Grilla? :yoparty
 
Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
Skulle vilja med men jag tror det kör ihop sej för det är 10maj(torsdag) :huvet

ps ditt slipon är klart ds :tummenupp

10 maj är en lördag :D , så då kan vi räkna med dig :tummenupp

Slip on;et, gick det bra, fan va Guld! THX!!!!!

Ja ska döda er alla...

Hur mkt lär man räkna med att lägga ut på en dag?
Va mkt bollar o skit går de åt osv...

Precis som Changco skriver, du klarar dig gott med 2000st.
Annars kan du köpa 500st åt gången för 100kr påsen, blir samma pengar.
 
Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
10 maj är en lördag :D , så då kan vi räkna med dig :tummenupp

Slip on;et, gick det bra, fan va Guld! THX!!!!!



Precis som Changco skriver, du klarar dig gott med 2000st.
Annars kan du köpa 500st åt gången för 100kr påsen, blir samma pengar.

Jepp då är jag till 99% med.
Du det gick bra men ditt avgasull var helt slut! Så om den låter för mkt så får du köpa nytt så får jag göra om lite. :tummenupp
 
Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
Jag har ringt Batalj och gjort en anmälnings grupp.
Så när ni mailar eller ringer för anmälan så säger ni att det är
Suicidal Team som ni anmäler er till. :tuttar
Ni som redan har anmält er kan väl slå dem en signal/maila igen så är det fixat :tummenupp
 
Last edited:
Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
asså va går detta ut på?
kommer vi i va ett enda stort lag som kör mot nå andra sopor eller va blire?

Anmälan för lag är preliminär lag uppdelning. Dvs. tre röda lag och tre blå lag.
Lag är uppdelade då lagledare styr trupen till anfalla med hjälp av dom andra två röda lagen. Det handlar om taktik och känsla, som en riktig jäkla strids fight.
Lagledare har intrecom och kan komunicera med dom andra teamen för att få effekt av anfallet/försvaret eller eventuell hjälp.

Det står mer tydligt på hemsidan eller om du downloadar pdf filen (finns nog ett word doc oxå) på deras hemsida.

"Sopor", nja.. vet fan, finns dom som kommer med sin egen utrustning som är waaaaay much grymare än det som man själv håller i handen.
Så dom är duktiga och pricksäkra (vissa spelar professionelt) men dom flesta är som du och jag med viss erfarenhet. :)
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Anmälan för lag är preliminär lag uppdelning. Dvs. tre röda lag och tre blå lag.
Lag är uppdelade då lagledare styr trupen till anfalla med hjälp av dom andra två röda lagen. Det handlar om taktik och känsla, som en riktig jäkla strids fight.
Lagledare har intrecom och kan komunicera med dom andra teamen för att få effekt av anfallet/försvaret eller eventuell hjälp.

Det står mer tydligt på hemsidan eller om du downloadar pdf filen (finns nog ett word doc oxå) på deras hemsida.

"Sopor", nja.. vet fan, finns dom som kommer med sin egen utrustning som är waaaaay much grymare än det som man själv håller i handen.
Så dom är duktiga och pricksäkra (vissa spelar professionelt) men dom flesta är som du och jag med viss erfarenhet. :)

jag har aldrig spelat men jag e bäst ändå...

ptja jag får helt enkelt se till o va ledig bara sen åka dit o märka på plats va de handlar om :tummenupp
 
Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
En till AKTIVITET:
Jag funferar på att åka ner till Kroatien den 29.juli till den 13.augusti (Datumen är då tåget från Hamburg går ner samt Villach hem).
Ca. kostnad per person ToR enligt beräkningar 7000kr(soppa, tåg, tull avg).
Någon som har haft samma tankar? Jag kan eventuellt fixa relativt billigt boende för dom som slår följe. Annars kopplar man ihop sig igen på hemresan.
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Bortrest tyvärr... hade gärna hakat på annars
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top